E-commerce marketing – skuteczny marketing sklepu internetowego
Branża e-commerce rozwija się niezwykle dynamicznie. Codziennie powstają nowe sklepy internetowe, z przeróżnym asortymentem. To popularna forma prowadzenia działalności z przynajmniej kilku względów np. braku konieczności wynajmu lokalu oraz zapłaty czynszu. Tak naprawdę wystarczy biurko, komputer i trochę miejsca na magazynowanie towarów – choć wygospodarowanie miejsca wcale nie jest konieczne, ponieważ obecnie możliwa jest współpraca z hurtowniami w modelu dropshippingowym. Największym wyzwaniem stojącym przed właścicielami sklepów internetowych jest skuteczna reklama w Internecie. Prowadzenie działalności online to wiele możliwości, ale również ogromna konkurencja. Jak dotrzeć z ofertą sklepu internetowego do potencjalnych klientów? Jakie formy reklamy należy wybrać?
Marketing sklepu internetowego – przedstawiamy wachlarz możliwości
Właściciel sklepu internetowego ma do wyboru różne formy promocji:
- brand marketing: polega na wykreowaniu własnej marki, przedstawieniu misji firmy oraz jej wartości. Przekazywanie spójnej wizji firmy poprzez różne kanały marketingowe pomoże w uzyskaniu lojalnych klientów, którzy zaczną utożsamiać się z marką i nie będą podatni na promocje innych sklepów;
- wideo marketing: zacznij nagrywać recenzje, testy produktów, wyrażaj swoją opinię. Zamieszczaj filmy na stronie sklepu internetowego, możesz również zacząć prowadzić własny kanał na YouTube. Wideo marketing jest coraz chętniej wybieraną formą reklamy;
- social media marketing: zbuduj wokół własnej marki społeczność. Angażuj potencjalnych klientów, komunikuj się z nimi. Obecnie social media są jednym z najpopularniejszych sposobów na reklamę firmy oraz dotarcie do szerokiego grona odbiorców;
- content marketing: załóż firmowego bloga! Przygotowuj wciągające treści, przedstawiaj zalety i zastosowanie produktów, podsuwaj ciekawe pomysły. Pokaż swój asortyment z zupełnie innej strony;
- pozycjonowanie: z pewnością chcesz, aby po wpisaniu danej frazy Twój sklep internetowy ukazywał się na wysokich pozycjach w wyszukiwaniach organicznych Google. W tym celu niezbędne jest podjęcie działań SEO.
Dlaczego warto reklamować sklep internetowy?
W branży e-commerce panuje duża konkurencyjność. Właściciele sklepów internetowych wdrażają więc różne działania, aby wyróżnić swoją ofertę i dotrzeć do jakich największej liczby potencjalnych klientów. Wybierane są różne formy reklamy internetowej. Często także inwestowane ogromne środki w kampanie marketingowe. Samodzielne poruszanie się po świecie marketingu internetowego jest trudnym zadaniem. Wiele możliwości, a także realizacja kosztownych przedsięwzięć wcale nie jest gwarancją osiągnięcia zamierzonych efektów. Warto w tym zakresie zaufać specjalistom, którzy na podstawie oczekiwań właściciela sklepu internetowego ustalą, jakie działania i w jakiej formie należy podjąć.
W przypadku kampanii internetowych możliwe jest elastyczne zarządzanie budżetem oraz inwestowanie coraz większych środków finansowych. W Internecie dostępne są narzędzia umożliwiające sprawdzenie efektywności prowadzonej kampanii.