Co to jest audyt UX?

Kiedy ruch na stronie internetowej jest duży, a wiele osób decyduje się na dodanie produktów do koszyka i w ostatnim momencie rezygnuje z zakupów – warto zdecydować się na audyt UX. Co to jest audyt UX? Jakie ma etapy? Na czym są przeprowadzane audyty UX?

Czym jest audyt UX?

Audyt UX, czyli Audyt User Experience, może dotyczyć strony bądź sklepu internetowego. Tego rodzaju działanie umożliwia wskazanie miejsc, w których serwis wymaga pewnej poprawy, ponieważ nie działa tak, jak powinien i tym samym powoduje problemy i nie pozwala użytkownikom na łatwy, szybki i sprawny zakup produktów lub usług. Ostatecznie w audycie UX chodzi o to, aby za pomocą różnych metod sprawić, w jaki sposób podnieść współczynnik konwersji. Większą konwersję można uzyskać wtedy, kiedy maksymalnie ułatwi się użytkownikom proces zakupu.

Jakie są etapy audytu UX?

Na czym dokładnie polega audyt UX? Co się sprawdza podczas tej czynności? Specjalista od UX za pomocą różnych narzędzi i metod sprawdza lub wykonuje:

  • wskaźnik konwersji;
  • ruch na stronie i zaangażowanie klientów;
  • dane, które dotyczą obsługi klientów;
  • dane, które dotyczą sprzedaży;
  • heurystykę użyteczności;
  • modelowanie mentalne;
  • strukturę i prototypowanie;
  • czy strona jest zgodna ze standardami UX itd.

W trakcie audytu UX szuka się problemów z ustalonych wcześniej standardów oraz celów. Ekspert także testuje działania użytkowników, czyli wykonuje wszystkie czynności wykonywane przez klientów, które prowadzą do zakupu produktu lub usługi. Warto zauważyć, że specjalista wykonujący audyt UX może przeprowadzić audyt nawet wtedy, kiedy nie ma dostępu do podstawowych wskaźników – wtedy zbiera wyniki w różnym czasie i porównuje je ze standardami, jakie dotyczą danej branży.

Co daje nam audyt UX?

Audyt UX nie załatwi jednak wszystkich problemów związanych z użytecznością strony bądź sklepu internetowego. Zwykle jest kompletnie nieskuteczny wtedy, kiedy firma zatrudniająca specjalistę, nie wdraża zaleceń. Sama wiedza na temat tego, co jest do poprawy, to zaledwie kilka procent sukcesu. Należy jednak zauważyć, że wprowadzanie poprawek wiąże się z kosztami.

Właściwe wykonanie audytu UX ma wiele zalet dla przedsiębiorstwa. Przede wszystkim zapewnia praktyczne podpowiedzi, które są oparte na dowodach, a nie jedynie przeczuciach. Właśnie dlatego UX jest taki ważny i ma znakomity wpływ na marketing. Dzięki audytowi, firma może zaprojektować stronę czy sklep w taki sposób, aby ścieżka od wyboru produktu do zatwierdzenia zamówienia była jak najkrótsza. Audyt UX podpowiada również, co warto monitorować, jakie funkcje warto wdrożyć, jak w ogóle tworzyć hipotezy na temat zachowania użytkowników i tego, jak po pewnych zmianach mogą zachowywać się w przyszłości i co w ogóle wpływa na ich zachowanie itd. A co najważniejsze – audyt UX ma realny wpływ na zwiększenie konwersji.

Kiedy i kto powinien zdecydować się na audyt UX?

Audyt UX najlepiej przeprowadzić zaraz po stworzeniu lub odebraniu gotowej strony internetowej, aplikacji lub sklepu. Warto je przeprowadzić również na konkretnych produktach i usługach, które nie przynoszą zysku mimo dużego zainteresowania potencjalnych klientów.  

Inne sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym

Innym sposobem na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym czy aplikacji jest zdecydowanie się na takie rozwiązanie jak kompleksowa reklama dla e-commerce, która polega na przygotowaniu planu marketingowego, który będzie całkowicie zgody ze strategią firmy. Taki plan obejmuje różne kampanie reklamowe, monitorowanie ich, pozycjonowanie, social media czy artykuły sponsorowane itd. Wszystkie działania są dobrane tak, aby przyniosły jak najlepsze efekty dla danej strony.

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski