Jak zmniejszyć ilość opuszczanych koszyków w sklepie internetowym?

Porzucone koszyki to nic innego jak niedokończone transakcje. Bardzo często dochodzi do sytuacji, kiedy klient miał już zapłacić za zakupy, ale jednak ostatecznie rozmyślił się lub coś mu przeszkodziło. Nie jest to zjawisko wyjątkowe i ma miejsce w każdym sklepie – według statystyk dotyczy niemal 2/3 zakupów internetowych! Jeśli jednak liczba opuszczonych koszyków jest większa – warto przyjrzeć się temu zjawisku i zastanowić się, jak to zmienić.

Dlaczego klienci porzucają zakupy?

Najpierw warto obliczyć, ile procent osób zainteresowanych naszą ofertą ostatecznie finalizuje zakupy, a ile procent porzuca koszyki. Jeśli liczba ta przekracza 60% – najlepiej przeanalizować tę sytuację. Klienci najczęściej rezygnują z zakupów z powodu:

  • wysokich kosztów wysyłki – gdy wartość całego zamówienia nie jest zbyt wysoka, klientów zniechęca zwykle wysoki koszt wysyłki. Nikt nie chce zapłacić 30 złotych za przedmiot i aż 18 złotych za przesyłkę. Klienci nie lubią również ukrytych kosztów, o których dowiadują się dopiero tuż przed zrobieniem przelewu. Wszystko co jest związane z kosztami powinno być proste, jasne i łatwe do odnalezienia na stronie. Warto nawiązać współpracę z kilkoma firmami kurierskimi, które oferują różne koszty oraz różną szybkość dostawy. Dobrym pomysłem jest również szybka dostawa na ostatnią chwilę dla osób, które, aby otrzymać przesyłkę kolejnego dnia, będą w stanie zapłacić więcej;
  • konieczności zarejestrowania konta – wielu klientów nie chce zakładać kont w sklepach internetowy, ponieważ wiąże się to z koniecznością poświęcenia więcej czasu, aktywacją nowego konta, podaniem danych wrażliwych oraz otrzymywaniem w przyszłości reklam i newsletterów, które ich nie interesują. Z tego powodu warto umożliwić klientom zakup bez rejestracji konta;
  • braku zaufania – jeśli strona wygląda nieprofesjonalnie, brak recenzji produktów dotychczasowych klientów, a firmę nie sposób znaleźć w wyszukiwarce – potencjalni klienci wietrzą oszustwo, z tego powodu warto zainwestować w profesjonalną, szybką stronę internetową czy takie rozwiązania jak reklama dla e-commerce;
  • skomplikowanego procesu zakupu – udowodniono, że jeśli od strony produktowej do sfinalizowania zamówienia należy wykonać więcej niż pięć kroków, klient zniechęca się;
  • braku możliwości edycji koszyka – jeśli klient dodał złą ilość artykułów do koszyka i nie może tego szybko zmienić istnieje duże prawdopodobieństwo, że porzuci koszyk lub nie będzie zamawiać z naszej strony w przyszłości.

Jakie zmiany wprowadzić w swoim sklepie internetowym?

Skoro już wiemy, co może być przyczyną rezygnowania z zakupów – należy się zastanowić, co zmienić w swoim sklepie, aby użytkownicy przestali porzucać koszyki. Warto korzystać z raportów marketingowych albo z programów umożliwiających prześledzenie działania klientów na stronie (gdzie się dłużej zatrzymują, co ich interesuje najbardziej itd.). Ważne jest ustalenie, na którym etapie użytkownicy rezygnują z zakupów. Jeśli cena produktu jest bardzo wysoka dobrym pomysłem będzie wprowadzenie darmowej wysyłki bądź darmowej wysyłki od pewnej kwoty. Warto oferować również rabaty, także na pierwsze zamówienie – istnieje większe prawdopodobieństwo, że klient nie porzuci koszyka i wróci w przyszłości po kolejne artykuły. Należy także przeanalizować funkcjonowanie strony – być może trudno znaleźć produkty, brakuje bardziej dokładnych kategorii albo podstrony nie są podpięte do menu głównego. Obsługa sklepu internetowego powinna być intuicyjna. Ponadto warto wprowadzić wiele metod płatności i współpracować z co najmniej kilkoma firmami kurierskimi. Strona zaś powinna posiadać certyfikat SSL, który chroni dane klientów i wzbudza w nich zaufanie. Nie da się odzyskać już porzuconych koszyków, ale można temu zapobiec w przyszłości stosując kilka rozwiązań, np. przygotować FAQ, infolinię i chatboty, aby klient zamiast rezygnować z zakupów mógł szybko znaleźć rozwiązanie swojego problemu. 

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski