Jak wypozycjonować mały sklep internetowy?
Rozwój niewielkiego sklepu bywa trudny z kilku powodów. Do najważniejszych należy – ogromna konkurencja (niemal w każdej branży) oraz niewystarczający budżet na reklamę. W poniższym artykule wyjaśniamy, jak pozycjonować niewielkie sklepy z ograniczonym budżetem!
Różnice w pozycjonowaniu niewielkiego i dużego e-commerce
Pozycjonowanie małego i dużego sklepu wygląda bardzo podobnie, ale nie identycznie. Mali przedsiębiorcy zwykle borykają się z ograniczeniami, jakie są związane z posiadaniem niewielkiego budżetu na cele reklamowe. Z kolei duże sklepy zazwyczaj mają problem z ogromną konkurencją. Ponadto niewielki e-commerce nie powinien stawiać na popularne frazy kluczowe. Niezależnie od wielkości biznesu – na stronach powinny pojawić się ciekawe i unikalne treści. Mały e-sklep nie powinien jednak często aktualizować treści i bloga. Ważny dla strony internetowej jest także link building. Jednak niewielkie strony nie mają takich możliwości w tym zakresie jak duże sklepy. Z tego powodu pozycjonowanie niewielkiego e-commerce trwa zwykle dłużej.
Jak wypozycjonować mały biznes?
Choć pozycjonowanie małego e-commerce nie jest łatwe, warto się na nie zdecydować, ponieważ pozwala znaleźć się w wynikach wyszukiwarki i tym samym zdobyć więcej klientów.
- Analiza fraz kluczowych
Pierwszą rzeczą, którą należy zrobić, jest analiza i wybór słów kluczowych. Warto sprawdzić, na jakie frazy wyświetla się konkurencja – w ten sposób można dowiedzieć się, na jakie słowa można pozycjonować swój e-sklep. Frazy można sprawdzić zarówno w płatnych, jak i darmowych programach, takich jak SurferSeo, Senuto, Ahrefs, Google Trends czy Answer the Public. Warto, w przypadku niewielkiego e-commerce, postawić na mniej konkurencyjne frazy, na które nie wyświetla się duża konkurencja.
- Techniczna optymalizacja e-sklepu
Pozycjonowanie stron www obejmuje także optymalizację techniczną. Dzięki niej, strona jest pozbawiona błędów technicznych, szybko się ładuje, i wyświetla się poprawnie zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych. Ważne jest także poprawne linkowanie wewnętrzne oraz właściwe przekierowania.
- Odpowiedni content
Unikatowa i ciekawa warstwa contentowa jest niezwykle ważna dla niewielkich sklepów internetowych. Dzięki treściom z odpowiednimi frazami kluczowymi można zwiększyć widoczność witryny i tym samym zyski. Teksty na stronie powinny być oryginalne, naturalne, ciekawe, dobrze sformatowane i poprawne pod względem językowym. Treści co jakiś czas należy aktualizować. Ponadto znakomitym pomysłem jak pisanie bloga firmowego.
Wizytówka w Google
Niewielki e-sklep powinien mieć wizytówkę Google, która wspiera działalność – zwłaszcza lokalnie. Można ją utworzyć za darmo. Warto pamiętać wypełnić wszystkie pola, uzupełnić informację na temat godzin pracy, a także dodać zdjęcia wnętrza firmy, pracowników oraz asortymentu.
Obecność w social media
Mały i niepopularny sklep powinien pojawić się także w social mediach, takich jak Instagram, Tik Tok, X (dawniej Twitter) czy Facebook. Obecność w mediach społecznościowych ma wiele zalet. Pozwalają prowadzić działania promocyjne, ale i budować trwałe relacje z klientami.
Współpraca z agencją reklamową
Samodzielne pozycjonowanie małego biznesu może nie być proste. Dlatego warto się zdecydować na współpracę z profesjonalną agencją reklamową, taką jak OnlineGroup. Pozycjonowanie oraz reklama dla e-commerce sprawią, że witryna sklepu pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania i tym samym zwiększają się zyski oraz rozpoznawalność marki.