Jakich użyć narzędzi do promocji sklepu internetowego?

Dziś żadna firma nie może obejść się bez odpowiednich działań marketingowych w sieci. Internet pozwala zaistnieć w branży, znaleźć potencjalnych klientów i osiągnąć realny przychód. Podpowiadamy, jakie zastosować narzędzia w sieci, aby wypromować swój sklep internetowy.

Reklama w wyszukiwarce

Wartość wyszukiwarki Google jest ogromna. Większość użytkowników komputerów w Polsce codziennie korzysta z niej i zwykle robi to wiele razy. Użytkownicy szukają zarówno produktów, jak i usług, ale również i informacji. Aby nasza reklama dla e-commerce była skuteczna, powinniśmy podjąć kilka niezwiązanych ze sobą działań, które razem przyniosą właściwe efekty.

Najważniejsze działania reklamowe dla e-commerce w wyszukiwarce

Nie istnieje jedno sprawdzone działanie, które od razu sprawiłoby, że dotarlibyśmy do ogromnej grupy docelowej oraz zachęcili jej członków do zakupów. Na reklamowanie sklepu składa się parę elementów. Powinny być one dostosowane do naszego docelowego klienta. Do tych elementów należą:

  • pozycjonowanie, czyli optymalizacja sklepu pod wyszukiwarkę Google;
  • reklamy Google Ads;
  • blog firmowy i konta w social mediach. 

Nie bez znaczenia są również porównywarki cenowe oraz działania z zakresu content marketingu.

Optymalizacja sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu pozwoli nam uzyskać wysokie pozycje w wyszukiwarce na popularne i przynoszące zyski hasła. Na początku należy przede wszystkim dobrać odpowiednie słowa kluczowe, zadbać o przyjazne adresy podstron i skupić się na wysokiej jakości opisach kategorii oraz produktów, ale nie tylko. Optymalizacja sklepu internetowego to długotrwały proces. Ostatecznie na pozycję w wyszukiwarce ma wpływ ponad 200 czynników, z tego też powodu działania reklamowe, a zwłaszcza pozycjonowanie czy Google Ads najlepiej zlecić firmie zajmującej się marketingiem internetowym.

Reklama Google

Do reklam Google zaliczamy nie tylko Google Ads, ale również Google Shopping czy kampanie remarketingowe. Od takich działań zależy skuteczna reklama sklepu w wyszukiwarce.

  • Google Ads – to linki sponsorowane, określane również jako kampania PPC (płatne za kliknięcie). Pojawiają się one na pierwszej stronie wyszukiwarki nad i pod wynikami organicznymi. Takie reklamy można różnicować ze względu na profil czy charakter. Dzięki nim można precyzować przekaz i dotrzeć do właściwego klienta;
  • Google Shopping (Google Zakupy) – polega na prezentacji produktów ze zdjęciami i cenami. Nie działa jednak w oparciu o frazy kluczowe, jak Google Ads, lecz Product Listing Ads;
  • Remarketing – polega na przypomnieniu użytkownikom o ich wcześniejszych wizytach na naszej stronie. Kampania ta pozwala dotrzeć do konkretnej grupy użytkowników (np. o tych samych zainteresowaniach) lub skupić się na użytkownikach, którzy już wcześniej oglądali nasze produkty. 

Jakie działania wspomagają promocję sklepu?

Płatną reklamę dla e-commerce warto wesprzeć bezpłatnymi działaniami, takimi jak prowadzenie bloga firmowego oraz kont w mediach społecznościowych.

  • blog – wpisy na blogu powinny mieć rolę komunikatów wizerunkowych. Na blogu można prowadzić dialog z klientem, doradzać mu w poradnikach i wyjaśniać pewne kwestie związane z produktami lub usługami, proponować ich wykorzystanie, a także podawać instrukcje właściwego użytkowania czy konserwacji;
  • media społecznościowe – na różnych portalach społecznościowych gromadzą się użytkownicy i właśnie tam najłatwiej do nich dotrzeć. Jak wybrać portale, na których powinniśmy działać? Należy zwrócić uwagę przede wszystkim na branżę sklepu. Facebook sprawdzi się w każdym przypadku, Instagram wtedy, kiedy operujemy obrazem, YouTube wtedy, gdy chcemy zamieszczać wideo, a Linkedin – kiedy nasza działalność jest skierowana do firm.
Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski