Jak dodać stronę do Google Search Console?

Google Search Console to jedna z bezpłatnych usług Google, która ma na celu monitorować pozycje strony w wynikach wyszukiwania, a także pomagać w dbaniu o nią i usuwaniu ewentualnych problemów. Jak szybko i łatwo dodać witrynę do Google Search Console?

Usługi Google a reklama internetowa

Google oferuje różne usługi, takie jak Search Console, Ads, Analytics, Trends itd. Wszystkie te narzędzia pomagają skutecznie realizować różne cele reklamowe. Dzięki nim można poprawić miejsce strony w wynikach wyszukiwarki Google, zwiększyć ruch czy sprzedaż w sklepie. Reklama internetowa pozwala budować także pozytywny wizerunek firmy, a umiejętnie korzystając z usług Google można osiągnąć konkretne cele.

Co to jest Google Search Console?

Narzędzia oraz raporty, które są dostępne w GSC, umożliwiają określić liczbę odwiedzin użytkowników na stronie pochodzących z wyszukiwarki Google, rozwiązywać różne problemy oraz poprawić wyniki witryny w wyszukiwarce. Narzędzia te pozwalają:

  • sprawdzić, czy dana strona może zostać zaindeksowana przez Google;
  • sprawdzić, gdzie znajdują się linki prowadzące do strony;
  • rozwiązać problemy związane z indeksowaniem strony i nowych treści;
  • sprawdzić informacje o ruchu w wyszukiwarce Google (jak często strona pojawia się w wynikach wyszukiwania, jakie hasła sprawiają, że pojawia się w wynikach i jak często użytkownicy klikają w link, aby do niej przejść itp.);
  • sprawdzać informacji o problemach związanych z indeksowaniem, spamem lub innymi nieprawidłowościami.

Dodanie strony do Google Search Console

Google Search Console to usługa, którą można, ale nie trzeba zakładać. Dana witryna mimo jej braku może pojawiać się w wynikach wyszukiwarki Google, ale właśnie dzięki Search Console można szybko dowiedzieć się, co warto zmienić i tym samym polepszyć odbiór strony przez roboty Google. Jak dodać daną witrynę do GSC?

  1. Należy wejść na stronę Google Search Console – https://search.google.com/search-console/about a następnie kliknąć „Rozpocznij”.
  2. Następnie należy zalogować się do konta Google – czyli zaloguj się jak na pocztę gmail lub załóż nowe konto, jeśli jeszcze go nie masz. Warto zauważyć, że rejestracja konta trwa zaledwie kilka minut.
  3. Kolejnym krokiem jest dodanie strony – wybierz okienko „Prefiks adresu URL” i wklej adres danej strony internetowej. Należy pamiętać o tym, że powinien to być cały adres, czyli np. https://onlinegroup.pl/ – razem z „https://”.
  4. Na samym końcu trzeba jeszcze zweryfikować stronę – istnieje aż 5 metod pozwalających zweryfikować własność domeny: plik html, tag html, Google Analytics, menedżer tagów Google, dostawca nazwy domeny.

Jak zweryfikować domenę?

Domenę można zweryfikować na kilka sposób, do najłatwiejszych należą: plik html lub tag html:

  • weryfikacja strony za pomocą plik html – należy pobrać plik z GSC, a następnie umieścić go na serwerze w katalogu, w którym znajduje się nasza witryna. Sposób ten jest zalecany szczególnie w przypadku Prestashop. Aby zweryfikować domenę należy: zalogować się do serwera, wkleić pobrany plik do katalogu, kliknąć „Weryfikuj”;
  • weryfikacja domeny za pomocą tag html – sposób ten zaleca się zwłaszcza w przypadku osób, które posiadają stronę na WordPress. Aby zweryfikować stronę w GSC należy pobrać wtyczkę Insert Headers and Footers by WPBeginner, włączyć ją, następnie wybrać ustawienia i Insert Headers and Footers i wkleić w sekcji head skopiowany tag HTML. Następnie należy przejść do strony z GSC i kliknąć „Zweryfikuj”;
  • weryfikacja strony za pomocą Google Analytics – jeśli strona jest już zweryfikowana w usłudze Analytics można łatwo połączyć ją z witryną z Search Console. Przy weryfikacji strony trzeba pamiętać o tym, że strona główna musi posiadać fragment kodu (analytics.js / gtag.js), kod śledzenia trzeba umieścić w sekcji <head> i należy mieć odpowiednie uprawnienia pozwalające na edycję w usłudze Analytics;
  • weryfikacja domeny za pomocą menedżera tagów Google – osoby posiadające aktywne konto Menedżera tagów Google na swojej stronie mogą zweryfikować prawo własności do tejże witryny przy pomocy kodu kontenera Menedżera tagów Google;
  • weryfikacja strony przez edycję DNS – aby zweryfikować witrynę według tego sposobu należy mieć dostęp do edycji stref DNS swojej domeny. Należy zalogować się do panelu hostingowego i dodać nowy rekord TXT. Po zapisaniu zmian najlepiej odczekać 10 minut, a następnie zweryfikować witrynę. 

 

5/5 - (1 vote)

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski