Skip to content

Jak wstawić Google Tag Manager na stronę www?

Google Tag Manager to bardzo rozbudowane narzędzie, dające wiele możliwości wykorzystania. Przy jego pomocy można ustawić np. zdarzenia rejestrujące działania na stronie tj. wysłanie formularzy, kliknięcia w telefon, mail czy transakcje.

Kolejny atut, to wiele skryptów w jednym miejscu. Możemy m.in. wdrożyć Google Analytics z pomocą Google Tag Manager. Na stronie internetowej zostanie umieszczany tylko kod GTM.

Jak poprawnie zainstalować Google Tag Manager?

W pierwszym kroku należy utworzyć konto. Przechodzimy na stronę tagmanager.google.com

Klikamy w przycisk po prawej – UTWÓRZ KONTO – wypełniając wszelkie potrzebne informacje.

Musimy określić, gdzie chcemy umieścić kontener:

Najczęściej jest to witryna internetowa.

Po utworzeniu kontenera instalujemy kod Tag Managera. Możemy to zrobić na dwa sposoby.  Bardziej zaawansowany, to wklejenie kodu bezpośrednio w witrynę w części <head></head> oraz <body> /<body> strony.

Drugi łatwiejszy sposób, to zainstalowanie odpowiedniej wtyczki na stronie i podanie id kontenera. Odnajdziecie go w górnej części Tag Managera. Jest podświetlony na niebiesko i zaczyna się od GTM-XXXXXXX

Korzystając z platformy WordPress można użyć wtyczki GTM4WP.

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba