Wymiary grafik do reklam internetowych
Planując kampanię internetową w Social Mediach czy w wyszukiwarce Google, istotnym
elementem są zawsze elementy graficzne.
Dlaczego grafiki są ważne w kampaniach internetowych:
- Przyciągają uwagę użytkowników i mogą skłonić ich do zainteresowania się reklamą
lub postem. - Pozwalają szybko przekazać informacje i emocje, co jest kluczowe w reklamach.
- Spójne i rozpoznawalne grafiki pomagają budować tożsamość marki.
- Profesjonalna i dobrze dobrana grafika może zwiększyć współczynnik klikalności
(CTR) i skonwertować więcej użytkowników na klientów.
Wymiary wszystkich grafik/zdjęć potrzebnych do prowadzenia kampanii na
Facebooku:
1. Profilowe:
- Wymiary: 180 x 180 pikseli.
- Facebook automatycznie skaluje je do 170 x 170 pikseli na stronie.
2. Zdjęcie w tle (Cover Photo):
- Wymiary: 820 x 462 pikseli.
- To ważne miejsce do wyrażenia charakteru i stylu Twojego profilu.
3. Posty na Facebooku:
- Zdjęcia:
– Post Poziomy na Facebooku – wymiar 1200 x 900 pikseli.
– Post Pionowy na Facebooku – wymiar 1080 x 1350 pikseli.
– Post Kwadratowy na Facebooku – wymiar 1800 x 1800 pikseli.
– Post typu Stories na Facebooku – wymiar 1080 x 1920 pikseli.
- Reklamy na Facebooku:
– Polubienia – wymiar 1080 x 1080 lub 1200 x 628 pikseli.
– Reklama Karuzelowa (wyświetlana w relacjach, aktualnościach, reklamach in-stream w
filmach i rolkach, wynikach wyszukiwania, aplikacjach) – wymiar 1080 x 1080 pikseli.
– Kolekcja (wyświetlana w relacjach, aktualnościach, reklamach in-stream w filmach i
rolkach, wynikach wyszukiwania, aplikacjach), zazwyczaj zawiera obraz lub film i kilka zdjęć
produktów, wymiar 1080 x 1080 pikseli.
4. Reklama tekstowa ze zdjęciami lub wideo w 3 formatach:
– Reklama Pozioma (w wynikach wyszukiwania), wymiar 1200 x 628 pikseli.
– Reklama Kwadratowa (wyświetlana w aktualnościach, reklamach in-stream w filmach i
rolkach oraz wynikach wyszukiwania), wymiar 1080 x 1080 pikseli
– Reklama Pionowa (wyświetlana w relacjach, rolkach, aplikacjach i witrynach), wymiar 1080
x 1920 pikseli.
Grafiki/zdjęcia potrzebne do prowadzenia kampanii Google Ads:
Wszystkie grafiki wykorzystywane w Google Ads muszą być w formatach JPG, GIF lub
PNG, z maksymalnym rozmiarem pliku wynoszącym 150 KB. Do dyspozycji mamy
elastyczne reklamy displayowe ( zyskujące popularność ) oraz statyczne reklamy graficzne o
różnych rozmiarach. Wykorzystywane są m.in. w kampaniach Performance Max, GDN,
Demand Generation. Aby maksymalnie uprościć proces przygotowywania grafik, optymalnie
jest zawsze przygotowywać poniższy zestaw, którego poszczególne elementy są
wykorzystywane w różnych konfiguracjach kampanii:
- 600 x 314 (elastyczne)
- 300 x 300 (elastyczna)
- 600 x 1067 (elastyczne)
- 480 x 600 (elastyczne)
- 128 x 128 (elastyczna – logo)
- 512 x 128 (elastyczna – logo)
- 468 x 60
- 728 x 90
- 250 x 250
- 200 x 200
- 336 x 280
- 300 x 250
- 120 x 600
- 160 x 600
- 320 x 50
- 320 x 100
- 300 x 50
- 300 x 600
- 970 x 90
- 240 x 400
- 980 x 120
- 930 x 180
- 250 x 360
- 580 x 400
- 300 x 1050
- 480 x 600
- 600 x 1067
Instagram, podobnie jak Facebook, umożliwia dodawanie kilku rodzajów grafik.
Poniżej przedstawiamy aktualne wymiary tych najczęściej używanych:
1. Wymiary dodawanych zdjęć dostępne są w trzech wariantach, które uzależnione są
od formatu; kwadrat, prostokąt, krajobraz:
a. wymiary fotografii kwadratowej (produktowej) – 1080 × 1080 pikseli
b. wymiary fotografii portretowej (głównej) – 1080 × 566 pikseli;
c. wymiary fotografii poziomej (krajobrazowej) – 1080 × 1350 pikseli.
