Fanpage – znakomite narzędzie marketingowe

Dziś marketing internetowy może przybierać różne formy. Aby odpowiednio zareklamować produkty czy usługi, a także zapisać się skutecznie w świadomości konsumentów i tym samym zwiększyć zyski, wykorzystuje się różne sposoby. Jednym z nich jest prowadzenie fanpage’a.

Czym jest fanpage?

Fanpage to tak zwana strona dla fanów. Termin ten zazwyczaj określa profile przedsiębiorstwa w mediach społecznościowych różnego rodzaju. Dzięki takiej stronie można zdobywać i angażować fanów, czyli klientów, którzy już korzystają z produktu, usługi lub marki, jak i zupełnie nowe osoby, które mogą się szybko stać potencjalnymi klientami.

Fanpage – charakterystyka

Strona dla klientów i potencjalnych klientów może być tak właściwie założona dla różnych celów. Może stanowić ona stronę dla fanów zespołu muzycznego czy wielbicieli danego celebryty. Prowadzenie social media to zajęcie nie tylko dla osób rządnych sławy, ale i dla marek, firm, producentów konkretnych artykułów czy też organizacji charytatywnych poszukujących nowych klientów czy osób wspierających.  Warto zauważyć, że tego rodzaju strona może zostać założona na tylko na jednej, ale i na kilku najpopularniejszych wśród internautów stronach, takich jak na przykład: Facebook, Instagram, Tik Tok czy LinkedIn i nie tylko.

Taka strona w mediach społecznościowych jest publiczna, czyli widoczna dla każdego, kto ma dostęp do internetu. Jej zawartość może zobaczyć więc każdy, kto ma dostęp do danego medium, ale jednocześnie nie musi być fanem strony. Co ważnie, niekiedy takie fanpage’e można zobaczyć nawet wtedy, kiedy nie jest się zalogowanym na przykład na Instagramie itd.

Co więcej, taki fanpage – w odróżnieniu od prywatnego profilu – nie posiada żadnego limitu polubień, fanów czy przyjaciół. Dzięki temu nic nie ogranicza nawet dużych marek oraz organizacji podczas zdobywania nowej publiczności.

Jak działa fanpage?

Każdy użytkownik, który posiada profil w danych mediach społecznościowych, może „polubić” bądź „zaobserwować” stronę marki, firmy, sklepu, punktu gastronomicznego itd. Wtedy na osi czasu użytkownika zaczynają pojawiać się aktualizacje z takiego fanpage’a. Tym sposobem właściciele stron dla fanów mogą regularnie komunikować się z fanami i promować usługi czy produkty, a także tworzyć społeczność wokół marki.

Na fanpage’ach można publikować najróżniejsze treści – posty tekstowe, zdjęcia, filmy czy ankiety. Można również prowadzić transmisję na żywo, podczas której istnieje możliwość czytania i odpowiadania na komentarze w czasie rzeczywistym. Co więcej, takie strony posiadają również wiele przydatnych funkcji analitycznych, dzięki którym właściciele lub agencja reklamowa mogą sprawdzać i analizować działania użytkowników na fanpage’u.

Strona dla fanów jako narzędzie do marketingu

Fanpage może stanowić znakomite narzędzie marketingowe. Taka strona umożliwia angażowanie klientów i potencjalnych klientów, a także budowanie marki oraz zdobywanie nowych fanów i komunikację z nimi. Ponadto liczne przedsiębiorstwa nierzadko właśnie na stronach dla fanów udzielają wsparcia swoim klientom – odpowiadają na ich pytania, sugerują, jak rozwiązać dany problem, udostępniają najnowsze aktualizacje, publikują informacje na temat promocji. Na fanpage’ach zbiera się także opinie klientów. Można tam również prowadzić badania rynkowe. Profile w mediach społecznościowych dla fanów pozwalają prowadzić również kampanie reklamowe, które pozwalają bardzo precyzyjnie określić grupę docelową swoich produktów lub usług.

Jak budować relacje z klientami na fanpage’u?

Dobre relacja z klientami i potencjalnymi klientami pozwalają osiągnąć duży sukces w biznesie. Dzięki stronom dla fanów ten kontakt można budować i utrzymywać na różne sposoby, między innymi poprzez regularne publikowanie wartościowych treści, odpowiadanie na komentarze itd. Wszystko to przekłada się na większe zaufanie klientów. Ponadto dzięki zaangażowaniu fanów w dyskusje można lepiej zrozumieć, jak są ich potrzeby, a także i oczekiwania.

Czy fanpage ma wpływ na SEO?

Jak się okazuje, fanpage w mediach społecznościowych nie ma bezpośredniego wpływu na pozycję strony w wynikach wyszukiwarki, ale może zwiększyć widoczność marki w internecie, poprzez prowadzenie większej liczby linków do stron przedsiębiorstwa. Dzięki profilom w mediach społecznościowych istnieje także większe prawdopodobieństwo, że potencjalny klient znajdzie firmę i zapozna się z jej ofertą.

Jak zarządzać fanpage’em?

Choć zarządzanie profilem firmowym w mediach społecznościowych nie wydaje się niczym trudnym, to należy mieć na uwadze, że wymaga pewnego strategicznego podejścia, a także i dość częstej i regularnej aktywności. Treści publikowane na stronie dla fanów powinny być atrakcyjne dla klientów i potencjalnych klientów. Z tego powodu warto szczegółowo planować każdy post i to z pewnym wyprzedzeniem. Treści powinny być przemyślane, ich narracja nie powinna odbiegać od innych rzeczy publikowanych na stronie. Profesjonalizm, etyka i uprzejmość w prowadzeniu fanpage’a są niezwykle ważne.  

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski