Jak wypromować sklep internetowy?
Jak wypromować sklep internetowy, by zwiększyć w nim ruch i sprzedaż? Przedstawiamy kilka sprawdzonych sposobów oraz narzędzi, by osiągnąć te cele.
Jak wypromować sklep internetowy, który dopiero powstał?
Content is king
Dobra, wartościowa treść to doskonała podstawa i baza, by wokół niej planować kolejne działania. Przed podjęciem decyzji np. o płatnej promocji Google Ads (niegdyś Google AdWords), warto dopracować stronę sklepu internetowego w każdym, nawet najmniejszym detalu. Co istotne Centrum Zasad Google Ads bardzo precyzyjnie określa, jak powinna wyglądać strona www. Cytując za ich instrukcją: chcemy, by konsumenci byli zadowoleni po kliknięciu reklamy, więc jej strona docelowa musi działać, powinna być przydatna, prosta w nawigacji oraz wartościowa. Błędem jest np. niewystarczająca ilość oryginalnej treści czy treść strony docelowej skopiowana z innego źródła. Centrum Zasad Google Ads nie zezwala również na to, by jakość strony docelowej, na którą chcemy skierować płatną promocję, była złej jakości, a znajdujące się na niej treści niepotrzebnie skomplikowane lub denerwujące.
User Experience
Wiele osób, które zastanawiają się, jak wypromować sklep internetowy, zapominają o UX. Rozwinięciem tego skrótu jest user experience, którym jest – podając za słownikową definicją – całość wrażeń, jakich doświadcza użytkownik podczas korzystania z produktu. Jak zastosować zasady UX, podczas promocji e-sklepu? Najprościej rzecz ujmując sklep internetowy powinien był funkcjonalny i czytelny – również (a raczej przede wszystkim) także jego wersja mobilna. Ważne, by klient musiał wykonać jak najmniej czynności i kroków, by sfinalizować transakcję. Myśląc po pierwsze o wersji mobilnej strony, warto starannie zaprojektować nawigację i rozmieszczenie w niej wszystkich elementów. Przyda się także planowanie przyszłościowe – może kiedyś e-sklep rozwinie swój asortyment, dlatego nawigacja powinna być łatwa do rozbudowy.
Obecność w mediach społecznościowych
Prowadzenie oficjalnego profilu sklepu internetowego na Facebooku to obecnie taki standard, że e-sklepy, które nie mają tam konta wyróżniają się – niestety na minus. Atutów obecności w mediach społecznościowych – poza możliwością komunikowania się ze swoimi klientami oraz stworzeniem spójnej wizerunkowo komunikacji – jest także cała masa możliwości płatnych kampanii na Facebooku czy Instagramie. Większość e-sklepów korzysta np. z remarketingu. Do użytkowników, którzy odwiedzili nasz e-sklep, można kierować przekaz reklamowy. Kampanie remarketingowe mogą zwiększyć sprzedaż o kilka do nawet kilkunastu procent, warto zatem zapoznać się z możliwościami tego rodzaju kampanii.
Jak wypromować sklep internetowy, który istnieje już od jakiegoś czasu?
Blog
Starannie zaplanowana i stworzona w oparciu o zasady SEO oraz UX treść – przyjazna zarówno dla potencjalnego klienta, jak i robotów wyszukiwarki Google – to doskonały punkt wyjścia do dalszego rozwijania w e-sklepie contentu. Kolejnym krokiem, po dopracowaniu w najmniejszym detalu treści podstron z ofertą, jest utworzenie i rozwijanie bloga. Blog wspiera inne działania SEO, poprawia widoczność e-sklepu na większą liczbę innych fraz niż frazy produktowe czy usługowe. Ponadto zdaniem ekspertów blog spełnia także rolę narzędzia z górnej części lejka sprzedażowego. Górą lejka jest zwrócenie uwagi na produkt lub usługę – użytkownik, który szuka odpowiedzi na pytanie “jaką mąkę wybrać do gofrów”, trafi na wpis na blogu, który rozwieje jego wątpliwości i odpowie na to zapytanie.
Google Ads
Wspomniane już powyżej płatne kampanie od Google to doskonały pomysł, jak wypromować sklep internetowy oraz zwiększyć w nim sprzedaż. Jeśli strona została zaprojektowana zgodnie z wytycznymi od Google, a jej treść jest wartościowa i dobrej jakości, może być miejscem docelowym, do którego trafia użytkownik po kliknięciu w płatną reklamę. E-sklep i wszystkie jego strony docelowe powinny działać poprawnie i być prawidłowo skonfigurowane, a także umożliwiać ich zaindeksowanie przez Google Ads, o czym warto pamiętać, planując kampanię Google Ads.
Jak wypromować sklep internetowy? Podsumowanie
Już na etapie projektowania i tworzenia treści do sklepu internetowego, warto zastanowić się nad tym, co powinno się w nim znaleźć. Sposobów, jak wypromować sklep internetowy, jest wiele – niektóre płatne, a inne – posiadając np. własny dział marketingu i zasoby ludzkie – można zrealizować bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W tym, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, pomoże nasza agencja. Zajmujemy się zarówno metodami, które poprawiają wyniki e-sklepów w organicznych wynikach wyszukiwania, jak i działaniami płatnymi, takimi jak Google Ads czy remarketing.