Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
Każdy właściciel lub manager sklepu internetowego dąży do tego, aby sprzedawać i zarabiać jak najwięcej. Jak się okazuje, zawsze istnieje możliwość zwiększenia sprzedaży, nawet wtedy, kiedy wydaje się, że lepiej już być nie może lub sklep coś ogranicza, np. wielkość rynku itp. Dobrym pomysłem może okazać się zainwestowanie w bardziej nowoczesną stronę sklepu czy zwiększenie swojej oferty produktów lub usług. Co ważne, na wysokość sprzedaży ma wpływ wiele zróżnicowanych czynników, które dotyczą strony internetowej, a także i tego, co dzieje się poza nią.
Idealna strona internetowa
Chcąc zwiększyć sprzedaż internetową, warto przyjrzeć się bliżej stronie. To właśnie ona stanowi wizytówkę sklepu i na niej klienci kupują – dlatego powinno się zadbać o to, aby była nowoczesna i łatwa w obsłudze. To jednak nie jedyne cechy, o których należy pamiętać. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie za pomocą witryny? Strona internetowa sklepu powinna:
- być przejrzysta – strona powinna być przejrzysta, intuicyjna i łatwa w obsłudze. Warto tworzyć odnośniki do wszelkich niezbędnych informacji;
- atrakcyjna wizualnie – podczas projektowania strony najlepiej postawić na kilka dość jasnych lub neutralnych kolorów i jedną czy dwie czcionki maksymalnie. W ten sposób korzystanie ze sklepu będzie łatwe i przyjemne, a klient w krótkim czasie zlokalizuje wszystko to, czego szuka;
- ułatwić zakup produktów/usług – formularz zakupu także powinien być bardzo łatwy i szybki do wypełnienia;
- działać szybko i bezproblemowo – klienci korzystający ze sklepów internetowych chcą zrobić bez problemu szybkie zakupy. Najlepiej o tym pamiętać jeszcze przed utworzeniem witryny, ponieważ na jej szybkość ma wpływ między innymi rodzaj oprogramowania typu SaaS czy open-source. Na szybkość ładowania strony ma znaczenie także to, co się na niej znajduje. Wysokiej jakości zdjęcia i filmy sprawiają, że poszczególne podstrony dłużej się ładują. Z tego powodu wymagają kompresji. Najlepiej zamieścić na stronie tylko to, co jest niezbędne.
Klienci dokonujący zakupów przez internet oczekują, że będą je mogli zrobić w jak najkrótszym czasie. Nawet niewielki problem czy długie ładowanie podstrony może sprawić, że potencjalny klient zrezygnuje z produktów czy usług i poszuka ich w innym, lepiej działającym miejscu.
Opisy produktów
Nikt nie chce kupować kota w worku, dlatego tak ważne są opisy produktów na stronach sklepów internetowych. Powinny być one czytelne, pozbawione błędów i zachęcające do zakupów. Co powinno się znaleźć w opisie? Warto wspomnieć o wszelkich danych technicznych, wielkości, kolorze itd. Należy również zamieścić kilka wyraźnych zdjęć – większość ludzi to wzrokowcy, dlatego warto zainwestować w profesjonalnego fotografa oraz grafika. Co ważne, opisy produktów, a także i kategorii wpływają na pozycjonowanie strony – teksty jednak muszą być oryginalne i zawierać słowa kluczowe. Nie należy korzystać z opisów dystrybutora, korzystanie z nich oznacza duplikowanie treści (ponieważ istnieją one w identycznej postaci na innych stronach internetowych).
Wysyłka i płatność
Jak pokazują badania, dla klientów bardzo ważne jest to, aby mieli oni wiele możliwości, jeśli chodzi o wysyłkę i płatność. Niektórzy chcą zapłacić kartą, inni przelewem lub blikiem, a jeszcze inni dopiero przy odbiorze. Część z tych osób wybiera kuriera, a pozostali paczkomaty lub odbiór w popularnych sieciówkach czy na stacjach paliw. Im większy wybór, tym większa szansa, że klient nie porzuci koszyka, kiedy znajdzie się na stronie z płatnością.
Strona responsywna
Warto zadbać również o to, aby sklep internetowy był responsywny, czyli był dostosowanych do urządzeń mobilnych, takich jak telefony komórkowe. Wiele osób korzysta na co dzień przede wszystkim ze smartfona i właśnie na nim dokonuje zakupów.
Marketing sklepu internetowego
Na zwiększenie sprzedaży mają również wpływ działania marketingowe, do których zalicza się pozycjonowanie, płatne kampanie (takie jak Google Ads czy Facebook Ads) czy prowadzenie kont w różnego rodzaju mediach społecznościowych. Dobrym pomysłem jest również współpraca z influencerami i blogerami, tworzenie własnego newslettera i bloga itd. Wszystkie te działania sprawiają, że coraz więcej osób dowiaduje się o istnieniu danego sklepu i tym sposobem można zdobyć wielu nowych klientów.