O czym pamiętać publikując reklamy na Facebooku?
Reklamy w mediach społecznościowych nie są niczym nowym. Towarzyszą nam już od lat i coraz więcej firm decyduje się publikować je w najpopularniejszych serwisach, do których należy również Facebook. Reklamy w social mediach budują świadomość marki, zachęcają potencjalnych klientów do kupna, stanowią również sposób komunikacji z odbiorcami, informują o nowych produktach i nie tylko. Jednak wiele firm decydujących się na reklamę na Facebooku wciąż popełnia te same błędy. O czym pamiętać publikując reklamy na FB?
Reklamy na Facebooku
Dzisiaj żyje się inaczej niż 10-20 lat temu – jesteśmy przyzwyczajeni do ciągłego pośpiechu, wysokich obrotów od rana do późnego wieczora i pogoni za sukcesami. Reklama na Facebooku i nie tylko musi być dostosowana do użytkowników. Według statystyk przeciętny właściciel konta na Facebooku zagląda średnio 8 razy do aplikacji każdego dnia. Wizyty te nie są zbyt długie, a krótkie, dynamiczne i szybkie. Tego samego użytkownicy oczekują od reklam, że będą krótkie, konkretne, estetyczne, ale zauważalne podczas szybkiego przewijania aplikacji w dół, no i skierowane do konkretnej grupy docelowej. Tworzenie reklamy na FB nie jest niczym trudnym, jednak niełatwo osiągnąć zamierzone efekty. Twórcy reklam zazwyczaj za bardzo są skupieni na formie oraz treści, a zapominają o mechanizmach, jakie rządzą w danym serwisem. Jak uniknąć podstawowych błędów podczas publikowanie reklam na Facebooku?
O czym nie zapomnieć publikując reklamy na Facebooku?
- Śledzenie konwersji – warto zainstalować program, który pozwoli sprawdzić, co robią osoby, które odwiedzają naszą stronę internetową (np. zapisują się do newslettera, robią zakupy, przebywają na stronach produktowych itd.). Takie programy jak Pixel pozwalają dokładnie prześledzić czas sesji na stronie, w którym miejscu na dłużej klienci się zatrzymali itd. W ten sposób można znaleźć problem, przez który użytkownicy rezygnują z zakupów;
- Powiązanie kont na Facebooku i Instagramie – warto korzystać z kilku serwisów, aby trafić do większej ilości osób, ale również i po to, aby w różny sposób pokazać klientom i potencjalnym klientom czym zajmuje się firma oraz że można jej w pełni zaufać. W każdym serwisie publikuje się inne treści – na Facebooku można skupić się na tekstach i pojedynczych fotografiach, na Instagramie prym wiodą zdjęcia i komunikaty wizualne, na YouTube i TikToku – krótkie filmy wideo;
- Uważaj na kanibalizację – kanibalizacja reklam może mieć miejsce, kiedy zostaną uruchomione różne zestawy reklam z taką samą grupą docelową. W ten sposób będzie konkurować o uwagę użytkowników sami ze sobą i na dodatek… będziemy za to płacić. Podczas publikacji treści należy zwrócić uwagę na wskaźnik kanibalizacji, który nie powinien przekroczyć 15%;
- Zastosuj wykluczenia – aby zwiększyć skuteczność reklam i zapobiec kanibalizacji warto zastosować wykluczenia. Przykładowo promując zdrowe przekąski warto skupić się na osobach, które są zainteresowane zdrowym stylem życia, są fit, ale i chorują na różnego rodzaju schorzenia i nietolerancje pokarmowe. Podczas stosowania wykluczeń warto dobrze się zastanowić nad grupą docelową;
- Nie zmieniaj zbyt często kampanii – ciągłe bądź częste zmiany mogą doprowadzić do spadku skuteczności i obniżenia zasięgów reklamy. Algorytmy Facebooka potrzebują nieco czasu, aby zaktualizować zmiany;
- Odpisuj na wiadomości i zachęcaj do lajkowania użytkowników – nie bez znaczenia jest także to, co myślą potencjalni klienci. Warto wchodzić z nimi w dialog, odpowiadać na ich pytania, a także zachęcać ich do lajkowania i komentowania wpisów. Ważne jest to, aby zwrócić uwagę na ich potrzeby i propozycje zmian;
- Zamieszczaj adresy URL prowadzące do konkretnych kategorii czy produktów, aby użytkownicy nie musieli tracić czasu na samodzielnie znalezienie interesującego artykułu. Wiele osób w takim wypadku rezygnuje z zakupów i opuszcza stronę.