Jak uniknąć duplicate content na stronie firmy?

Duplicate content to bardzo istotny czynnik wpływający na pozycjonowanie strony internetowej. Wiele osób jednak nie zdaje sobie sprawę z tego, do czego może on prowadzić. Duplicate content to duży problem dla SEO. Podpowiadamy jak go uniknąć i jak sprawdzić, czy pojawia się i na naszej stronie.

Czym jest duplicate content?

Duplicate content to identyczne lub niemal identyczne treści na stronach internetowych. Co ważne, duplicate content nie dotyczy wyłącznie plagiatowania tekstów. Może on wynikać z różnorodnych czynników, takich jak na przykład powielanie tekstu na różnych podstronach jednej domeny, kopiowanie treści ze strony firmowej do opisów produktów na allegro itd.

Warto zwrócić uwagę czy nigdzie nie powielamy treści, ponieważ duplicate content ma ogromny wpływ na pozycjonowanie i to, na jakim miejscu ostatecznie znajdzie się strona przedsiębiorstwa w wynikach wyszukiwarki. Kiedy strona posiada dużą ilość duplikatów może nawet zostać usunięta z Google.

Rodzaje duplicate content

Wyróżnia się dwa rodzaje duplicate content – wewnętrzny oraz zewnętrzny. Pierwszy z nich odnosi się do treści pojawiającej się w obrębie jednej strony internetowej. Z kolei drugi typ odnosi się do tekstu pojawiającego się na różnych stronach.

Do czego prowadzi duplicate content?

Jeśli na danej witrynie można znaleźć minimum dwie strony o tej samej tematyce i z tą samą bądź bardzo podobną treścią – roboty wyszukiwarek nie będą potrafiły określić, która ze stron powinna pojawiać się w wyszukiwarce. Duplikacja powoduje:

  • spadek pozycji w wyszukiwarce – co jeden z głównych powodów, przez które strona spada w wynikach Google,
  • kary od Google – w przypadku dużej ilości duplikatów Google może nałożyć kary, które z kolei mogą doprowadzić do usunięcia strony z wyszukiwarki bądź znacznego obniżenia jej pozycji.

Sposoby na uniknięcie duplicate content

Wiele stron zmaga się z problemem duplicate content. Aby go uniknąć, należy:

  • tworzyć unikalne treści – aby uniknąć powtarzających się treści, należy zawsze tworzyć oryginalne teksty,
  • stosować linki kanoniczne – canonical tag zapobiegają powielaniu tekstów poprzez zaznaczenie, która treść jest oryginalna i jaka strona powinna znaleźć się w wyszukiwarce, a która nie powinna być brana pod uwagę,
  • stosować tag noindex – jest on przydatny zwłaszcza w przypadku stron, gdzie znajdują się formularze, archiwa czy wyniki wyszukiwania. Noindex tag umożliwia wykluczyć strony, których nie chcemy indeksować i tym sposobem można uniknąć powstawania duplicate content.

Jak sprawdzić duplicate content na stronie?

Właściciel strony może w łatwy sposób sprawdzić czy w jego witrynie pojawia się identyczna lub bardzo podobna treść na różnych stronach. Można skorzystać z płatnych narzędzi, które oferują taką opcję, czyli z Senuto lub Ahrefsa. Duplikaty można również sprawdzić w darmowym Google Search Console. Jeśli na stronie występują duplikacje, w zakładce Indeksowanie pojawi się komunikat na ten temat.

Duplicate content jest poważnym problemem, który może spowodować spadek pozycji strony w wyszukiwarce. Aby go uniknąć należy postawić na unikalne oraz wartościowe treści o odpowiedniej długości. Należy również zwrócić uwagę na to, aby adresy URL posiadały poprawną strukturę i aby strona posiadała poprawne przekierowania. Dzięki tym działaniom strona ma szansę osiągnąć lepsze pozycje w wyszukiwaniach.

 

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski