Czy wiesz już o programie Google Grants dla fundacji?
Google Ad Grants to odmiana usługi AdWords – reklamowego narzędzia online firmy Google – przeznaczona dla organizacji non-profit. Program wspiera organizacje non-profit, dając im do dyspozycji 10 000 USD miesięcznie na reklamy w AdWords™, co umożliwia im promowanie różnego rodzaju akcji charytatywnych i inicjatyw na stronach wyników wyszukiwania w Google.
Czy Twoja organizacja non-profit kwalifikuje się do udziału w programie Google Ad Grants?
Aby zakwalifikować się do programu Google Ad Grants, organizacja musi mieć aktualny i ważny status organizacji charytatywnej zgodny z wymogami danego kraju (poniżej znajdziesz definicję statusu organizacji charytatywnej w Polsce). Ponadto powinna przyjąć do wiadomości i zaakceptować wymagane w zgłoszeniu oświadczenia dotyczące niestosowania dyskryminacji oraz przyjmowania i wykorzystywania darowizn, oraz mieć działającą witrynę z merytoryczną treścią.
Do udziału w programie Google Ad Grants nie kwalifikują się następujące organizacje: o instytucje i organizacje rządowe; o szpitale i firmy medyczne; o szkoły, ośrodki opieki nad dziećmi, instytucje akademickie i uczelnie (z wyjątkiem filantropijnych jednostek organizacji edukacyjnych).
Aby zachować kwalifikację do udziału w programie Google Ad Grants:
- Reklamy organizacji muszą prowadzić tylko do JEDNEJ domeny witryny organizacji nonprofit zatwierdzonej w zgłoszeniu.
- Musisz aktywnie zarządzać swoim kontem AdWords, logując się przynajmniej raz w miesiącu i dokonując w ciągu 90 dni co najmniej jednej zmiany na koncie na podstawie informacji o jego skuteczności. Jeśli tego nie zrobisz, konto zostanie automatycznie wstrzymane lub usunięte bez powiadomienia.
- Reklamy muszą odzwierciedlać misję zatwierdzonej organizacji non-profit, a słowa kluczowe muszą dotyczyć jej programu i realizowanej działalności.
- W programie nie jest dozwolona reklama ściśle komercyjna. Jeśli uczestnik chce promować produkty i usługi, 100% przychodów i/lub zysków ze sprzedaży musi przeznaczyć na realizację programu organizacji.
- Reklamy Google nie mogą prowadzić do stron, których głównym celem jest przekierowanie użytkownika do innych witryn.
- Reklamy promujące produkty finansowe (np. kredyty hipoteczne lub karty kredytowe) albo zawierające prośby o darowiznę np. samochodu, łodzi czy nieruchomości są niedozwolone, podobnie jak powiązane z nimi słowa kluczowe.
- W trakcie udziału w programie Google Ad Grants w witrynie organizacji nie mogą być wyświetlane reklamy Google AdSense ani linki reklamowe podmiotów stowarzyszonych.
Uczestnicy programu Ad Grants, którzy naruszają te wytyczne, zostaną usunięci z programu. Google zastrzega sobie prawo do wyrażenia lub niewyrażenia (w dowolnym momencie i z dowolnego powodu) zgody na przyjęcie zgłoszenia lub uczestnictwo organizacji w programie, a także do rozszerzenia lub zmiany wytycznych procedury kwalifikacyjnej. Wybór jest dokonywany całkowicie według uznania firmy Google i nie podlega kontroli z zewnątrz.
Szczegóły programu Google Ad Grants
Uczestnicy programu Google Ad Grants mają zapewnioną bezpłatną reklamę AdWords na stronach wyników wyszukiwania w Google. Tworzą własne konta AdWords i zarządzają nimi tak samo jak płacący reklamodawcy, ale dotyczą ich pewne ograniczenia:
- Budżet wynosi 329 USD dziennie, czyli ok. 10 000 USD miesięcznie.
- Limit maksymalnego kosztu kliknięcia (CPC) wynosi 2 USD.
- Kampanie można kierować tylko na słowa kluczowe.
- Reklamy pojawiają się tylko na stronach wyników wyszukiwania w Google.
- Dopuszczalne są tylko reklamy tekstowe.
Obecnie program Google Ad Grants jest otwarty na Polskie Organizacje.