Optymalizacja strony – co należy wykonać, aby poprawić widoczność witryny?

Optymalizacja witryny internetowej stanowi niezwykle ważny element, jeśli chodzi o tworzenie i utrzymywanie obecności swojej firmy online. Dziś większość osób wyszukuje informacji, ale również produktów oraz usług za pośrednictwem wyszukiwarek – ważne jest więc to, aby witryna przedsiębiorstwa była zoptymalizowana pod tym kątem. W poniższym artykule podpowiadamy, co powinna zawierać optymalizacja strony, aby była skuteczna.

Czy optymalizacja strony internetowej jest ważna?

Optymalizacja witryny pozwala zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwarek, co prowadzi do większej liczby odwiedzin oraz lepszych wyników sprzedażowych. Istnieje mnóstwo czynników, które mają wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce – należą do nich – struktura witryny, treść, linki, szybkość, responsywność itd. Dzięki optymalizacji tych czynników można osiągnąć lepszą pozycję i przyciągnąć wielu potencjalnych klientów.

Dobór słów kluczowych

Pozycjonowanie należy rozpocząć od znalezienia najbardziej odpowiednich słów kluczowych. Muszą być one związane z daną branżą i jednocześnie muszą być popularne lub dość popularne wśród potencjalnych klientów. Aby znaleźć takie słowa należy użyć narzędzi do badania fraz kluczowych, takich jak na przykład Google Keyword Planner. Dzięki temu łatwo znaleźć popularne słowa, które jednocześnie nie są używane często przez konkurencję. Następnie należy tych fraz użyć na stronie – w nagłówkach, w metadanych, w opisach i innych treściach itd.

Właściwa struktura strony

Struktura witryny internetowej ma ogromne znaczenie zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek. Ważne jest to, aby nawigacja była łatwa i logiczna, aby użytkownik, który wchodzi na stronę pierwszy raz mógł bez problemu znaleźć wszelkie informacje, a także usługi i produkty, które go interesują. Jeśli tak nie będzie, potencjalny klient zirytuje się i po prostu opuści stronę. Aby osiągnąć zadowalającą budowę strony należy stworzyć hierarchię poszczególnych podstron, używać linków wewnętrznych, mapy strony i, oczywiście, menu nawigacyjnego.

Optymalizacja treści na stronie

Treści na stronie internetowej stanowią jeden z najważniejszych czynników, które wpływają na pozycję witryny w wynikach wyszukiwarki. Treść powinna być unikalna, wartościowa i dostosowana do potrzeb potencjalnych klientów. Jednocześnie powinna być również bogata w słowa kluczowe – nie należy jednak przesadzać z ich ilością. Teksty na stronie powinny być łatwe w odbiorze, powinny zawierać nagłówki, listy i inne elementy formatowania, które ułatwiają zrozumienie i nie sprawiają problemów użytkownikom.

Użyteczność strony

Kolejnym bardzo istotnym elementem jest bez wątpienia użyteczność strony. Co się kryje za tą frazą? Do użyteczności zalicza się szybkość ładowania, łatwą nawigację oraz responsywność, czyli dostosowanie do różnych urządzeń oraz rozdzielczości ekranów. Strona firmy powinna posiadać również takie elementy jak wyszukiwarka, formularz kontaktowy, przyciski udostępniania w mediach społecznościowych, sekcje z opiniami klientów itd.

Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

Linkowanie ma także duże znaczenie dla pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Linki wewnętrzne usprawniają nawigację po stronie i są wskazówką dla wyszukiwarek, które podstrony jest najważniejsze w danej witrynie. Natomiast linki zewnętrzne są brane jako wskaźniki popularności oraz ważności strony. Linki te muszą pochodzić z wysokiej jakości witryn, które są związane z naszą branżą.

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski