Tik Tok – jak wykorzystać popularną aplikację do promocji firmy?
Tik Tok to aplikacja mobilna, która w ostatnim czasie zyskała ogromną popularność. Jej odbiorcami są głównie nastolatki oraz młodzi dorośli, ale filmiki nagrywają osoby w różnym wieku. Coraz więcej firm decyduje się korzystać z tego medium w celu wypromowania swoich produktów lub usług wśród młodszych użytkowników. Dlaczego Tik Tok jest dziś taki popularny? Czy warto postawić na ten trend?
Tik Tok zdobywa świat
Prowadzenie social media jest dziś niezwykle ważne dla marketingu internetowego każdej firmy. Tik Tok zaliczamy do mediów społecznościowych – aplikacja ta z powodzeniem gromadzi coraz więcej osób. Na czym polega? Tik Tok umożliwia nagrywanie krótkich materiałów wideo z muzyką w tle, co przypomina nieco teledyski muzyczne.
Tik Tok w Polsce stanowi dość nowy trend. Powstał ponad 5 lat temu w Chinach i znany jest tam pod nazwą Douyin. Warto zauważyć, że w 2020 roku była to najpopularniejsza aplikacja na całym świecie – według oficjalnych statystyk została pobrana przez największą ilość użytkowników. Obecnie obserwuje się coraz większe zainteresowanie tym serwisem – Tik Tok stale zdobywa nowych użytkowników, którzy spędzają coraz więcej czasu korzystając z serwisu. Informacja ta jest niezwykle ważna w przypadku firm promują swoje usługi lub produkty w różnych serwisach.
Przyciągnij uwagę współczesnego odbiorcy
Już od jakiegoś czasu na świecie można zauważyć nowe trendy w społeczeństwie – chodzi o globalizację oraz wzrost popularności treści wizualnych. Świat stale pędzi do przodu i ani myśli zwalniać. Nikt już nie ma czasu ani ochoty poświęcać wystarczająco dużo uwagi na przeczytanie artykułu czy kilkuset stronnej książki. Właśnie z tego powodu komunikaty wizualne, takie jak infografiki, ale i memy, cieszą się taką popularnością. Korzystanie z mediów społecznościowych pozwala skrócić czas koncentracji mózgu do minimum. Wystarczy bowiem kilka sekund na przeczytanie krótkiego posta czy obejrzenie zdjęcia lub filmiku.
Co jest najważniejsze dla współczesnego odbiorcy? W czasach mediów wizualnych największe znaczenie mają pierwsze sekundy filmu, a także jego okładka i opis. W aplikacji Tik Tok udostępnia się przede wszystkim nagrania z podkładem muzycznym bądź filmowym, do których użytkownicy pokazują swoje zabawne wizje. Warto tutaj zauważyć, że serwis ten umożliwia nagrania aż 3 minutowego wideo, ale średnio publikowane materiały mają po 15-60 sekund. Dzieje się tak dlatego, że użytkownicy sami chcą oglądać bardzo krótkie, zabawne i poprawiające humor nagrania, a nie filmiki wymagające dłuższej uwagi. Dlaczego warto postawić na reklamę na Tik Toku?
Popularność Tik Toka
Obecnie na Tik Toku jest aż 500 milionów aktywnych użytkowników. W Polsce większość stanowią młode osoby – głównie nastolatki i młodzi dorośli z niewielkich miast i wsi. Ponadto w naszym kraju z tej aplikacji korzystają głównie kobiety, a także celebryci. Użytkownicy spędzają nawet 70 minut każdego dnia sprawdzając serwis około 10 razy dziennie. Należy tutaj również zauważyć, że właśnie w tej aplikacji odbywa się najwięcej interakcji z innymi osobami – użytkownicy częściej kontaktują się ze sobą niż na Facebooku czy Instagramie.
Która firma powinna skupić się na Tok Toku?
Tik Tok daje szansę wypromowania własnej marki, o ile klientami docelowymi produktów czy usług są młode osoby. Na aplikacji obecnie królują nagrania o tematyce rozrywkowej lub lifestalowej. Filmiki dotyczą zwykle urody czy mody, a także fitnessu, gotowania, tańca czy lifehacków, a same wideo jest pełne zabawnych scenek, żartów, tańca, streamów na żywo bądź tutoriali. Właśnie z tego powodu konto na Tik Toku może, a nawet musi, założyć fitness club, sklep z odzieżą, sklep z różnego rodzaju gadżetami np. z filmów, sklep z kosmetykami, kosmetyczka czy szkoła tańca itd.