2. Zdjęcie profilowe:
a. Wymiary: 320 × 320 pikseli.
3. Instastory:
a. Wymiary: 1080 x 1920 pikseli.
4. Instagramowa rolka:
a. Wymiary: 1080 x 1920 pikseli.
5. IGTV:
a. Wymiary: 1080 x 1920 pikseli.
6. Rozmiary reklam, występują w dwóch wymiarach:
a. wymiary kwadratowej reklamy – 1080 × 1080 piksel;
b. wymiary portretowej reklamy – 1080 × 566 pikseli.
Pamiętaj tylko, aby nie umieszczać treści na górze i na dole grafiki, ponieważ mogą one
zostać przysłonięte przez domyślne buttony aplikacji Instagram.
TikTok to platforma społecznościowa do tworzenia i udostępniania krótkich filmów
wideo, znana z dynamicznych treści oraz trendów. Oprócz filmów, ważne są również
grafiki i ich wymiary, które powinny przyciągać odbiorcę.
1. Film:
a. Wymiary: 1080 × 1920 pikseli (9:16)
2. Zdjęcie profilowe:
a. Wymiary: 200 × 200 pikseli.
3. Grafika w TikTok Stories oraz TikTok Ads:
a. Wymiary: 1080 x 1920 pikseli.
W przypadku platformy YouTube należy zadbać o wymiary czterech rodzajów grafik:
zdjęcia w tle, ikony kanału (zdjęcia profilowego/avataru), miniaturki video oraz znaku
wodnego. Oczywiście na uwadze należy mieć również istotną kwestię responsywności,
czyli dostosowywanie serwisu YT do szerokości ekranów różnych rodzajów urządzeń.
1. Zdjęcie profilowe/avatar:
a. Wymiary: 800 × 800 pikseli.
2. Miniatura video:
a. Wymiary: 1280×720 pikseli.
3. Tło:
a. Minimalny rozmiar zdjęcia w tle: 2048 × 1152 px (wytyczne z YouTube
Studio) lub 2560 x 1440 px (wytyczne z Supportu YouTube)
b. Proporcje tła: 16:9
c. Rozmiary bezpiecznego obszaru grafiki w tle na YT: 1235 × 338 px
4. Znak wodny:
a. Wymiary: 150 × 150 pikseli.
W przypadku platformy LinkedIn należy pamiętać, że wymiary grafik różnią się w
przypadku profili osobistych i firmowych. Prezentują się one w następujący sposób:
Profile osobiste LinkedIn:
1. Zdjęcie profilowe:
a. Wymiary: 400 × 400 pikseli.
2. Baner/zdjęcia tła:
a. Wymiary: 1584 × 396 pikseli.
W przypadku stron firmowych LinkedIn:
3. Zdjęcie profilowe (logo firmy):
a. Wymiary: 300 × 300 pikseli.
4. Baner/zdjęcia tła:
a. Wymiary: 1128 × 191 pikseli.
Posty na LinkedIn:
5. Post kwadratowy:
a. Wymiary: 1080 × 1080 pikseli.
6. Post portretowy:
a. Wymiary: 1920 × 1080 pikseli.
7. Obraz wyróżniony w artykule:
a. Wymiary: 1200 x 644 pikseli.
8. Obraz banera artykułu:
a. Wymiary: 600 x 322 pikseli.
9. Posty karuzelowe:
a. Wymiary: 1080 × 1080 pikseli lub 1920 x 1080 pikseli.
10. Obrazy z linkiem do wpisu na blogu:
a. Wymiary: 1200 x 627 pikseli.
11. Wideo:
a. Wymiary: 256 x 144 pikseli (minimum) do 4096 x 2304 pikseli (maksymalnie)
W przypadku wydarzeń LinkedIn:
12. Logo wydarzenia:
a. Wymiary: 300 x 300 pikseli.
13. Baner wydarzenia:
a. Wymiary: 1600 × 900 pikseli.
Grupy LinkedIn:
14. Logo grupy:
a. Wymiary: 300 x 300 pikseli.
15. Baner grupowy:
a. Wymiary: 1536 × 768 pikseli.
Rozmiar zdjęcia na Linkedln dla konta prywatnego i firmowego jest inny, ponieważ logotypy
znacznie lepiej wyglądają w formacie 300 × 300 pikseli, a rozmiar zdjęcia na Linkedln
umieszczanego na profilu w formacie 400 × 400 pikseli.