Zalety korzystania z Google Ads w 2022 roku
Zalety korzystania z Google Ads w 2022 roku
Google Ads to jedna z usług Google, z której korzysta coraz więcej firm i osób prywatnych. Jest to znakomite narzędzie, które pomaga zwiększyć rozpoznawalność marki oraz, co za tym idzie, również jej zyski. Jak przygotować reklamę Google Adwords? O czym warto pamiętać? Jakie są zalety korzystania z tej usługi?
Co to jest Google Ads?
Google Ads, jeszcze do niedawna występowało pod nazwą Google Adwords. To jedno z narzędzi Google, które pozwala na tworzenie i zarządzanie reklamami. Z tego rodzaju rozwiązań korzysta wiele firm, a działania marketingowe obejmują reklamy internetowe w formie: graficznej, tekstowej i video.
Jak zrobić reklamę Google?
Tworzenie reklam Google jest bardzo proste – należy kierować się paroma zasadami i podążać według wskazówek, a pozycjonowanie danej witryny przebiegnie z zamierzonym efektem. Należy zauważyć, że do uruchomienia kampanii jest wymagany dostęp do konta reklamowego Google, czyli poczty Gmail. Ogromną zaletą Google Adwords jest to, że reklamę można utworzyć i włączyć do wyszukiwarki Google. Tym sposobem reklama będzie wyświetlana między wynikami wyszukiwania użytkowników, a także i na YouTube oraz innych bardzo popularnych serwisach społecznościowych.
Przed uruchomieniem kampanii warto dobrze ją przemyśleć i zaplanować między innymi: słowa kluczowe, obecne trendy w reklamach oraz preferencję użytkowników, czyli potencjalnych klientów. Odpowiednio przygotowana reklama jest lepiej i wyżej oceniana przez system reklamowy, co przekłada się na wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania Google oraz zysk.
Rodzaje reklam Google Ads
W Google Ads można utworzyć cztery podstawowe typy reklam – graficzne, tekstowe, wideo i kampanie sprzedażowe:
- Kampania Search – polega na wyświetlaniu treści tekstowych w wyszukiwarce Google nad wynikami organicznymi. Dzięki takiej reklamie zwiększa się ruch na stronie oraz ilość kliknięć, a to z kolei przekłada się na zysk finansowy. W Kampanii Search najbardziej istotny jest dobór słów kluczowych oraz angażujące, ciekawe i adekwatne treści reklamowe;
- Kampania Display – bazuje ona na grafice. Treści wyświetlane są na różnych stronach, a reklama „podąża” za klientem i bada jego zachowania, dzięki czemu jest w stanie dopasować się do grupy docelowej o konkretnych preferencjach oraz upodobaniach. Tworząc reklamę graficzną należy pamiętać o odpowiednim rozmiarze treści graficznych, źle dobrany rozmiar może nieprawidłowo wyświetlać się na stronie;
- Kampania YouTube – opiera się ona na materiałach wideo. Film reklamowy jest wyświetlany pomiędzy materiałami, które znajdują się na YT – zwykle przed rozpoczęciem oglądania danego materiału, ale mogą pojawić się również w trakcie;
- Kampania PLA – to reklamy zarówno tekstowe, graficzne jak i video w formie sprzedażowej. Wyświetlają one kilka informacji – zdjęcia produktów, jego nazwę, cenę oraz nazwę sklepu. Aby podnieść skuteczność takiej reklamy należy skupić się na jej optymalizacji.
Jakie są zalety korzystania z Google Ads?
Do zalet reklam Google zalicza się: budowanie rozpoznawalności marki, kreowanie wizerunku firmy, skuteczne pozycjonowanie strony i zysk finansowy. Im lepiej reklama zostanie zaplanowana, tym lepsze przynosi efekty. Ogromną zaletą korzystania z Google Ads jest możliwość wyboru grupy docelowej opierając się na kilku parametrach, takich jak: płeć, wiek, lokalizacja i godziny wyświetlania. Duża dokładność w tych kwestiach sprawia, że reklama dotrze do jak największej liczby potencjalnych klientów. Gdy istotne jest pozycjonowanie lokalne warto zdecydować się na reklamę lokalną Google.