Co powinna zawierać karta produkty w sklepie internetowym?

Rynek e-commerce jest dziś niezwykle konkurencyjny. Aby przyciągnąć klienta należy zatem zrobić dobre pierwsze wrażenie. Jak to osiągnąć? Jednym ze sposobów na zatrzymanie potencjalnych klientów odwiedzających stronę sklepu jest atrakcyjna prezentacja oferowanego asortymentu. Odpowiednia karta produktu może zatrzymać odwiedzających i sprawić, że zdecydują się oni na zakupy. W poniższym artykule wyjaśniamy, czym jest product page i co powinna zawierać, aby zachęcała potencjalnych klientów do zakupów.

Czym jest product page, czyli karta produkty w e-sklepie?

Konsumenci uwielbiają robić zakupy online. Jest to bardzo wygodne, proste, zajmuje niewiele czasu i można je wykonać nawet siedząc w piżamie na kanapie w salonie. Takie zakupy są również w pełni bezpieczne. Z tych powodów coraz więcej osób decyduje się składać zamówienia w e-sklepach. Nierzadko decyzję pozwala im podjąć atrakcyjna prezentacja towarów, czyli odpowiednio wykonana strona produktowa (product page).

Karta produktowa jest stosowana w e-commerce do przedstawienia dokładnych informacji na temat danego przedmiotu lub usługi. Product page pozwala klientom poznać cechy, funkcje i zalety oferowanego przez sklep asortymentu. Odpowiednia karta produktu pełni szereg funkcji.

Funkcje karty produktowej

Strona produktowa pełni następująca funkcje:

  • informacyjna – product page dostarcza klientom szczegółowych informacji, takich jak nazwa, cena, dostępność, opis, wymiary czy waga danego przedmiotu. Dzięki tym danym klient można zapoznać się ze wszystkimi niezbędnymi informacjami, ponadto będzie mógł porównać ofertę danego e- sklepu z innymi;
  • marketingowa – karta produktowa pozwala zaprezentować dany przedmiot w atrakcyjny sposób. Uwagę klientów przyciągają dobrze wykonane zdjęcia, krótkie filmiki przedstawiające produkt czy też wizualizacje 3D. Nie bez znaczenia jest także przekonujący opis zawierający słowa kluczowe, które ułatwiają konsumentom wyszukiwanie oferty w Internecie;
  • społecznościowa – product page umożliwia ocenienie oraz zrecenzowanie zakupionego przedmiotu. Takie opinie użytkowników mają ogromny wpływ na potencjalnych klientów, którzy zastanawiają się nad decyzją o zakupie. Z tego powodu warto pozwolić klientom wyrażać swoje zdanie na temat oferowanych produktów;
  • budująca zaufanie – dzięki kartom produktów można znaleźć najważniejsze informacje także na temat dostawy, gwarancji i ewentualnych zwrotów towaru. Dzięki przejrzystym zasadom i łatwo dostępnym informacjom, klienci nabierają zaufanie do sprzedawcy i w ten sposób wzrasta konwersja.

Niezbędne elementy karty produktowej

Interesująca reklama internetowa sprawia, że potencjalni klienci decydują się sprawdzić ofertę zamieszczoną w danej witrynie. Ale dopiero dzięki odpowiedniej zawartości product page, klient może zadecydować o zakupie konkretnego przedmiotu. Taka strona być atrakcyjna pod względem wizualnym, ale także powinna posiadać wszelkie niezbędne informacje, a dodatkowo być czytelna i godna zaufania. Do najważniejszych elementów karty produktowej należą:

  • nazwa produktu – to element, który jako pierwszy przyciąga uwagę klientów e-sklepu. Powinien być czytelny i łatwy do zapamiętania. Powinien być w języku polskim. Ponadto należy unikać długich i skomplikowanych wyrażeń. Krótkie i zwięzłe hasła łatwiej zapamiętać klientom. Co ważne, nazwa produktu powinna być także unikalna. Warto zastosować grę słów lub zawrzeć w nazwie istotne informacje dla potencjalnych nabywców;
  • zdjęcia produktu – w e-sklepie klient nie może zobaczyć na żywo ani dotknąć towaru, dlatego niezwykle ważne są odpowiednie zdjęcia prezentujące dany przedmiot. Warto zadbać o to, aby fotografie były wysokiej jakości, a ujęcia były wykonane z różnych perspektyw. Bardzo pomocne dla klienta są również zdjęcia w kontekście, czyli ubrania zaprezentowane na modelce czy np. krem wśród innych produktów do pielęgnacji skóry na półce w łazience. Dzięki takim fotografiom klient może wyobrazić sobie, jak dany produkt wygląda na żywo i jaki ma rozmiar. Warto pokazać również z bliska detale produktu, takie jak materiał, wykończenia, guziki, ozdoby itd. W ten sposób można pokazać klientowi, że dany przedmiot jest wykonany starannie i z wysokiej jakości materiałów;
  • unikalny opis produktu – na stronie produktu powinien pojawić się także unikalny opis oferowanego przedmiotu. W opisie powinny znaleźć się informacje na temat zalet, właściwości, rozmiaru i koloru. Same zdania powinny być proste i zrozumiałe, warto stosować akapity i wyróżnienia, aby ułatwić klientowi przyswojenie informacji;
  • dodatkowe elementy product page – na stronie produktowej można zamieścić również i inne elementy, które będą atrakcyjne dla potencjalnych klientów, takie jak np. wideo, wizualizacje 3D, opinie klientów, infografiki itd.
Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski