Jak wypozycjonować mały sklep internetowy?

Rozwój niewielkiego sklepu bywa trudny z kilku powodów. Do najważniejszych należy – ogromna konkurencja (niemal w każdej branży) oraz niewystarczający budżet na reklamę. W poniższym artykule wyjaśniamy, jak pozycjonować niewielkie sklepy z ograniczonym budżetem!

Różnice w pozycjonowaniu niewielkiego i dużego e-commerce

Pozycjonowanie małego i dużego sklepu wygląda bardzo podobnie, ale nie identycznie. Mali przedsiębiorcy zwykle borykają się z ograniczeniami, jakie są związane z posiadaniem niewielkiego budżetu na cele reklamowe. Z kolei duże sklepy zazwyczaj mają problem z ogromną konkurencją. Ponadto niewielki e-commerce nie powinien stawiać na popularne frazy kluczowe. Niezależnie od wielkości biznesu – na stronach powinny pojawić się ciekawe i unikalne treści. Mały e-sklep nie powinien jednak często aktualizować treści i bloga. Ważny dla strony internetowej jest także link building. Jednak niewielkie strony nie mają takich możliwości w tym zakresie jak duże sklepy. Z tego powodu pozycjonowanie niewielkiego e-commerce trwa zwykle dłużej.

Jak wypozycjonować mały biznes?

Choć pozycjonowanie małego e-commerce nie jest łatwe, warto się na nie zdecydować, ponieważ pozwala znaleźć się w wynikach wyszukiwarki i tym samym zdobyć więcej klientów.

  • Analiza fraz kluczowych

Pierwszą rzeczą, którą należy zrobić, jest analiza i wybór słów kluczowych. Warto sprawdzić, na jakie frazy wyświetla się konkurencja – w ten sposób można dowiedzieć się, na jakie słowa można pozycjonować swój e-sklep. Frazy można sprawdzić zarówno w płatnych, jak i darmowych programach, takich jak SurferSeo, Senuto, Ahrefs, Google Trends czy Answer the Public. Warto, w przypadku niewielkiego e-commerce, postawić na mniej konkurencyjne frazy, na które nie wyświetla się duża konkurencja.

  • Techniczna optymalizacja e-sklepu

Pozycjonowanie stron www obejmuje także optymalizację techniczną. Dzięki niej, strona jest pozbawiona błędów technicznych, szybko się ładuje, i wyświetla się poprawnie zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych. Ważne jest także poprawne linkowanie wewnętrzne oraz właściwe przekierowania.

  • Odpowiedni content

Unikatowa i ciekawa warstwa contentowa jest niezwykle ważna dla niewielkich sklepów internetowych. Dzięki treściom z odpowiednimi frazami kluczowymi można zwiększyć widoczność witryny i tym samym zyski. Teksty na stronie powinny być oryginalne, naturalne, ciekawe, dobrze sformatowane i poprawne pod względem językowym. Treści co jakiś czas należy aktualizować. Ponadto znakomitym pomysłem jak pisanie bloga firmowego.

Wizytówka w Google

Niewielki e-sklep powinien mieć wizytówkę Google, która wspiera działalność – zwłaszcza lokalnie. Można ją utworzyć za darmo. Warto pamiętać wypełnić wszystkie pola, uzupełnić informację na temat godzin pracy, a także dodać zdjęcia wnętrza firmy, pracowników oraz asortymentu.

Obecność w social media

Mały i niepopularny sklep powinien pojawić się także w social mediach, takich jak Instagram, Tik Tok, X (dawniej Twitter) czy Facebook. Obecność w mediach społecznościowych ma wiele zalet. Pozwalają prowadzić działania promocyjne, ale i budować trwałe relacje z klientami.

Współpraca z agencją reklamową

Samodzielne pozycjonowanie małego biznesu może nie być proste. Dlatego warto się zdecydować na współpracę z profesjonalną agencją reklamową, taką jak OnlineGroup. Pozycjonowanie oraz reklama dla e-commerce sprawią, że witryna sklepu pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania i tym samym zwiększają się zyski oraz rozpoznawalność marki. 

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski