Co to jest evergreen content i czy warto go tworzyć?
Czym jest evergreen content i czy warto tworzyć tego typu treści na swoim blogu lub stronie internetowej? Jaki mają wpływ na pozycjonowanie witryny?
Co to jest evergreen content?
Najprostsza i najkrótsza odpowiedź na pytanie, co to jest evergreen content, to ponadczasowa treść, której tematyka i potencjał generuje ruch przez kolejne tygodnie, miesiące, a nawet lata. W odróżnieniu od treści newsowych, tworzonych na bieżące tematy (np. ostatnia aktualizacja algorytmu Google czy awaria Facebooka), zawarte w artykule evergreen informacje się nie starzeją i nawet po wielu dniach nie tracą nic na swojej aktualności. Tworząc content na stronę www i do sekcji blogowej lub z aktualnościami, warto w strategii działań zaplanować część tekstów z cyklu evergreen. Są one doskonałym źródłem ruchu na stałym, stabilnym poziomie, mogą też pomóc w zdobyciu konwersji oraz zaangażowania wchodzących na naszą stronę użytkowników.
Evergreen content marketing i jego największe zalety
Zdecydowanie największym atutem evergreen content marketingu jest generowanie ruchu przez okrągły rok. Treści newsowe, na bieżące tematy, są chętnie odwiedzane i czytane przez kilka dni – maksymalnie tygodni – od momentu ich publikacji. Evergreen content generuje ruch na stałym, stabilnym poziomie przez okrągły rok, bez względu na chwilowe mody, sezon, pogodę, sytuację na świecie itp. Tworzenie uniwersalnych treści, takich jak porady, definicje czy wskazówki, nie wymaga zaktualizowania i poprawy contentu po jakimś czasie. Często zdarza się, że w tekstach newsowych pojawiają się kolejne, nowe informacje, o które należy zaktualizować dany tekst. Evergreen content marketing ma tę przewagę, że po napisaniu tekstu np. o historii powstania marki, treści te się nie zmienią na przestrzeni lat, bo jest to opis już zamkniętej i dokonanej przeszłości.
Dlaczego warto tworzyć evergreen content?
Evergreen content – z racji ponadczasowości oraz generowania ruchu na stałym, stabilnym poziomie – warto tworzyć równolegle do innego rodzaju contentu: newsów z branży, informacji PR-owych czy innych tekstów na temat prowadzonej przez siebie działalności. Treści te doskonale się uzupełniają, na każde z nich jest miejsce w twojej witrynie internetowej.
Evergreen content marketing – przykłady i dobre praktyki
Jakie są przykłady dobrych praktyk, tworzonych w oparciu o zasady evergreen content marketingu? Treści, które się nie dezaktualizują, to przede wszystkim:
- historia osoby, marki lub produktu
- case study
- definicje i pojęcia
- FAQ
- przepis
- instrukcja
- poradnik (np. jak tworzyć treści seo friendly).
Również ten wpis blogowy na temat evergreen contentu to ponadczasowa treść – mechanizm tego, w oparciu o co i jak tworzy się tego rodzaju content jest niezmienny, podobnie jak znaczenie słowa “evergreen”.
Evergreen content doskonałym uzupełnieniem innych działań
Tworzenie evergreen contentu, wpisane w strategię content marketingową, to doskonałe uzupełnienie dla innych, prowadzonych na rzecz danej witryny działań. Nasza agencja oferuje kompleksowe pozycjonowanie stron Kraków, w którym duży nacisk kładzie się na budowę contentu: zarówno nasyconego odpowiednimi słowami kluczowymi, jak i atrakcyjnego dla czytelnika.