Wymiary grafik do reklam internetowych
Planując kampanię internetową w Social Mediach czy w wyszukiwarce Google, istotnym elementem są zawsze elementy graficzne.
Dlaczego grafiki są ważne w kampaniach internetowych:
- Przyciągają uwagę użytkowników i mogą skłonić ich do zainteresowania się reklamą lub postem.
- Pozwalają szybko przekazać informacje i emocje, co jest kluczowe w reklamach.
- Spójne i rozpoznawalne grafiki pomagają budować tożsamość marki.
- Profesjonalna i dobrze dobrana grafika może zwiększyć współczynnik klikalności (CTR) i skonwertować więcej użytkowników na klientów.
Wymiary wszystkich grafik/zdjęć potrzebnych do prowadzenia kampanii na Facebooku:
- Profilowe:
- Wymiary: 180 x 180 pikseli.
- Facebook automatycznie skaluje je do 170 x 170 pikseli na stronie.
- Zdjęcie w tle (Cover Photo):
- Wymiary: 820 x 462 pikseli.
- To ważne miejsce do wyrażenia charakteru i stylu Twojego profilu.
- Posty na Facebooku:
- Zdjęcia:
– Post Poziomy na Facebooku – wymiar 1200 x 900 pikseli.
– Post Pionowy na Facebooku – wymiar 1080 x 1350 pikseli.
– Post Kwadratowy na Facebooku – wymiar 1800 x 1800 pikseli.
– Post typu Stories na Facebooku – wymiar 1080 x 1920 pikseli.
- Reklamy na Facebooku:
– Polubienia – wymiar 1080 x 1080 pikseli.
– Reklama Karuzelowa (wyświetlana w relacjach, aktualnościach, reklamach in-stream w filmach i rolkach, wynikach wyszukiwania, aplikacjach) – wymiar 1080 x 1080 pikseli.
– Kolekcja (wyświetlana w relacjach, aktualnościach, reklamach in-stream w filmach i rolkach, wynikach wyszukiwania, aplikacjach), zazwyczaj zawiera obraz lub film i kilka zdjęć produktów, wymiar 1080 x 1080 pikseli.
- Reklama tekstowa ze zdjęciami lub wideo w 3 formatach:
– Reklama Pozioma (w wynikach wyszukiwania), wymiar 1200 x 628 pikseli.
– Reklama Kwadratowa (wyświetlana w aktualnościach, reklamach in-stream w filmach i rolkach oraz wynikach wyszukiwania), wymiar 1080 x 1080 pikseli
– Reklama Pionowa (wyświetlana w relacjach, rolkach, aplikacjach i witrynach), wymiar 1080 x 1920 pikseli.
Grafiki/zdjęcia potrzebne do prowadzenia kampanii Google Ads:
Wszystkie grafiki wykorzystywane w Google Ads muszą być w formatach JPG, GIF lub PNG, z maksymalnym rozmiarem pliku wynoszącym 150 KB. Do dyspozycji mamy elastyczne reklamy displayowe ( zyskujące popularność ) oraz statyczne reklamy graficzne o różnych rozmiarach. Wykorzystywane są m.in. w kampaniach Performance Max, GDN, Demand Generation. Aby maksymalnie uprościć proces przygotowywania grafik, optymalnie jest zawsze przygotowywać poniższy zestaw, którego poszczególne elementy są wykorzystywane w różnych konfiguracjach kampanii:
- 600 x 314 (elastyczne)
- 300 x 300 (elastyczna)
- 600 x 1067 (elastyczne)
- 480 x 600 (elastyczne)
- 128 x 128 (elastyczna – logo)
- 512 x 128 (elastyczna – logo)
- 468 x 60
- 728 x 90
- 250 x 250
- 200 x 200
- 336 x 280
- 300 x 250
- 120 x 600
- 160 x 600
- 320 x 50
- 320 x 100
- 300 x 50
- 300 x 600
- 970 x 90
- 240 x 400
- 980 x 120
- 930 x 180
- 250 x 360
- 580 x 400
- 300 x 1050
- 480 x 600
- 600 x 1067