Jak powinien wyglądać adres URL?
Adres URL stanowi nierozerwalny element każdej strony internetowej. Ten ciąg znaków może mieć duży wpływ na pozycjonowanie portalu, czyli jego widoczność w wyszukiwarkach internetowych. Jak powinien wyglądać adres URL?
Czym jest adres URL?
URL to skrót od angielskiego określenia Uniform Resource Locator, co oznacza – jednolity format adresowania zasobów w Internecie. To właśnie dzięki takim ciągom liter, cyfr i innych znaków osoby korzystające z sieci mogą trafić na odpowiednią stronę internetową i mogą zapoznać się z treścią, która jest na nich zamieszczona. Jak powinno się konstruować prawidłowe adresy URL? Poprawny adres URL powinien posiadać ujednoliconą konstrukcję. Struktura ta jest bardzo istotna dla strony internetowej, dlatego jej wygląd należy zaplanować jeszcze przed stworzeniem strony albo na wczesnym etapie tworzenia portalu. Zhierarchizowana budowa URL ma niezwykle ważny wpływ na pozycjonowanie strony i jej pozycję w wyszukiwarkach internetowych. Właściwie utworzony adres URL zaczyna się od nazwy protokołu, czyli http bądź https. Następnym elementem jest nazwa domeny, czyli na przykład OnlineGroup. Zaś na końcu adresu URL znajduje się rozszerzenie, czyli pl, com lub inne. Kiedy poruszamy się po różnych podstronach możemy zauważyć, że adres rozszerza się o kolejne znaki.
Jaki wpływ na pozycjonowanie ma nieprzyjazny adres URL?
Wyżej opisaliśmy, jak powinien wyglądać właściwy URL. Jednak nie każda strona posiada adres skonstruowany według tych zaleceń. Wiele stron posiada skomplikowane i trudne do zapamiętania nazwy. Warto również zauważyć, że nieusystematyzowane adresy, które składają się z dość przypadkowych ciągów liter, cyfr i różnych znaków, mogą być traktowane przez roboty wyszukiwarki Google jako niebezpieczne linki, zawierające złośliwie oprogramowanie – tym samym Google ogranicza ich widoczność. Każdy właściciel strony internetowej chce, aby jego portal był widoczny, łatwy do zapamiętania i regularnie przyciągał nowych klientów. Tak się nie stanie, jeśli strona nie będzie posiadała tak zwanego przyjaznego adresu URL. Usystematyzowana konstrukcja informuje użytkowników o tym, jak zbudowana jest strona – widząc przyjazny adres URL, czyli adres krótki, konkretny, łatwy do zapamiętania, od razu wiadomo, gdzie znajdujemy się na stronie. Ponadto poprawny adres URL może być również zoptymalizowany pod kątem SEO i zawierać w sobie słowo bądź słowa kluczowe. Dzięki temu poprawia się również widoczność strony w wyszukiwarce.
Jakie są zalety przyjaznego adresu URL?
Strona internetowa firmy czy sklepu to wizytówka w sieci, z którą klienci i potencjalni klienci mogą się zapoznać. To właśnie na portalu poszukiwane są informacje na temat produktów oraz usług. Strona internetowa jest w stanie dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców, ale musi zostać najpierw odpowiednio zoptymalizowana. Działania te obejmują również adres strony.
Przyjazny adres URL:
- jest krótki,
- posiada w nazwie słowa kluczowe,
- łatwy do zapamiętania,
- nieskomplikowany,
- pozwala szybko określić lokalizację użytkownika na stronie.
Ponadto właściwie skonstruowany adres URL jest pozbawiony zbędnych znaków (które mogą mieć negatywny wpływ na indeksację strony), a adresy podstron są spójne. Przyjazny adres URL zwiększa ruch i pozwala zdobyć nowych klientów.