Czy opisy produktów w sklepie internetowym są potrzebne? Jak je tworzyć?
Jak się okazuje, opisy produktów w sklepie internetowym są niezwykle ważnym elementem sprzedaży online. Wpływa on na ostateczną decyzję klienta o zakupie danego artykułu, ale nie tylko. Z tego powodu tak ważne jest to, aby opis był szczegółowy, zrozumiały i zawierał wszelkie informacje, które każdy klient chciałby poznać.
Jakie powinny być opisy produktów?
Każdy opis produktów powinien być zrozumiały oraz łatwy do przeczytania. Z tego powodu należy stosować jedynie proste oraz znane wszystkim słowa, a jednocześnie powinno się unikać długich i skomplikowanych zdań oraz skomplikowanych pojęć. Ponadto opis powinien zawierać najważniejsze informacje na temat danego artykułu.
Istotne jest również to, że aby zamieścić zdjęcia produktu na stronie sklepu. Powinno być ono wyraźne i powinno ukazywać produkt z różnych stron, aby klient mógł wyobrazić sobie, jak przedmiot ten wygląda rzeczywiście, czy będzie pasował do mieszkania, jeśli mowa tutaj o dekoracjach domowych itd. Ponadto w opisie powinny znaleźć się najważniejsze cechy produktu, takie jak między innymi rozmiar, kolor, materiał, funkcje, ale i sposób użytkowania czy konserwacja. Opis powinien zawierać także informacje o dostępności danego artykuły, a także i przewidywany czas dostawy.
„Dodatek” do opisu
Pod opisem produktu na stronie sklepu mogą znaleźć się również opinie klientów, którzy już kupili dany artykuł. Sekcja ta jest niezwykle często sprawdzana przez przyszłych klientów i ma wpływ na decyzję o zakupie. Ponadto dobre opinie zwiększają zaufanie do sklepu internetowego.
Jak napisać opis produkty w sklepie?
Należy przede wszystkim używać prostego i zrozumiałego dla każdego języka. Skomplikowane wyrażenia czy terminy techniczne, których większość osób nie rozumie, nie są dobrym pomysłem. Niezrozumiały opis może sprawić, że klient zrezygnuje z zakupów. Prosty język opisu tu jednak nie wszystko, o czym powinno się pamiętać. Ważne jest również to, aby w treści zachęcić potencjalnych klientów do zakupu. W tym celu powinno się pisać po prostu w ciekawy sposób i używać zachęcających fraz, które czymś zainteresują klientów, a na co nie zwróciła wcześniej uwagi konkurencja. Dobry opis to tekst, w którym można znaleźć najważniejsze informacje o produkcie. Należy więc zaznaczyć, czym się dany produkt charakteryzuje, jaki ma kolor, rozmiar, funkcje, cechy, z jakiego materiału został wykonany. W tym miejscu warto wspomnieć również o technicznych detalach. Informacje te jednak powinny znaleźć się niżej, ponieważ interesują zwykle tylko niewielką część kupujących. Warto zwrócić uwagę również na strukturę opisu. Tekst powinien być podzielony na akapity, które ułatwią przeczytanie i zrozumienie treści.
Czy można używać gotowych opisów producenta?
W wielu sklepach internetowych można spotkać się z gotowym opisem produktu od producenta zamiast z unikalnym tekstem. Niestety, nie powinno się publikować tych treści. Takie opisy według statystyk nie sprzedają dobrze, zwykle są bardzo ogólnikowe, nie zawierają szczegółowych informacji na temat danego artykułu, ponadto są powtarzalne i nieciekawe.
Optymalizacja opisów produktów
Dobre opisy produktów powinny być nie tylko przystępne i łatwe do zrozumienia, ale i powinny zawierać odpowiednie słowa kluczowe, które pomagają w pozycjonowaniu danej strony w wyszukiwarce. Aby dobrać odpowiednie frazy do strony, należy korzystać ze specjalnych programów komputerowych, które pomagają wybrać najlepsze słowa kluczowe.
Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż koniecznie powinieneś przygotować samodzielnie unikalne opisy zawierające istotne informacje na temat produktów. Opis te powinny być łatwe, przejrzyste i pełne znaczących informacji. Powinny zawierać także frazy kluczowe, które ułatwią pozycjonowanie strony. Należy dołączyć do nich również kilka zdjęć produktów, które jak najlepiej dany artykuł. Jeśli masz problem z wykonaniem opisów, warto zlecić to zadanie profesjonalnemu copywriterowi. Jeśli nie jesteś zadowolony ze sprzedaży w swoim sklepie internetowym, pierwszą rzeczą, którą należy zrobić, jest bez wątpienia zadbanie o opisy. Warto poświęcić czas i energię na opracowanie atrakcyjnych i szczegółowych opisów, które będą skutecznie zachęcać klientów do zakupu.