Reklamy PPC – która jest najskuteczniejsza?
Reklamy PPC stanowią jeden z niezwykle istotnych elementów marketingu internetowego. Do takich reklam należy między innymi Google Ads czy Facebook Ads. Czym jest reklama PPC? Na jakie reklamy tego typu można się zdecydować? Które z nich są najbardziej skuteczne? Na te i inne pytania odpowiadamy w poniższym artykule.
Co to jest reklama PPC?
Reklama PPC, czyli pay per click, to niezwykle popularna formy reklamy w internecie. Tak właściwie to jeden z najczęściej wybieranych rodzajów reklam. Jak to działa? W przypadku kampanii PPC płaci się za efekt, czyli za kliknięcie, a nie za wyświetlenie reklamy. Opłaty zaś są naliczane tylko wtedy, kiedy ktoś kliknie na baner czy w link prowadzący do strony ofertowej, czy oznaczonej jako reklama.
Jakie są rodzaje reklam PPC?
Forma promocji, jaką jest reklama PPC, jest dostępne w takich miejscach jak wyszukiwarki, a także media społecznościowe. Do najpopularniejszych typów takich kampanii należą:
- Google Ads – pozwalają one na wyświetlanie sponsorowanych linków w wynikach najczęściej używanej wyszukiwarki, czyli Google, ale i na stronach, które współpracują w ramach programu Google AdSense;
- Reklamy na Facebooku i Instagramie – z racji tego, iż proces zakupowy dziś rozpoczyna się niezwykle często w social media, także tam można tworzyć kampanie PPC;
- Remarketing Google Ads – to forma reklamy która przypomina klientom, że znów skorzystali z usług danego sklepu, jeśli wcześniej już coś kupili lub porzucili koszyk i nie dokończyli transakcji;
- Google Shopping – ta reklama wyświetla się w karcie produktu w wyszukiwarce Google.
Jak stworzyć skuteczną kampanię?
Skuteczna reklama PPC przynosi niezwykłe efekty, jeśli tylko jest ona dokładnie i świadomie prowadzona. Każda taka kampania może być skuteczna, jeśli dobrze określi się swoje cele, a także i ścieżkę pomagającą dojść do celu. Co jest istotne podczas tworzenia kampanii reklamowej?
- Mierz efekty poprzez ustalenie celu reklamy PPC. Celem może być sprzedaż, ale nie tylko ona. Można założyć sobie poszerzenie świadomości marki, pobranie materiałów informacyjnych, wypełnienie ankiety, zapisanie się do newslettera itd.
- Zarządzanie stawkami. To niezwykle ważny element tworzenia kampanii. Polega to na ustalaniu limitu kosztów, czyli najwyższej stawki, jaka może zostać przeznaczona na cel.
Skuteczna reklama powinna przede wszystkim zawierać frazy kluczowe. Powinny one trafnie opisywać dany produkt, ale równocześnie powinny stanowić odpowiedź na pytanie, które klienci i potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarce. Nie bez znaczenia jest także ciekawy i chwytliwy nagłówek, a także i treść przekonująca do kliknięcia w reklamę.
Czy warto zdecydować się na kampanię PPC?
Reklamy PPC stosuje się w wielu różnych branżach, ponieważ mają one wiele zalet:
- pozwalają uzyskać natychmiastowe efekty – dzięki kampanii PPC można szybko zwiększyć liczbę odwiedzin sklepu, ilość sprzedanych produktów itd.;
- umożliwiają łatwo kontrolować budżet przeznaczono na kampanię – w przypadku tego typu reklam można bez problemu wstrzymać kampanię lub w każdej chwili zwiększyć na nią budżet, jeśli nie daje oczekiwanych rezultatów;
- pozwalają dotrzeć do konkretnych odbiorców;
- nie są narażone na ewentualne zmiany w algorytmach wyszukiwarki, które mają coraz częściej miejsce, jak to jest w przypadku SEO.
Jaki jest koszt kampanii PPC?
Ostateczny koszt reklamy PPC zależy od wielu zróżnicowanych czynników. Podczas tworzenia kampanii należy ustalić budżet, który chcemy przeznaczyć na uzyskanie danego celu, jaki stawiamy przed reklamą. Budżet, jaki chcemy przeznaczyć na kampanię jest zależny tylko i wyłącznie od osoby tworzącej reklamę. Należy jednak pamiętać, że nie bez znaczenia jest typ reklamy, miejsce ich wyświetlania czy też stawka za kliknięcia. Warto więc jednak w reklamą trochę zainwestować. Dla wielu osób kampanie PPC są skomplikowanym narzędziem. Nie musisz ich jednak wykonywać sam – wystarczy zdecydować się na współpracę z firmą reklamową, która wszystkim się zajmie za Ciebie.