Ile trwa pozycjonowanie serwisu internetowego?

Powszechnie wiadomo, że w odróżnieniu od audytu czy reklamy Google Ads, pozycjonowanie stron www to nie jednorazowe działanie, a długotrwały proces. Ile tak właściwie może trwać? Kiedy można zaobserwować pierwsze efekty? Jakie czynniki wpływają na długość pozycjonowania danego serwisu internetowego?

Pozycjonowanie stron internetowych to bardzo złożony proces marketingowy. Z tego też powodu nie sposób określić ile może trwać w konkretnym przypadku. Należy za to pamiętać, że na ten proces składa się wiele cyklicznych oraz bardzo czasochłonnych działań – zarówno on-site, czyli w obrębie serwisu, jak i off-site, czyli poza nim. Zadania te wymagają nie tylko czasu, ale i pewnych umiejętności oraz nakładów finansowych, na przykład na budowanie linków oraz dystrybucję tekstów.

Co ma wpływ na długość pozycjonowania?

Jak się okazuje, istnieje wiele czynników, które mają znaczący wpływ na efekty pozycjonowania stron internetowych. Należą do nich:

  • branża – w niszowych branżach i przy mniejszej konkurencji można łatwiej i szybciej znaleźć się na pierwszych miejscach w wyszukiwarce, a pierwsze efekty są już widoczne po kilku tygodniach od rozpoczęcia pozycjonowania. Natomiast jeśli branża jest popularna i pełna znanych dobrze wszystkim markom – wtedy potrzebna jest cierpliwość;
  • wiek i historia domeny – istotne jest również to, jaką domena ma historię. Jeśli jest burzliwa, a strona w przeszłości otrzymała kary od Google może być problem z pozycjonowaniem. Taką domenę należy uporządkować, a dopiero później oczekiwać efektów. Znacznie lepiej poradzi więc sobie nowa strona, którą nie trzeba porządkować, a wystarczy od razu pozycjonować;
  • obecna widoczność serwisu – w przypadku słabej widoczności, zakres działań SEO musi być większy, a czas oczekiwania na konkretne efekty dłuższy. Natomiast kiedy widoczność strony jest dobra, czasami wystarczy kilka drobnych zmian, aby otrzymać szybkie i zadowalające efekty. Znacznie łatwiej pozycjonuje się serwis, który już znajduje się w wyszukiwarkach;
  • zasięg pozycjonowania – zwykle znacznie szybciej uzyskuje się zadowalający efekt w przypadku pozycjonowania lokalnego. Właśnie tam konkurencja jest mniejsza. Zaś w przypadku pozycjonowania krajowego, osiągnięcie lepszym rezultatów wiąże się z dłuższym czasem lub większym budżetem;
  • budżet – niezwykle istotny jest również budżet, który dana firma chce przeznaczyć na pozycjonowanie. Im większą kwotę przeznaczy się na SEO, tym można się spodziewać szybszych i lepszych efektów. Zadowalające rezultaty można osiągnąć także przy mniejszym budżecie, ale jednocześnie dłuższym czasie.

Ile trwa pozycjonowanie serwisu?

Nie można z góry określić tego, ile będzie trwać pozycjonowanie w przypadku danej firmy. Wielu specjalistów jednak zaznacza, że na pierwsze efekty trzeba czekać minimum 3 miesiące. Warto również zwrócić uwagę na to, czym są „efekty”. Efektem pozycjonowania może być: pojawienie się fraz kluczowych w TOP10, wzrost widoczności określonych słów kluczowych, wzrost ruchu organicznego na stronie itd. Należy pamiętać, że nie należy koncentrować się jedynie na jednym efekcie – jeśli pozycjonowanie nie przynosi rezultatów, które oczekujemy może się okazać, że w tym czasie na przykład rośnie ruch na stronie. 

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski