Jak wykorzystać media społecznościowe do promocji sklepu internetowego?
Istnieje wiele możliwości promocji sklepu internetowego, na jakie możemy się zdecydować. Może to być reklama tradycyjna, Google Ads, e-mail marketing czy marketing szeptany i nie tylko. Jedną z najpopularniejszych form promocji jest prowadzenie kont w mediach społecznościowych. Jak prowadzić promocję w social mediach?
Social media marketing
Prowadzenie social media to obecnie jeden z najważniejszych i największych elementów długofalowych strategii marketingowych. Dziś każdy, kto chce zaistnieć na rynku, powinien zająć się właśnie tą formą promocji. Jednak w zależności od branży – sprawdzi się inna platforma oraz inny typ kampanii. Można zdecydować się zarówno na działania bezpłatne, jak i reklamy płatne.
Gdzie promować się w social mediach?
Na jakich platformach w social mediach najlepiej promować swój sklep internetowych? Wszystko zależy od naszej branży. Według statystyk firmy, które oferują sprzedaż detaliczną najczęściej korzystają z Facebooka – odpowiedź tę wskazało aż 92% badanych. Na drugim miejscu znalazł się Instagram (78% biorących udział w badaniu udzieliło takiej odpowiedzi), a na trzecim Twitter (57%), za nim natomiast znalazło się YouTube (54%).
Zaś w przypadku firm B2B na pierwszym miejscu również znalazł się Facebook, aż 91% osób biorących udział w ankiecie udzieliło takiej odpowiedzi. Na drugim jednak nie znalazł się Instagram, a typowo biznesowy Linkedin (80%). Na trzecim znalazł się Twitter (67%). Na kolejnych pozycjach Instagram (66%), a następnie YouTube (54%). Mniej popularne okazały się takie platformy jak Pinterest, Snapchat czy TikTok.
Formy promocji w mediach społecznościowych
Każda z wyżej wymienionych platform oferuje różne formy strategii marketingowej. Decydując się na prowadzenie social mediów musimy pamiętać o kilku niezwykle ważnych aspektach, chodzi o: systematyczność w publikowaniu kolejnych postów oraz spójności pod względem treści, grafiki, przekazu itd. Warto organizować także konkursy czy oferować rabaty.
- relacja live
Niektóre platformy (Facebook, Instagram, Twitter czy YouTube) umożliwiają również prowadzenie relacji live, które są szczególnie chętnie oglądane przez użytkowników. Według statystyk najczęściej do takich zabiegów wykorzystuje się Facebook. Filmiki tego rodzaju nie powinny trwać dłużej niż 10 minut, inaczej znudzą oglądających.
- video
Ogromną popularnością wśród form promocji cieszy się również format wideo. Coraz więcej użytkowników woli oglądać materiały wideo niż czytać długie posty. Często wpływają one na decyzje zakupowe. Do prowadzenia wideo marketingu zwykle stosuje się platformę YouTube.
Zalety wykorzystywania social media do promocji sklepu
Istnieje wiele korzyści z prowadzenia social media marketingu dla sklepu internetowego. Takie działanie pozwala dotrzeć do milionów potencjalnych klientów i to zupełnie za darmo. Platformy społecznościowe pozwalają publikować posty i wideo, prowadzić dialog z klientami w komentarzach, a także tworzyć osobne strony wydarzeń i wideo w czasie rzeczywistym i tym samym wpływać na prezentację marki. Konta w mediach społecznościowych wpływają również na wiarygodność marki. Ponad 90% przedsiębiorców zauważyło wzrost zainteresowania sklepem i znacznie większą sprzedaż od momentu wprowadzenia działań w social mediach.