Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Każdy właściciel lub manager sklepu internetowego dąży do tego, aby sprzedawać i zarabiać jak najwięcej. Jak się okazuje, zawsze istnieje możliwość zwiększenia sprzedaży, nawet wtedy, kiedy wydaje się, że lepiej już być nie może lub sklep coś ogranicza, np. wielkość rynku itp. Dobrym pomysłem może okazać się zainwestowanie w bardziej nowoczesną stronę sklepu czy zwiększenie swojej oferty produktów lub usług. Co ważne, na wysokość sprzedaży ma wpływ wiele zróżnicowanych czynników, które dotyczą strony internetowej, a także i tego, co dzieje się poza nią.

Idealna strona internetowa

Chcąc zwiększyć sprzedaż internetową, warto przyjrzeć się bliżej stronie. To właśnie ona stanowi wizytówkę sklepu i na niej klienci kupują – dlatego powinno się zadbać o to, aby była nowoczesna i łatwa w obsłudze. To jednak nie jedyne cechy, o których należy pamiętać. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie za pomocą witryny? Strona internetowa sklepu powinna:

  • być przejrzysta – strona powinna być przejrzysta, intuicyjna i łatwa w obsłudze. Warto tworzyć odnośniki do wszelkich niezbędnych informacji;
  • atrakcyjna wizualnie – podczas projektowania strony najlepiej postawić na kilka dość jasnych lub neutralnych kolorów i jedną czy dwie czcionki maksymalnie. W ten sposób korzystanie ze sklepu będzie łatwe i przyjemne, a klient w krótkim czasie zlokalizuje wszystko to, czego szuka;
  • ułatwić zakup produktów/usług – formularz zakupu także powinien być bardzo łatwy i szybki do wypełnienia;
  • działać szybko i bezproblemowo – klienci korzystający ze sklepów internetowych chcą zrobić bez problemu szybkie zakupy. Najlepiej o tym pamiętać jeszcze przed utworzeniem witryny, ponieważ na jej szybkość ma wpływ między innymi rodzaj oprogramowania typu SaaS czy open-source. Na szybkość ładowania strony ma znaczenie także to, co się na niej znajduje. Wysokiej jakości zdjęcia i filmy sprawiają, że poszczególne podstrony dłużej się ładują. Z tego powodu wymagają kompresji. Najlepiej zamieścić na stronie tylko to, co jest niezbędne.

Klienci dokonujący zakupów przez internet oczekują, że będą je mogli zrobić w jak najkrótszym czasie. Nawet niewielki problem czy długie ładowanie podstrony może sprawić, że potencjalny klient zrezygnuje z produktów czy usług i poszuka ich w innym, lepiej działającym miejscu.

Opisy produktów

Nikt nie chce kupować kota w worku, dlatego tak ważne są opisy produktów na stronach sklepów internetowych. Powinny być one czytelne, pozbawione błędów i zachęcające do zakupów. Co powinno się znaleźć w opisie? Warto wspomnieć o wszelkich danych technicznych, wielkości, kolorze itd. Należy również zamieścić kilka wyraźnych zdjęć – większość ludzi to wzrokowcy, dlatego warto zainwestować w profesjonalnego fotografa oraz grafika. Co ważne, opisy produktów, a także i kategorii wpływają na pozycjonowanie strony – teksty jednak muszą być oryginalne i zawierać słowa kluczowe. Nie należy korzystać z opisów dystrybutora, korzystanie z nich oznacza duplikowanie treści (ponieważ istnieją one w identycznej postaci na innych stronach internetowych).

Wysyłka i płatność

Jak pokazują badania, dla klientów bardzo ważne jest to, aby mieli oni wiele możliwości, jeśli chodzi o wysyłkę i płatność. Niektórzy chcą zapłacić kartą, inni przelewem lub blikiem, a jeszcze inni dopiero przy odbiorze. Część z tych osób wybiera kuriera, a pozostali paczkomaty lub odbiór w popularnych sieciówkach czy na stacjach paliw. Im większy wybór, tym większa szansa, że klient nie porzuci koszyka, kiedy znajdzie się na stronie z płatnością.

Strona responsywna

Warto zadbać również o to, aby sklep internetowy był responsywny, czyli był dostosowanych do urządzeń mobilnych, takich jak telefony komórkowe. Wiele osób korzysta na co dzień przede wszystkim ze smartfona i właśnie na nim dokonuje zakupów.

Marketing sklepu internetowego

Na zwiększenie sprzedaży mają również wpływ działania marketingowe, do których zalicza się pozycjonowanie, płatne kampanie (takie jak Google Ads czy Facebook Ads) czy prowadzenie kont w różnego rodzaju mediach społecznościowych. Dobrym pomysłem jest również współpraca z influencerami i blogerami, tworzenie własnego newslettera i bloga itd. Wszystkie te działania sprawiają, że coraz więcej osób dowiaduje się o istnieniu danego sklepu i tym sposobem można zdobyć wielu nowych klientów.

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski