Marketing na Pinterest – dlaczego warto?
Pinterest to znana na całym świecie platforma na której publikuje się przede wszystkim fotografie, grafiki i rysunki. W ostatnim czasie staje się ona coraz popularniejsza również w Polsce. Wnioskuje się, że przyczyniła się do tego pandemia i lockdown, który uniemożliwił szukanie pomysłów i inspiracji podczas częstych wypadów do galerii handlowych. W 2020 roku Polacy stanowili już ponad 3,5 miliona aktywnych użytkowników. Podobnie jak Instagram czy TikTok to kolejne zrzeszające ogromną ilość osób miejsce, które warto wykorzystać do promowania swojej firmy. Podpowiadamy dlaczego warto stworzyć konto marki i jak wygląda marketing na platformie Pinterest.
Dlaczego warto zainwestować w Pinterest?
Dziś niemal 4 miliony Polaków posiada konto na platformie Pinterest i regularnie z niej korzysta. Warto zauważyć, że ¾ aktywnych użytkowników sprawdza nowe propozycje co najmniej dwa razy dziennie, natomiast połowa spędza nawet godzinę poszukując rzeczy do zakupu czy pomysłów i inspiracji (m.in. wnętrzarskich i nie tylko). Statystyki dotyczące sprzedaży nie pozostawiają wątpliwości co do skuteczności platformy – aż 60% użytkowników decyduje się na zakup produktów, które znajduje na Pintereście.
Wizualne wyszukiwanie
Pinterest, podobnie jak Instagram, opiera się na zdjęciach i oferuje wizualne wyszukiwanie. Oznacza to, że po wprowadzeniu szukanej frazy pojawiają się głównie fotografie czy rysunki i grafiki zamiast tekstu, jak to bywa w przypadku wyszukiwarki Google. Warto zauważyć, że najmłodsze pokolenia, które są już aktywne na rynku pracy, preferują wyszukiwania właśnie wizualne (dotyczy to nawet 60% osób).
Jakie marki promować na Pintereście?
Nie każda firma znajdzie na Pintereście swoją grupę docelową. Największą sprzedaż bez wątpienia osiągną ci, którzy zajmują się sprzedażą atrakcyjnych wizualnie przedmiotów. Ponadto platforma ta jest zdominowana przez kobiety. Jeśli chodzi o ilość użytkowniczek z naszego kraju, stanowią one aż 85% wszystkich osób z Polski. Oznacza to, że warto postawić na reklamę na Pintereście, jeśli oferuje się sprzedaż ubrań, kosmetyków, mebli i dodatków do wnętrz czy przedmiotów związanych z branżą kulinarną.
Reklama na Pintereście
Jak działa reklama na tej platformie? Wystarczy zamieścić atrakcyjne zdjęcie swoich produktów np. przedstawić piękne dodatki do wystroju wnętrz wśród najnowszej kolekcji mebli i ustawić przekierowanie na stronę sklepu. W ten sposób osoba zainteresowana kliknie na ładną fotografię i znajdzie się od razu na stronie, gdzie będzie mogła zakupić przedmioty, które przed chwilą jej się spodobały i zainspirowały ją do zmiany wystroju czy swojej garderoby. Według statystyk użytkownicy korzystają z Pinteresta głównie po to, by znaleźć nowe inspiracje, które właśnie dotyczą przede wszystkim ubrań czy wystroju wnętrz.
Strategia marketingowa
Reklama na Pintereście wymaga pewnej wiedzy i umiejętności robienia pięknych zdjęć, a także retuszu czy estetycznego wyczucia. Wymaga również zaangażowania, zwłaszcza, że strategia marketingowa na tej platformie opiera się na długofalowych działaniach. Taki rodzaj reklamy nie polega na bezpośrednim zachęceniu do zakupu, jak to ma miejsce w przypadku Google Ads, a bardziej na budowaniu świadomości marki oraz relacji z potencjalnym klientem.