Czynniki wpływające na pozycję strony w wyszukiwarce w 2023 roku
Pozycjonowanie stron internetowych to niezwykle złożony i długotrwały proces, na który wpływ ma wiele zróżnicowanych czynników. Poniżej prezentujemy najważniejsze dla SEO elementy, które wpływają na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Jakie czynniki mają wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania w 2023 roku?
Frazy kluczowe
Aby e-sklep czy strona internetowa firmy znalazła się wysoko na liście wyszukiwań w Google, należy zadbać o dobór odpowiednich słów kluczowych. Po wybraniu ich, powinny się znaleźć w tytule strony, meta opisach, w treściach, a także i w adresach URL. Wszystko to pomoże w pozycjonowaniu witryny.
Jakość treści na stronie internetowej
Do najważniejszych czynników wpływających na pozycję witryny w wynikach wyszukiwarki Google, należy między innymi jakość publikowanych treści. Teksty na stronie internetowej powinny być: unikatowe, ciekawe i wartościowe dla klientów. Ponadto powinny zawierać słowa kluczowe. Wyszukiwarka Google docenia witryny internetowe, w których użytkownicy mogą znaleźć cenne informacje. Przykładowo – w sklepie internetowym z asortymentem dla zwierząt można prowadzić bloga z artykułami na temat zabawek dla psów i kotów, pielęgnacji sierści czworonogów czy tresury.
Szybkość ładowania strony
Nie bez znaczenia jest także czas ładowania strony internetowej. Kiedy witryna ładuje się wolno, zniechęca użytkowników, którzy szybko opuszczają takie strony. Z tego powodu należy zadbać o to, aby strona działała prawidłowo i nie posiadała żadnych błędów technicznych, które będą spowalniać jej działania. Ponadto należy optymalizować obrazy i korzystać z minimalnej ilości skryptów, co również wpłynie pozytywnie na szybkość ładowania.
Responsywność
Ważna jest również responsywność strony internetowej, czyli dostosowanie jej do urządzeń mobilnych. Dziś większość użytkowników korzysta z wygodnych urządzeń mobilnych, takich jak smartfon czy tablet. Z tego powodu Google docenia strony internetowej oraz e-sklepy, które są przystosowane do ich ekranów. Takie witryny zyskują przewagę nad nieprzystosowanymi do urządzeń mobilnych stronami, ponieważ każdy w dowolnym momencie może sięgnąć po telefon i w ciągu zaledwie kilkunastu sekund sprawdzić na nich np. menu w konkretnej restauracji, godziny otwarcia czy nowy asortyment. I to wszystko bez włączania komputera.
Link building
Dla Google ważny jest także link building, czyli linki prowadzące do strony. Należy zadbać nie tylko o ich ilość, ale także i jakość. Powinny więc pochodzić z wiarygodnych witryn, najlepiej takich, które mają związek z branżą danej strony. Przykładowo – strona internetowa fotografa powinna postarać się o link z renomowanego magazynu czy portalu fotograficznego.
Optymalizacja techniczna
Dzięki właściwej optymalizacji witryny, pod kątem technicznym, łatwiej się ona indeksuje i tym samym znajduje się wyżej w wynikach wyszukiwarki. Do optymalizacji technicznej zalicza się: poprawnie zastosowane nagłówki czy tagi, a także poprawną strukturę HTML.
Wiek strony internetowej
Starsze domeny są odbierane jako bardziej wiarygodne niż te młodsza, nie jest to jednak decydujący czynnik.
Zachowanie użytkowników
Na miejsce w wynikach wyszukiwania ma wpływ także zachowanie użytkowników. Google ocenia, jak długo oni przebywają na danej stronie. Jeśli krótko, może to oznaczać, że witryna nie jest wartościowa i z tego powodu spadnie w wynikach wyszukiwania.
Reklama internetowa
Jeśli mimo prawidłowego pozycjonowania, strona nadal nie wyświetla się w wynikach wyszukiwarki lub wyświetla się, ale na niskich pozycjach, warto zainwestować w takie rozwiązanie jak reklama internetowa. Tego typu rozwiązania skutecznie zwiększają liczbę odwiedzin oraz klientów.