Reklamy PPC – która jest najskuteczniejsza?

Reklamy PPC stanowią jeden z niezwykle istotnych elementów marketingu internetowego. Do takich reklam należy między innymi Google Ads czy Facebook Ads. Czym jest reklama PPC? Na jakie reklamy tego typu można się zdecydować? Które z nich są najbardziej skuteczne? Na te i inne pytania odpowiadamy w poniższym artykule.

Co to jest reklama PPC?

Reklama PPC, czyli pay per click, to niezwykle popularna formy reklamy w internecie. Tak właściwie to jeden z najczęściej wybieranych rodzajów reklam. Jak to działa? W przypadku kampanii PPC płaci się za efekt, czyli za kliknięcie, a nie za wyświetlenie reklamy. Opłaty zaś są naliczane tylko wtedy, kiedy ktoś kliknie na baner czy w link prowadzący do strony ofertowej, czy oznaczonej jako reklama.

Jakie są rodzaje reklam PPC?

Forma promocji, jaką jest reklama PPC, jest dostępne w takich miejscach jak wyszukiwarki, a także media społecznościowe. Do najpopularniejszych typów takich kampanii należą:

  • Google Ads – pozwalają one na wyświetlanie sponsorowanych linków w wynikach najczęściej używanej wyszukiwarki, czyli Google, ale i na stronach, które współpracują w ramach programu Google AdSense;
  • Reklamy na Facebooku i Instagramie – z racji tego, iż proces zakupowy dziś rozpoczyna się niezwykle często w social media, także tam można tworzyć kampanie PPC;
  • Remarketing Google Ads – to forma reklamy która przypomina klientom, że znów skorzystali z usług danego sklepu, jeśli wcześniej już coś kupili lub porzucili koszyk i nie dokończyli transakcji;
  • Google Shopping – ta reklama wyświetla się w karcie produktu w wyszukiwarce Google.

Jak stworzyć skuteczną kampanię?

Skuteczna reklama PPC przynosi niezwykłe efekty, jeśli tylko jest ona dokładnie i świadomie prowadzona. Każda taka kampania może być skuteczna, jeśli dobrze określi się swoje cele, a także i ścieżkę pomagającą dojść do celu. Co jest istotne podczas tworzenia kampanii reklamowej?

  • Mierz efekty poprzez ustalenie celu reklamy PPC. Celem może być sprzedaż, ale nie tylko ona. Można założyć sobie poszerzenie świadomości marki, pobranie materiałów informacyjnych, wypełnienie ankiety, zapisanie się do newslettera itd.
  • Zarządzanie stawkami. To niezwykle ważny element tworzenia kampanii. Polega to na ustalaniu limitu kosztów, czyli najwyższej stawki, jaka może zostać przeznaczona na cel.

Skuteczna reklama powinna przede wszystkim zawierać frazy kluczowe. Powinny one trafnie opisywać dany produkt, ale równocześnie powinny stanowić odpowiedź na pytanie, które klienci i potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarce. Nie bez znaczenia jest także ciekawy i chwytliwy nagłówek, a także i treść przekonująca do kliknięcia w reklamę.

Czy warto zdecydować się na kampanię PPC?

Reklamy PPC stosuje się w wielu różnych branżach, ponieważ mają one wiele zalet:

  • pozwalają uzyskać natychmiastowe efekty – dzięki kampanii PPC można szybko zwiększyć liczbę odwiedzin sklepu, ilość sprzedanych produktów itd.;
  • umożliwiają łatwo kontrolować budżet przeznaczono na kampanię – w przypadku tego typu reklam można bez problemu wstrzymać kampanię lub w każdej chwili zwiększyć na nią budżet, jeśli nie daje oczekiwanych rezultatów;
  • pozwalają dotrzeć do konkretnych odbiorców;
  • nie są narażone na ewentualne zmiany w algorytmach wyszukiwarki, które mają coraz częściej miejsce, jak to jest w przypadku SEO.

Jaki jest koszt kampanii PPC?

Ostateczny koszt reklamy PPC zależy od wielu zróżnicowanych czynników. Podczas tworzenia kampanii należy ustalić budżet, który chcemy przeznaczyć na uzyskanie danego celu, jaki stawiamy przed reklamą. Budżet, jaki chcemy przeznaczyć na kampanię jest zależny tylko i wyłącznie od osoby tworzącej reklamę. Należy jednak pamiętać, że nie bez znaczenia jest typ reklamy, miejsce ich wyświetlania czy też stawka za kliknięcia. Warto więc jednak w reklamą trochę zainwestować. Dla wielu osób kampanie PPC są skomplikowanym narzędziem. Nie musisz ich jednak wykonywać sam – wystarczy zdecydować się na współpracę z firmą reklamową, która wszystkim się zajmie za Ciebie.

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski