Wymiary grafik do reklam internetowych

Planując kampanię internetową w Social Mediach czy w wyszukiwarce Google, istotnym
elementem są zawsze elementy graficzne.

Dlaczego grafiki są ważne w kampaniach internetowych:

  • Przyciągają uwagę użytkowników i mogą skłonić ich do zainteresowania się reklamą
    lub postem.
  • Pozwalają szybko przekazać informacje i emocje, co jest kluczowe w reklamach.
  • Spójne i rozpoznawalne grafiki pomagają budować tożsamość marki.
  • Profesjonalna i dobrze dobrana grafika może zwiększyć współczynnik klikalności
    (CTR) i skonwertować więcej użytkowników na klientów.

Wymiary wszystkich grafik/zdjęć potrzebnych do prowadzenia kampanii na
Facebooku:

1. Profilowe:

  • Wymiary: 180 x 180 pikseli.
  • Facebook automatycznie skaluje je do 170 x 170 pikseli na stronie.

2. Zdjęcie w tle (Cover Photo):

  • Wymiary: 820 x 462 pikseli.
  • To ważne miejsce do wyrażenia charakteru i stylu Twojego profilu.

 

3. Posty na Facebooku:

  • Zdjęcia:

– Post Poziomy na Facebooku – wymiar 1200 x 900 pikseli.

– Post Pionowy na Facebooku – wymiar 1080 x 1350 pikseli.

– Post Kwadratowy na Facebooku – wymiar 1800 x 1800 pikseli.

– Post typu Stories na Facebooku – wymiar 1080 x 1920 pikseli.

  • Reklamy na Facebooku:

– Polubienia – wymiar 1080 x 1080 lub 1200 x 628 pikseli.

– Reklama Karuzelowa (wyświetlana w relacjach, aktualnościach, reklamach in-stream w
filmach i rolkach, wynikach wyszukiwania, aplikacjach) – wymiar 1080 x 1080 pikseli.

– Kolekcja (wyświetlana w relacjach, aktualnościach, reklamach in-stream w filmach i
rolkach, wynikach wyszukiwania, aplikacjach), zazwyczaj zawiera obraz lub film i kilka zdjęć
produktów, wymiar 1080 x 1080 pikseli.

 

4. Reklama tekstowa ze zdjęciami lub wideo w 3 formatach:
– Reklama Pozioma (w wynikach wyszukiwania), wymiar 1200 x 628 pikseli.

– Reklama Kwadratowa (wyświetlana w aktualnościach, reklamach in-stream w filmach i
rolkach oraz wynikach wyszukiwania), wymiar 1080 x 1080 pikseli

– Reklama Pionowa (wyświetlana w relacjach, rolkach, aplikacjach i witrynach), wymiar 1080
x 1920 pikseli.

 

Grafiki/zdjęcia potrzebne do prowadzenia kampanii Google Ads:

Wszystkie grafiki wykorzystywane w Google Ads muszą być w formatach JPG, GIF lub
PNG, z maksymalnym rozmiarem pliku wynoszącym 150 KB. Do dyspozycji mamy
elastyczne reklamy displayowe ( zyskujące popularność ) oraz statyczne reklamy graficzne o
różnych rozmiarach. Wykorzystywane są m.in. w kampaniach Performance Max, GDN,
Demand Generation. Aby maksymalnie uprościć proces przygotowywania grafik, optymalnie
jest zawsze przygotowywać poniższy zestaw, którego poszczególne elementy są
wykorzystywane w różnych konfiguracjach kampanii:

  • 600 x 314 (elastyczne)
  • 300 x 300 (elastyczna)
  • 600 x 1067 (elastyczne)
  • 480 x 600 (elastyczne)
  • 128 x 128 (elastyczna – logo)
  • 512 x 128 (elastyczna – logo)
  • 468 x 60
  • 728 x 90
  • 250 x 250
  • 200 x 200
  • 336 x 280
  • 300 x 250
  • 120 x 600
  • 160 x 600
  • 320 x 50
  • 320 x 100
  • 300 x 50
  • 300 x 600
  • 970 x 90
  • 240 x 400
  • 980 x 120
  • 930 x 180
  • 250 x 360
  • 580 x 400
  • 300 x 1050
  • 480 x 600
  • 600 x 1067

Instagram, podobnie jak Facebook, umożliwia dodawanie kilku rodzajów grafik.
Poniżej przedstawiamy aktualne wymiary tych najczęściej używanych:

1. Wymiary dodawanych zdjęć dostępne są w trzech wariantach, które uzależnione są
od formatu; kwadrat, prostokąt, krajobraz:
a. wymiary fotografii kwadratowej (produktowej) – 1080 × 1080 pikseli
b. wymiary fotografii portretowej (głównej) – 1080 × 566 pikseli;
c. wymiary fotografii poziomej (krajobrazowej) – 1080 × 1350 pikseli.

