Jak reklamować gabinet kosmetyczny w sieci?
Bez względu na to, w jakiej działasz branży – powinieneś zadbać o reklamę w Internecie. W przypadku gabinetów kosmetycznych warto skupić się na pozycjonowaniu. W branży beauty to dziś konieczność związana z ogromną konkurencją, ale jednocześnie również z bardzo dużym zainteresowaniem klientów. Wiele osób zwraca uwagę na swój wygląd zewnętrzny i chce prezentować się jak najlepiej. Odpowiednia reklama w sieci pozwala promować produkty i usługi, a także zwiększyć zasięgi oraz poprawić rozpoznawalność marki i tym samym wpływa na wyższą konwersję. Na czym się skupić, kiedy chcemy wypromować stronę gabinetu kosmetycznego?
Ustal grupę docelową
Jeszcze przed rozpoczęciem działań marketingowych należy koniecznie określić grupę docelową, czyli ustalić, komu chcemy zaproponować nasze usługi oraz produkty. W zależności od wieku, płci, lokalizacji, zainteresowań, miejsca pracy czy ilości dzieci należy wybrać odpowiedni kanał i sposób dotarcia do klientów. Im więcej informacji mamy o potencjalnych klientach – tym łatwiej będzie nam do nich dotrzeć. Kiedy wiemy, kim jest nasz klient, możemy doskonale dostosować przekaz reklamowy poprzez właściwy dobór słownictwa, ofertę produktową oraz zakres cenowy.
Dobierz słowa kluczowe
Po ustaleniu grupy docelowej należy wybrać właściwe słowa kluczowe. Na to działanie warto poświęcić trochę czasu – jeśli nie zostanie ono wykonane dokładnie reklama gabinetów kosmetycznych nie przyniesie zamierzonych efektów, ponieważ dobrane frazy okażą się nieskuteczne. Najlepiej skupić się na produktach i usługach, które są najpopularniejsze wśród klientów i na których salon kosmetyczny zarabia najwięcej. Z powodu dużej konkurencji warto postawić na słowa kluczowe z długiego ogona, czyli dłuższe frazy. Tego typu frazy są rzadziej wpisywane w wyszukiwarkę i mają mniejszą konkurencyjność, ale pozwalają dotrzeć do zdecydowanych klientów szukających konkretnych usług, produktów lub informacji. Należy pozycjonować również słowa kluczowe, które zawierają w sobie nazwę firmy – właśnie w taki sposób są wyszukiwane znane i lubiane marki. Podczas doboru słów kluczowych należy korzystać z narzędzi, które pozwalają sprawdzić, co potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarki np. Planer słów kluczowych, Senuto, Ahrefs czy Answer The Public.
Sprawdzaj trendy
Podczas wyboru słów kluczowych warto zwrócić uwagę również na obecnie panujące trendy. Należy je również monitorować podczas pozycjonowania, które jest procesem długotrwałym. Obecne trendy można sprawdzić za pomocą narzędzia Google Trends. W branży beauty co jakiś czas pojawiają się interesujące nowinki – nowe produkty kosmetyczne czy bardziej skuteczne zabiegi, które przyciągają obecnych i nowych klientów.
Pozycjonowanie w branży beauty
Po doborze słów kluczowych należy następnie stworzyć interesujące oraz przydatne treści zawierające owe frazy. Na stronie powinny znaleźć się nie tylko opisy kategorii, ale również i artykuły eksperckie, poradniki, recenzje czy instrukcje, co ma ogromny wpływa na ilość osób odwiedzających witrynę. Następnie należy zadbać o optymalizację strony oraz linki przychodzące i responsywność, czyli dostosowanie witryny do rozdzielczości urządzeń mobilnych.