Kampanie na Instagramie – rodzaje i największe zalety tej formy promocji
Instagram to nie tylko platforma społecznościowa do dzielenia się ze znajomymi contentem opisanym odpowiednimi hashtagami. To także przestrzeń do dialogu firm lub marek ze swoimi konsumentami, a także możliwość – przy pomocy płatnych kampanii – dotarcia do potencjalnych klientów.
Jak zarządzać Menedżerem Reklam Instagrama?
By stworzyć reklamę w Menedżerze Reklam Instagrama, trzeba posiadać konto w tym serwisie społecznościowym i wykorzystać go do emitowania reklam. Po przejściu do Menedżera reklam i wybraniu opcji Utwórz, należy wskazać cel – musi to być ten, który obsługuje Instagram jako umiejscowienie reklam. Podczas tworzenia pierwszych kampanii warto upewnić się, że w sekcji Podgląd reklamy wybrano opcję Instagram. Podczas uzupełniania panelu reklamowego o wszelkie niezbędne informacje, do wyboru są dwie opcje umiejscowienia reklamy:
- ręczne – można wybrać tylko Instagram, by tam wyświetlała się kampania,
- automatyczne – reklama będzie wyświetlana na Facebooku oraz Instagramie, by reklama trafiła do jak największej liczby dobrze stargetowanych na nią osób.
Reklama na Instagramie i zarządzanie Menedżerem Reklam – dla przedsiębiorców lub firm, którzy nie posiadają wiedzy o tym, jak tworzyć i optymalizować płatne kampanie – najlepiej oddać w ręce specjalistów – np. naszej agencji.
Warto dodać, że Menedżer Reklam to tylko jedno z miejsc, gdzie można zakupić reklamę na Instagramie. Istnieją jeszcze 2 alternatywy: aplikacja Instagram – z poziomu aplikacji można np. promować udostępniony wcześniej post oraz partnerzy Instagrama, czyli eksperci w dziedzinie reklam na tej platformie, można przypisać ich do swojego konta w Menedżerze reklam.
Reklamy na Instagramie i ich rodzaje
Podstawowych i najczęściej wybieranych rodzajów reklam na Instagramie jest kilka. Ich typ warto dopasować do profilu użytkowników, do których chcemy trafić z naszym przekazem. Pierwszym popularnym rodzajem są reklamy w relacjach. Insta Stories przegląda codziennie około 500 milionów kont, jest to ogromna przestrzeń do zareklamowania swoich produktów lub usług. Płatne Insta Stories to doskonałe rozszerzenie contentu, jaki publikujemy w Aktualnościach. Drugi popularny typ reklam na Instagramie to statyczne zdjęcia. Kwadratowe lub poziome, atrakcyjne wizualnie, mogą zaprezentować coś, co chcemy sprzedać. Obok zdjęć niemniejszą popularnością cieszą się reklamy w formacie wideo. Niektóre przedmioty lub usługi, by oddać w pełni ich specyfikę lub charakter działania, najkorzystniej prezentują się na materiale filmowym. Kampanie wideo to także doskonałe wsparcie dla kampanii ze zdjęciami – przykładowo w branży fashion mocnym trendem jest robienie nie tylko sesji zdjęciowych danej kolekcji, ale także krótkich lookbooków w formie wideo – taki content doskonale nadaje się do płatnego promowania. Kampanie wideo mogą być w formacie poziomym lub kwadratowym i trwać nawet do 120 sekund. Inne, popularne rodzaje reklam na Instagramie to reklamy karuzelowe i reklamy w formie kolekcji. Płatną kampanię można także ustawić w sekcji Eksploruj. Jest to miejsce ze spersonalizowanymi w oparciu o zainteresowania użytkownika treściami. Szacuje się, że połowa kont na Instagramie używa opcji Eksploruj, by poszerzać swoje zainteresowania lub dowiadywać się o nowych produktach i usługach.
Największe zalety kampanii na Instagramie
Kampanie na instagramie posiadają szereg zalet, które sprawiają, że warto rozważyć zainwestowanie w taką promocję swojego biznesu. Największe atuty kampanii na Instagramie to:
- precyzyjne dotarcie do potencjalnych klientów – kampanie na Instagramie można bardzo precyzyjnie targetować np. po określonych zachowaniach lub zainteresowaniach (obserwowane konta, klikane reklamy),
- dokładna lokalizacja – reklamy można skierować do grupy osób z konkretnego miejsca na świecie – np. województwa czy miasta,
- możliwość tworzenia niestandardowych grup odbiorców reklam – podobnie jak na Facebooku, również Instagram umożliwia wyświetlanie płatnych kampanii użytkownikom na podstawie ich adresu e-mail, numeru telefonu itp, .
- możliwość tworzenia podobnych grup odbiorców do naszych klientów,
- niski koszt – w kampanię na Instagramie nie trzeba inwestować dużych kwot – kliknięcie użytkownika można pozyskać już za kilkanaście groszy. Nawet przy niewielkim budżecie da się uzyskać dobre efekty,
- kontrola nad wydatkami – tworząc kampanię na Instagramie, można w pełni kontrolować wydatki z nią związane, np. ustawiając maksymalny budżet, po którego przekroczeniu reklamy przestaną być emitowane w tym serwisie społecznościowym.