Wizytówka Google Moja Firma podstawą w lokalnym biznesie

Wizytówka Google Moja Firma jest nazywana sprzymierzeńcem każdego lokalnego biznesu. Czy na pewno jest potrzebna? Jakie informacje w niej zawrzeć? Jak wygląda weryfikacja wizytówki?

Wizytówka Google Moja Firma

Wizytówka Google Moja firma to produkt marki Google. Jest darmowy i służy do komunikowania się z klientami w wyszukiwarce i w Mapach Google. Profil można uzupełnić o wszystkie niezbędne informacje, takie jak godziny otwarcia, oferta czy opis firmy, a także dodać zdjęcia – np. wnętrze sklepu lub salonu – i publikować wpisy z ofertami specjalnymi, kodem rabatowym lub informacją o akcjach specjalnych. Wizytówkę Google Moja Firma można założyć i prowadzić samodzielnie lub też zlecić to wyspecjalizowanym w tym zakresie ekspertom – np. naszej agencji. 

Wizytówka Google Moja Firma – czy jest potrzebna?

Za tym, by założyć i prowadzić firmową wizytówkę Google Moja Firma przemawia tak wiele argumentów, że fakt jej posiadania jest bezdyskusyjny. Informacje w niej zawarte są widoczne dla użytkowników, którzy wyszukują firmy w wyszukiwarce i Mapach Google. Niemniej istotny jest aspekt wchodzenia interakcji ze swoimi klientami – w wizytówce GMF można odpowiadać na opinie klientów i z nimi polemizować. Warto profil uzupełnić o zdjęcia, bo według statystyk takie firmy uzyskują o 42% więcej zapytań o wskazówki dojazdu w Mapach Google i o 35% więcej kliknięć niż przedsiębiorstwa, które nie uzupełniły w tej sposób swojej wizytówki. W panelu firmowej wizytówki można sprawdzać statystyki i wyciągać z niego przeróżne informacje, np. jak użytkownicy wyszukują firmę oraz skąd pochodzą. Dane, których się dowiesz, to np. ile osób dzwoniło z numeru telefonu z wyników wyszukiwania w mapach lub wyszukiwarce. 

Weryfikacja wizytówki GMF

Jak wygląda proces weryfikacji wizytówki GMF? Po utworzeniu profilu lub zgłoszeniu do niego praw pora na kolejny krok. Lokalne firmy korzystają najczęściej z możliwości weryfikacji drogą pocztową. Na komputerze lub urządzeniu mobilnym, po zalogowaniu się do firmowego konta, należy wybrać firmę do zweryfikowania. Po kliknięciu w “Zweryfikuj teraz” pojawi się prośba o wysłanie kartki pocztowej – ważne, by przed wysłaniem prośby o kartkę dokładnie sprawdzić, czy wpisany tam adres zgadza się ze stanem faktycznym. Jeśli dane są prawidłowe, to należy kliknąć w “Wyślij kartkę pocztową”. Przyjdzie ona na podane w formularzu dane. Kartka z kodem weryfikacyjnym powinna przyjść w ciągu 14 dni – jeśli w tym czasie jej nie otrzymasz, to poproś o nową, wykonując wszystkie powyższe kroki. Po co etap weryfikacji? Bez niego informacje o firmie nie wyświetlają się w wynikach wyszukiwarki, mapach i innych usługach od Google. 

Jakie informacje w wizytówce Google Moja Firma umieścić?

Przede wszystkim warto zadbać o to, by informacje były aktualne. Jeżeli firma zmieniła adres swojej siedziby, godziny pracy lub przeniosła się na tryb pracy zdalnej, to koniecznie trzeba nowe dane wprowadzić do firmowej wizytówki. W wizytówce GMF można 

przenieść adres firmy w Google lub oznaczyć ją jako zamkniętą na stałe, tymczasowo zamkniętą lub ponownie otwartą. Google zaleca, by działalność firmy opisać przy pomocy jak najmniejszej liczby kategorii. Większa liczba profili firmowych – zalecana jest jedna – u użytkowników wprowadza chaos, przez to także informacje o działalności mogą się nieprawidłowo wyświetlać w wyszukiwarce i mapach Google. W opisie firmy nie można zamieszczać żadnych linków. 

Wizytówka Google – jak zrobić to dobrze?

By wizytówka Google była uzupełniona prawidłowo, dobrze pozycjonowała się w wyszukiwarce i mapach oraz odpowiadała na zapytania użytkowników, do jej uzupełnienia, prowadzenia i optymalizacji warto zatrudnić wyspecjalizowaną w tym zakresie agencję. Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do kontaktu – firmową wizytówkę przygotujemy w zgodzie z zasadami SEO, umieszczenie słów kluczowych w nazwie firmy i opisie będzie wsparciem w innych działaniach optymalizacyjnych, które znajdują się w portfolio usług naszej agencji.

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski