Jak stworzyć stronę internetową: z szablonu czy pod indywidualne wymagania?

O tym, jak stworzyć stronę internetową, powstało wiele wpisów blogowych, poradników, tutoriali i e-booków. Kluczowa kwestia to podjęcie decyzji, czy sięgnąć po gotowy szablon, zlecić specjalistom projekt pod konkretne wymagania, a może skorzystać z darmowych kreatorów stron WWW?

Jak stworzyć stronę internetową? O tym pamiętaj

Strona internetowa to nie tylko projekt graficzny, warstwa tekstowa i kodowanie – to znacznie więcej mniejszych elementów i aspektów, o których również należy pamiętać. Są to m.in. kwestie UX-owe, czyli całość wrażeń, jakich doświadcza użytkownik podczas korzystania z produktu, SEO, by strona – szczególnie jeśli posiada już jakąś historię, ma dobry współczynnik ruchu i wysokie pozycje na kluczowe frazy – nie ucierpiała podczas zmiany wyglądu. 

Inna, istotna kwestia to trendy w designie – warto postawić na projekt nowoczesny, zgodny z bieżącymi zasadami stosowanymi przez inne, konkurencyjne marki. Wprowadzanie dobrze znanych użytkownikom elementów, które widzą na innych stronach lub korzystają u liderów swojej branży (typu Zalando, adidas itp.) ułatwi nawigację na stronie. Gwarancją, że stworzona na nowo strona internetowa zostanie zaprojektowana w zgodzie z wszelkimi obowiązującymi w web designie zasadami jest powierzenie tego specjalistom.

Jak zrobić stronę internetową: od zera czy poprawić istniejący projekt?

O tym, jak zrobić stronę internetową i czy zaczynać od przysłowiowego zera, decydują przeróżne kwestie. Jeśli projekt jest w miarę nowoczesny, a nie pamiętający lata dwutysięczne, jego pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania dobre, to przesłanki, by dopracować istniejący projekt. Uwaga: jedną z pułapek i mitem na temat SEO jest powielana przez serwisy branżowe informacja, że wiek domeny ma znaczenie jako czynnik rankingowy. Czy naprawdę wpływa on na pozycję strony w wynikach wyszukiwania? Okazuje się, że nie, żadna wyszukiwarka nie potwierdziła, że ma to jakiś wpływ na ranking, nawet eksperci z Google otwarcie zaprzeczają, by miało to znaczenie. Ważniejsze od wieku są m.in. content, autorytet, struktura oraz zgodność treści z zapytaniami użytkowników.

Kolejnym argumentem, przemawiającym za tym, by zrobić stronę internetową od zera, są kwestie finansowe. Sumując wszystkie poprawki i modyfikacje, których dokonaliśmy lub dokonamy w najbliższych miesiącach na stronie, może się okazać, że przewyższają one cenę za nową stronę internetową. 

Jak zrobić stronę internetową: z szablonu czy pod konkretne wymagania?

Zalet stron z gotowego szablonu jest całkiem sporo: najważniejszą z nich jest cena oraz szybkość wdrożenia. Wady? Strony z szablonu bardzo trudno zoptymalizować pod kątem szybkości ładowania się oraz innych aspektów – w tym SEO. W kodzie stron z szablonu znajduje się dużo niepotrzebnych linijek, a nie jest to dobrze widziane przez roboty Google. Trudno później pracować na takim kodzie i wprowadzać jakiekolwiek zmiany czy poprawki – o ile sam szablon jest tani, to późniejsze prace programistyczne mogą wielokrotnie przewyższyć wartość strony. Szablony trudno aktualizować, istnieje duże ryzyko, że aktualizacja wtyczki rozsypie szablon lub “wysypie” jakąś część strony. Przerobienie szablonu, by spersonalizować go lub dopasować do charakteru prowadzonej działalności, jest bardzo trudne i czasochłonne, niekiedy zupełnie niemożliwe. 

Strona stworzona pod konkretne wymagania jest idealna dopasowana i skrojona na miarę potrzeb osoby zamawiającej. Jest to opcja droższa niż gotowy szablon, ale w dłuższej perspektywie – gdy konieczne będą aktualizacje lub optymalizacja witryny – łatwiej będzie na niej pracować, co obniży koszty poprawek i skróci ich czas. Wadą tego rozwiązania jest nieterminowość – wiele firm boryka się z wielotygodniowymi opóźnieniami oddania gotowego projektu. Rozwiązaniem tego problemu jest zlecenie tworzenia stron www profesjonalnej agencji, a nie freelancerowi. 

A może darmowa strona internetowa?

Jedną z odpowiedzi na pytanie, jak zrobić stronę internetową, jest skorzystanie z darmowych serwisów i kreatorów. Mają one duże ograniczenia i borykają się z wszystkimi tymi samymi problemami, co strony z gotowych szablonów. Szukając darmowych narzędzi do robienia stron internetowych, warto bardzo uważnie przeczytać obowiązujące tam zasady. Wiele tego typu rozwiązań działa w taki sposób, że część funkcji rzeczywiście jest darmowych, ale za bardziej skomplikowane moduły należy zapłacić. Darmowe kreatory stron www opierają się często na darmowym okresie próbnym, po którym przychodzi do opłacenia faktura. Na darmowych stronach zawsze znajdują się jakieś reklamy, nie mamy wpływu na ich treść.
Google w rozwiązaniu Google Moja Firma udostępnia możliwość stworzenia prostej, darmowej witryny typu wizytówka, na której znajdują się informacje zaciągnięte z uzupełnionego profilu GMF. W utworzonej witrynie można modyfikować motywy, zdjęcia i teksty. Gdy informacje w wizytówce GMF zostaną zaktualizowane, firmowa strona-wizytówka również się zaktualizuje. Taka strona jest bardzo prosta i minimalistyczna, sprawdzi się tylko u mikroprzedsiębiorstw lub dla prywatnych usług na niewielką, lokalną skalę. Można również utworzyć taką stronę, by była tymczasową witryną, a w międzyczasie pracować nad rozbudowanym i nowoczesnym projektem z wyspecjalizowaną w tym zakresie agencją. 

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski