Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?
Obecność online jest dzisiaj bardzo ważna, jeśli chcemy, aby nasza firma zaistniała na rynku. Strona internetowa pozwala zwiększyć sprzedaż, ale i zbudować wizerunek marki jako eksperta w danej branży. Jednym ze sposobów jest tworzenie wartościowych treści na blogu firmowym. Narzędzie to pozwala zwiększyć widoczność marki, a także zbudować pozytywną relację między przedsiębiorstwem a klientami – tym sposobem można uzyskać wyższe zyski ze sprzedaży usług lub produktów. Należy jednak pamiętać, że treści zamieszczane na stronie muszą być ciekawe dla potencjalnych klientów, ponadto powinny odpowiadać na ich pytania. Aby prawidłowo prawić bloga, potrzeba więc czasu, pewnej wiedzy, narzędzi i znajomości zasad, dotyczących np. pozycjonowania stron. W poniższym artykule wyjaśniamy, jak prowadzić firmowego bloga, aby był on ciekawy dla potencjalnych klientów.
Co to jest blog firmowy?
Blog firmowy to jeden z działów na stronie internetowej przedsiębiorstwa, na którym publikuje się artykuły związane z produktami, usługami, samą firmą czy daną branżą. Należy umieszczać także wpisy ważne dla klientów czy partnerów biznesowych. Warto informować również o ważnych wydarzeniach z życia przedsiębiorstwa. Co ważne, blog powinien być aktualizowany i prowadzony systematycznie. Tylko w ten sposób można utrzymać zainteresowanie klientów i potencjalnych klientów.
Aby przyciągnąć na blog osoby, które rzeczywiście będą zainteresowane publikacjami, najlepiej zamieszczać treści poradnikowe. Celem takich treści jest dostarczenie wiedzy i udzielenie odpowiedzi na poszukiwane pytania. W takich tekstach można również promować produkty oraz usługi swojej firmy, powinno się to jednak robić bardzo subtelnie, np. poprzez dodawanie odpowiednich linków.
Zasady prowadzenia bloga firmowego
Wydaje się, że umieszczanie tekstów na blogu nie jest niczym trudnym. Należy jednak poznać kilka zasad, aby robić to prawidłowo.
- wysoka jakość publikowanych treści – publikowane wpisy blogowe powinny mieć wysoką jakość. Klientów interesują wyłącznie wartościowe i merytoryczne teksty, które są pełne informacji czy danych technicznych, a całość jest napisana poprawnym, ale jednocześnie lekkim stylem i z zachowaniem wszelkich zasad ortografii i interpunkcji.
- systematyczne publikacje – aby utrzymać zainteresowanie odbiorców, wpisy należy publikować w regularnych odstępach czasowych, np. dwa razy w tygodniu. Takie postępowania pozwala budować zaangażowanie klientów i potencjalnych klientów.
- interakcje z czytelnikami – w tekstach warto zwracać się bezpośrednio do odbiorców. Należy również odpowiadać na ich pytania i komentarze, które pojawiają się pod artykułami. Dzięki dialogowi z klientami, buduje się dobre relacje oraz lojalność wobec marki.
- optymalizacja pod kątem SEO – tekst powinien być również odpowiednio zoptymalizowany pod wyszukiwarki internetowe. Dzięki temu można zwiększyć widoczność bloga i przyciągnąć więcej odwiedzających. Pozycjonowanie treści polega na umieszczeniu słów kluczowych, zapewnieniu oryginalnego contentu czy chwytliwych nagłówków.
- promocja tekstów – aby zwiększyć zasięg bloga warto promować artykuły, na przykład w mediach społecznościowych, można np. postawić na takie rozwiązanie jak reklama na Facebooku, Instagramie czy TikToku. Warto informować klientów o nowych wpisach przez newsletter, a także i inne kanały komunikacji.
Jakie korzyści przynosi prowadzenia bloga firmowego?
Prowadzenie bloga firmowego niesie ze sobą wiele korzyści, do których można zaliczyć:
- zwiększenie ruchu na stronie – dzięki odpowiedniej optymalizacji, a także promocji treści oraz linkowaniu można sukcesywnie zwiększać liczbę odwiedzin na stronie;
- wsparcie sprzedaży – we wpisach blogowych można polecać produkty czy usługi, dzięki czemu można zwiększyć sprzedaż;
- budowanie wizerunku eksperta – dzielenie się wiedzą i odpowiadanie na pytania potencjalnych klientów sprawia, że odbiorcy nabierają zaufania do danego przedsiębiorstwa i chętniej kupują produkty bądź korzystają z oferowanych usług;
- budowanie relacji z klientami – blog umożliwia komunikację z klientami oraz innymi zaangażowanymi czytelnikami. Tworzenie wpisów o rzeczach, które interesują odbiorców czy odpowiadanie na komentarze to znakomita okazja do budowania trwałych relacji.