2. Zdjęcie profilowe:
a. Wymiary: 320 × 320 pikseli.

3. Instastory:
a. Wymiary: 1080 x 1920 pikseli.

4. Instagramowa rolka:
a. Wymiary: 1080 x 1920 pikseli.

5. IGTV:
a. Wymiary: 1080 x 1920 pikseli.

6. Rozmiary reklam, występują w dwóch wymiarach:
a. wymiary kwadratowej reklamy – 1080 × 1080 piksel;
b. wymiary portretowej reklamy – 1080 × 566 pikseli.

Pamiętaj tylko, aby nie umieszczać treści na górze i na dole grafiki, ponieważ mogą one
zostać przysłonięte przez domyślne buttony aplikacji Instagram.

 

TikTok to platforma społecznościowa do tworzenia i udostępniania krótkich filmów
wideo, znana z dynamicznych treści oraz trendów. Oprócz filmów, ważne są również
grafiki i ich wymiary, które powinny przyciągać odbiorcę.

1. Film:
a. Wymiary: 1080 × 1920 pikseli (9:16)

2. Zdjęcie profilowe:
a. Wymiary: 200 × 200 pikseli.

3. Grafika w TikTok Stories oraz TikTok Ads:
a. Wymiary: 1080 x 1920 pikseli.

 

W przypadku platformy YouTube należy zadbać o wymiary czterech rodzajów grafik:
zdjęcia w tle, ikony kanału (zdjęcia profilowego/avataru), miniaturki video oraz znaku
wodnego. Oczywiście na uwadze należy mieć również istotną kwestię responsywności,
czyli dostosowywanie serwisu YT do szerokości ekranów różnych rodzajów urządzeń.

1. Zdjęcie profilowe/avatar:
a. Wymiary: 800 × 800 pikseli.

2. Miniatura video:
a. Wymiary: 1280×720 pikseli.

3. Tło:
a. Minimalny rozmiar zdjęcia w tle: 2048 × 1152 px (wytyczne z YouTube
Studio) lub 2560 x 1440 px (wytyczne z Supportu YouTube)
b. Proporcje tła: 16:9
c. Rozmiary bezpiecznego obszaru grafiki w tle na YT: 1235 × 338 px

4. Znak wodny:
a. Wymiary: 150 × 150 pikseli.

W przypadku platformy LinkedIn należy pamiętać, że wymiary grafik różnią się w
przypadku profili osobistych i firmowych. Prezentują się one w następujący sposób:

Profile osobiste LinkedIn:
1. Zdjęcie profilowe:
a. Wymiary: 400 × 400 pikseli.

2. Baner/zdjęcia tła:
a. Wymiary: 1584 × 396 pikseli.

W przypadku stron firmowych LinkedIn:

3. Zdjęcie profilowe (logo firmy):
a. Wymiary: 300 × 300 pikseli.

4. Baner/zdjęcia tła:
a. Wymiary: 1128 × 191 pikseli.

Posty na LinkedIn:
5. Post kwadratowy:
a. Wymiary: 1080 × 1080 pikseli.

6. Post portretowy:
a. Wymiary: 1920 × 1080 pikseli.

7. Obraz wyróżniony w artykule:
a. Wymiary: 1200 x 644 pikseli.

8. Obraz banera artykułu:
a. Wymiary: 600 x 322 pikseli.

9. Posty karuzelowe:
a. Wymiary: 1080 × 1080 pikseli lub 1920 x 1080 pikseli.

10. Obrazy z linkiem do wpisu na blogu:
a. Wymiary: 1200 x 627 pikseli.

11. Wideo:
a. Wymiary: 256 x 144 pikseli (minimum) do 4096 x 2304 pikseli (maksymalnie)

W przypadku wydarzeń LinkedIn:
12. Logo wydarzenia:
a. Wymiary: 300 x 300 pikseli.

13. Baner wydarzenia:
a. Wymiary: 1600 × 900 pikseli.

Grupy LinkedIn:
14. Logo grupy:
a. Wymiary: 300 x 300 pikseli.

15. Baner grupowy:
a. Wymiary: 1536 × 768 pikseli.

Rozmiar zdjęcia na Linkedln dla konta prywatnego i firmowego jest inny, ponieważ logotypy
znacznie lepiej wyglądają w formacie 300 × 300 pikseli, a rozmiar zdjęcia na Linkedln
umieszczanego na profilu w formacie 400 × 400 pikseli.

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski