Kody QR – Jak generować, po co i dla kogo?
Po co i dla kogo kod QR?
Kod QR umożliwia nam w szybki i prosty sposób dotarcie do większej grupy odbiorców. Za pośrednictwem takiego szyfru, użytkownik bez żadnego logowania może zostać przekierowany do linku, który wygenerowałeś w takim kodzie.
Przykładowo, Kod QR poszerza Twój profil na Facebooku o wiele przydatnych funkcji, takich jak: połączenia z numerem telefonu, wiadomościami, ważnymi informacjami, które może wygenerować kod QR. Możesz dodać go wszędzie, gdzie uważasz, że znajdziesz odbiorców dla swojej strony.
Bardzo popularny i korzystny dla firm jest Facebook Messenger. Ułatwia on kontakt z wybraną grupą odbiorców poprzez bezpośrednią komunikację. Wygenerowanie kodu z aplikacji Messenger łączy klientów z firmą. Zeskanowanie QR przenosi do chatu i od razu angażuje w rozmowę zainteresowane osoby.
Jak dobrze korzystać z kodów QR
Twoje kody powinny być dobrze widoczne. Dodawaj je świadomie, nie umieszczaj ich pod każdym postem. Możesz umieść QR obok logo lub na zdjęciu profilowym, zawsze w tym samym punkcie, ponieważ potencjalny klient skojarzy szybciej jego umiejscowienie i nie zrezygnuje z dalszego zakupu reklamowanej oferty.
Przed udostępnieniem kodu warto zweryfikować jego działanie na darmowych aplikacjach – czytnikach kodów QR, takich jak:
Czytnik kodów QR
Skaner QR/ kodów kreskowych
Czytnik i skaner kodów QR
QRbot
Jak wygenerować taki kod?
Niestety ani Facebook, ani Google nie posiadają obecnie funkcji generowania takich kodów. Istnieją jednak narzędzia, które mogą Ci w tym pomóc, możesz również zlecić to nam. Jeżeli chcesz profesjonalnie obrendować swoją firmę – przygotujemy dla Ciebie QR Kody do strony www, wizytówki Google, opinii Google, Facebooka, opinii na Facebooku…
Możesz również próbować to zrobić samemu – na przykład na stronie Pageloot.com.
Jest tam generator, który dysponuje bogatą ofertą funkcji, idealną do stworzenia odpowiednich narzędzi na profil.
Wystarczy, że zarejestrujesz się, podając swój adres mailowy i tworząc hasło. Następnie po aktywacji konta musisz zaznaczyć czy tworzysz dla firmy, czy prywatnie.
Po potwierdzeniu maila i ponownym zalogowaniu, należy wybrać rodzaj kodu QR spośród 9 dostępnych opcji. Wybierz ten, który będzie najbliższy twoim oczekiwaniom.
Przyjmijmy, że tworzysz kod do strony www. Czyli wybierasz pierwszą opcję – WEBSITE.
Kolejny krok to nadanie nazwy Twojego QR Kodu – pp. Online Group oraz wpisanie na dole adresu strony internetowej, do której ma kod QR prowadzić.
Na koniec czeka nas nadanie indywidualnego designu dla kodu.
W kolejnych krokach możesz zmienić jego kolory – np. pod barwy logo firmy, dodać jedną z wielu popularnych ikonek internetowych, zmienić kształt niektórych elementów.
Jeżeli wszystkie elementy są już ustalone, dajemy SAVE.
Mamy w ten sposób wygenerowany nasz własny kod QR!
Teraz możemy go pobrać. Program zapyta nas jeszcze o format pliku (png, jpg, eps…) oraz jego wielkość. Pobrany kod zapisujemy na swoim dysku i możemy go zacząć wykorzystywać – drukując na ulotkach, wizytówkach, wklejając na social media, czy umieszczając na samochodach firmowych.
Oczywiście specyfika kolejnych kroków jest zależna od programu, w którym będziemy generować nasz kod.