Jak odwiesić wizytówkę Google?

Większość firm posiada obecnie wizytówki Google. Nie tylko te, które doceniają moc Internetu i traktują go jako główny kanał promocji, ale również wszystkie, które po prostu chcą być w stałym kontakcie ze swoimi klientami, choćby poprzez obecność na Mapach Google (jakże użytecznych przy korzystaniu z nawigacji) czy zawarte w wizytówce informacje.

Niestety ostatnio coraz częstszym zjawiskiem jest zawieszanie wizytówek przez Google. Ich odwieszenie większości firm sprawia niemały kłopot, choćby z tego powodu, że powody tego mogą być rozmaite, a tym samym wymuszają różne sposoby rozwiązania problemu.

Przede wszystkim, należy rozróżnić 2 typy zawieszenia:

  1. Przypadek „lżejszy” – tzw. miękki – kiedy Google oznaczają wizytówkę etykietą „ZAWIESZONA” – to sygnał, że wizytówka czasowo jest odebrana i zniknęła z Map Google. Równocześnie jej profil zmienia się na NIEZWERYFIKOWANY. Zgodnie z regulaminem, powodem tego mogły być działania niezgodne z wytycznymi Google.
  2. Gorsza jest sytuacja, kiedy wyświetla się etykieta WYŁĄCZONA, to tzw. Twarde zawieszenie. To znak, że wizytówka została całkowicie wyłączona z platformy Google, łącznie z wszystkimi umieszczonymi na niej zdjęciami, informacjami, opiniami itp. Tu już możliwości odzyskania są dużo mniejsze, acz wciąż możliwe.

W pierwszym przypadku, najczęstsze powody zawieszenia, podawane przez Google to:

Innymi powodami może być:

– nazwa firmy uznana przez Google za spam – najczęściej wynikająca ze zbyt dużej ilości słów kluczowych.

– nieautentyczny adres – to bardzo szerokie pojęcie, może chodzić o nieprecyzyjnie lub niewystarczająco dokładnie określoną lokalizację, „podejrzany” dla Googli mail, adres przestrzeni coworkingowej, godziny pracy firmy niezgodne z podanymi w innych ogólnie dostępnych miejscach (np. www) itp.

– posiadanie zbyt wielu wizytówek na jednym koncie Gmail – przez Google również klasyfikowane jako „podejrzane” działania, wskazujące na nieuczciwą konkurencję

– zawieszenie konta managera wizytówki

– duplikat wizytówki – Google bardzo pilnują, aby dana firma nie tworzyła kilku wizytówek tej samej firmy w jednej lokalizacji. Niejednokrotnie firmy, np. nie mając dostępu do poprzedniej, zakładają kolejną wizytówkę. To niestety bardzo obniża ranking ich wyświetlania i nieuchronnie prowadzi do szybkiego zawieszenia jednej z nich. Pojawia się wtedy taki komunikat:

 

Jak postępować w przypadku zawieszenia wizytówki z powodu niezgodności z Regulaminem?

Logujemy się na nasze konto na https://business.google.com/locations

Zaczynamy zawsze od sprawdzenia danych na wizytówce – czasem jest to jakiś oczywisty błąd, literówka, która się „nie spodobała” Googlom.

Kolejnym krokiem jest wypełnienie „Formularz przywrócenia wizytówki” – dostępnego pod tym linkiem:

https://support.google.com/business/troubleshooter/2690129?hl=en

 

Ważną rzeczą jest, aby bardzo dokładnie odpowiedzieć na wszystkie pytania i podać wszelkie dane. Wskazane jest, aby załączyć zdjęcia bądź skany uwiarygadniające firmę w oczach Google i potwierdzające jej funkcjonowanie w podanej lokalizacji. Tu przydatne mogą być np. rachunki za prąd, zdjęcia wejścia do firmy z widoczną tablicą, zdjęcia witryn sklepowych, wpisy z CEIDG itp.

Od momentu wysłania zgłoszenia, należy się uzbroić w cierpliwość – proces rozpatrzenia naszego wniosku może potrwać 2-3 tygodnie. Jeżeli firma obsługuje kilka wizytówek, warto zapisać nr zgłoszenia – za jego pomocą można potem sprawdzać jego status.

Jeżeli to nie pomoże, kolejnym krokiem jest kontakt z Supportem Google. Tu również może pojawić się prośba o podesłanie zdjęć firmy bądź rachunków potwierdzających jej wiarygodność.

Na tym etapie wizytówka (po uprzedniej  weryfikacji) powinna zostać odwieszona, ewentualnie Support powinien wskazać konkretną przyczynę jej zawieszenia.

 

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski