Mapy Google i ich wpływ na reklamę
Mapa Google to obecnie jedno z najpopularniejszych narzędzi, które służy do ustalania lokalizacji. Z jej pomocą możemy łatwo i szybko dotrzeć z punktu A do punktu B, a także znaleźć interesujące obiekty w okolicy. Jak Mapy Google wpływają na reklamę firmy?
Funkcje Mapy Google
- Do najważniejszej funkcji narzędzia Mapy Google należy planowanie trasy dojazdu. Wiele osób na co dzień korzysta z tej funkcji, aby bezproblemowo dostać się z jednego punktu do drugiego. Używają jej wszyscy, bez względu na to, czy poruszają się pieszo lub jeżdżą samochodem, rowerem czy korzystają z transportu publicznego.
- Mapy Google posiadają także bardzo przydatną funkcję dla kierowców, która stosuje lokalizację urządzenia mobilnego w systemie GPS. Po wybraniu miejsca docelowego można również uruchomić głosowe podpowiedzi. Co ciekawe, w odróżnieniu od klasycznych GPS-ów, Google Maps posiada zawsze aktualne trasy, a także wiele cennych informacji na temat korków, objazdów i remontów dróg.
- Kolejną bardzo przydatną funkcją jest interfejs programowy aplikacji Google Maps, który umożliwia zamieszczanie map na stronach internetowych. Dzięki temu potencjalni klienci od razu mogą sprawdzić, gdzie znajduje się dany sklep czy firma.
- Natomiast Google Street View pozwala przeglądać i nawigować po panoramicznych obrazach z różnych miejsc na całym świecie.
- Inne funkcje – Google posiada również parę innych interesujących funkcji, które pozwalają na podgląd zdjęć satelitarnych kosmosu, księżyca Ziemi oraz Marsa.
Jak Mapy Google wpływają na rozpoznawalność marki?
Z Google Maps codziennie korzystają miliony osób, które szukają najbliższych i najlepszych miejsc, jakie świadczą poszukiwane przez nich usługi. Właśnie z tego powodu warto dodać swoją firmę do Mapy Google, w ten sposób w jednej chwili firma stanie się widoczna dla ogromnej liczby osób. Warto również zamieścić mapkę ze swoją lokalizacją na podstronie z kontaktem. Współcześni użytkownicy chcą mieć wszystko „zrobione na już” i nie chcą tracić na nic czasu. Wielu z nich nie ma nawet ochoty wpisywać adresu sklepu, na który się przypadkowo natknęli. Mapy Google na stronie internetowej od razu wskażą im lokalizację i pozwolą sprawdzić trasę dojazdu. Dzięki temu potencjalny klient natychmiast dowie się, dokąd ma się udać i będzie mógł dokonać szybkich zakupów.
Czy warto dodać Mapę Google na swoją stronę?
Mapę Google można umieścić jeszcze na etapie tworzenia serwisu lub później na jednej z podstron. Najlepszym miejscem dla Mapy będzie zakładka Kontakt. Dodanie Google Maps polega na umieszczeniu kawałka mapy z zaznaczoną lokalizacją firmy. Dzięki temu modułowi każdy odwiedzający stronę od razu dowie się, gdzie dokładnie ma się udać w celu zrobienia zakupów lub skorzystania z usług. Taka mapa pozwala również natychmiast otrzymać wskazówki dotyczące dojazdu. Wyniki z Google Maps są widoczne zarówno w aplikacji mapy, jak i w wynikach wyszukiwania Google, co pozytywnie wpływa na dostępność działalności oraz wizerunek marki w Internecie.