Czym są certyfikaty Google Ads i dlaczego warto je mieć?

Certyfikaty Google Ads to dokumenty akredytowane przez Google, które umożliwiają zweryfikować znajomość obsługi reklam Google Ads. Każdy użytkownik może dziś posiadać maksymalnie siedem certyfikatów.

Certyfikaty Google Ads

Każdy pracownik agencji reklamowej może zdobyć aż siedem certyfikatów Google Ads, takich jak:

  • reklama w sieci reklamowej,
  • reklama w sieci wyszukiwania,
  • reklama produktowa,
  • reklama wideo,
  • reklama promująca aplikacje mobilne,
  • pomiar skuteczności reklam,
  • kreacje Google Ads.

Wszystkie poza jednym certyfikatem (kreacje Google Ads) są brane pod uwagę podczas oceny agencji w programie Google Partners. Należy zauważyć, że każda osoba, która ma konto w systemie Skillshop ma indywidualnie przydzielane egzaminy, a dostęp do szkoleń, materiałów i właśnie samych egzaminów jest całkowicie bezpłatny.

Certyfikaty a program Google Partners

Certyfikaty Google Ads są potrzebne do weryfikacji biegłości pracowników danej agencji, która aspiruje do programu partnerów Google. Aby agencja mogła zostać partnerem Google – 50% spośród wszystkich pracowników, którzy są połączeni z kontem zarządzanym (MCC), musi posiadać co najmniej jeden certyfikat z wyżej wymienionych. Istnieje jednak pewien wyjątek – kiedy agencja posiada ponad 200 specjalistów, wystarczy, aby 100 osób uzyskało certyfikaty.

Rodzaje certyfikatów Google Ads

Aby zdobyć dany certyfikat, należy wykazać się wiedzą dotyczącą machine learning, jego zalet, wad, jaki ma wpływ na optymalizację kampanii itd. Ważne jest to, by pracownik rozumiał jak Google Ads działa w praktyce – warto zauważyć, że wśród egzaminacyjnych pytań można znaleźć takie, w których należy zaznaczyć, co klient powinien zrobić w danej sytuacji. Jaki zakres wiedzy obowiązuje w przypadku poszczególnych certyfikatów?

  • reklama w sieci reklamowej – pracownik musi wiedzieć, jak działa kampania displayowa, potrafi korzystać z formatów elastycznych i grup odbiorców, wie, jakie reguły dotyczą remarketingu itp.;
  • reklama w sieci wyszukiwania – specjalista zna mechanizm reklamy w wynikach wyszukiwania, potrafi zarządzać ustawieniami na poziomie kampanii, grup czy słów kluczowych, potrafi też dopasować frazy kluczowe, wie jak zarządzać stawkami i zna funkcje odbiorców reklam;
  • reklama produktowa – pracownik powinien znać zasady reklamowe dotyczące Google Merchant Center, wytycznych feeda produktowego czy jego optymalizacji. Aby zdobyć ten certyfikat powinno się również wiedzieć, co wpływa na skuteczność kampanii produktowej i jak wykorzystać machine learning;
  • reklama wideo – ważna jest wiedza na temat przewagi reklamy YT nad reklamą tradycyjną i tym, jak postrzegana jest ona przez użytkowników. Należy znać rodzaje kampanii, jej cele i sposób ich realizacji;
  • reklama aplikacji mobilnej – specjalista powinien wiedzieć, co jest ważne dla użytkownika w takich aplikacjach, czym różnią się one od stron www, jakie są strategie budowania aplikacji mobilnych itd.;
  • pomiar skuteczności reklam – aby otrzymać ten certyfikat należy rozumieć i potrafić analizować informacje oraz przełożyć je na wnioski i w końcu decyzje marketingowe;
  • kreacje Google Ads – należy posiadać wiedzę na temat przygotowania skutecznych kreacji reklamowych. Pracownik powinien wykazać się wiedzą o narzędziach i zasobach Google, a także umiejętnościami wybierania i testowania najlepszych rodzajów reklam.

Jak zdobyć certyfikat Google Ads?

Aby zdobyć dany certyfikat, trzeba przystąpić do egzaminu i zdać go na minimum 70-80% w zależności od jego rodzaju. Taki egzamin jest całkowicie bezpłatny, odbywa się online i trwa 75 minut. Warto zauważyć, że certyfikaty Google Ads są ważne przez 12 miesięcy od dnia wydania, po tym czasie certyfikat wygasa i do egzaminu należy podejść kolejny raz. 

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski