Google Analytics – jak nadać dostęp?
Google Analytics jest jednym z najbardziej przydatnych z narzędzi, które można zainstalować na stronie internetowej lub serwisie e-commerce. Do czego tak właściwie służy i dlaczego wiele osób uważa go za niezbędny składnik witryn w sieci?
Czym jest Google Analytics?
Sama nazwa sugeruje, że jest to narzędzie służące do analizy. Dzięki niemu można uzyskać wgląd w zachowania użytkowników na stronie i statystyki dotyczące ruchu na niej. Google Analytics pozwala na zdobycie obszernej wiedzy na temat osób odwiedzających stronę, wiedza ta jest niezbędna do ustawienia kampanii reklamowych, tak aby były one skuteczne.
Uprawnienia użytkowników Google Analytics
Narzędzie oferuje kilka rodzajów uprawnień, które można nadać użytkownikom. Oto ich krótkie charakterystyki.
Zarządzanie użytkownikami
Umożliwia wyłącznie zarządzanie użytkownikami. Pozwala na przyznawanie użytkownikom pełnych uprawnień do dowolnej usługi lub dowolnego widoku danych. Zarządzanie użytkownikami nie umożliwia prowadzenia działań w zakresie Edycji i Współpracy.
Edytowanie
Uprawienie, które umożliwia korzystanie z funkcji administracyjnych, związanych z raportami i wyświetlaniem danych raportów, obejmuje również uprawnienia związane z Współpracą. Osoby podsiadające uprawnienia do edycji mogą m.in.:
- dodawać, edytować lub usuwać konta,
- grupować kanały,
- zarządzać usługami, celami, widokami i filtrami.
Edytowanie nie pozwala jednak na zarządzanie użytkownikami.
Współpraca
Pozwala na wspólną pracę nad udostępnionymi zasobami, obejmuje uprawnienia do odczytu i analizy. Do udostępnionych zasobów można zaliczyć:
- Ustawienia ścieżek wielokanałowych
- Segmenty konwersji
- Raporty niestandardowe
- Panele
- Segmenty
- Niespróbkowane raporty
Odczyt i analiza
Pozwala na prowadzenie działań związanych z przedstawianiem danych w raportach (konfigurowanie tabel) oraz wyświetlanie danych raportów.
Nadanie dostępów do konta Google Analytics – krok po kroku
Poniższa instrukcja podpowie Ci, w jaki sposób szybko i bezproblemowo nadać dostęp do Google Analytics!
Krok pierwszy – logowanie się do Google Analytics
Panel logowania do Google Analytics jest dostępny po wpisaniu nazwy narzędzia w wyszukiwarkę lub kliknięcie tego linku. Podobnie jak przy panelu logowania się do Google Ads, wejście na konto jest możliwe wyłącznie przy użyciu konta Google.
Krok drugi – przejście do panelu administracyjnego
Kolejnym krokiem jest przejście do panelu administracyjnego, który znajduje się w sekcji po lewej stronie.
Otworzony zostanie panel administracyjny, dzięki któremu możesz zarządzać dostępami do konta, usługami Google i widokiem danych z witryn.
Krok trzeci – zakładka zarządzanie użytkownikami
Nadać uprawnienia można przechodząc z zakładki Konta, a następnie w Zarządzanie dostępem do konta. Po kliknięciu otworzy się okno z informacjami o osobach, które posiadają dostęp do konta Google Analytics.
Krok czwarty – nadanie uprawnień do konta
Uprawnienia do konta nadaje się właśnie w tej nowo otwartej zakładce, wystarczy kliknąć niebieski przycisk, który znajduje się w prawym górnym rogu ekranu.
Następnie Dodaj użytkowników.
Kolejną czynnością, którą musisz wykonać jest wpisanie adresu e-mail przypisanego do konta, któremu nadajesz dostęp oraz określenie uprawnień nowego użytkownika. W przypadku naszej agencji będzie to mckonlinekrakow@gmail.com oraz uprawnienia: Edycja, Współpraca oraz Odczyt i Analiza.
Ostatnią czynnością jest kliknięcie Dodaj, które znajduje się w prawym górnym rogu.
Google Analytics jest niezbędny do prowadzenia efektywnych działań marketingowych w Internecie. Pozwala na bliższe poznanie użytkowników, dzięki czemu reklamy są lepiej targetowane, a to nie jedyna zaleta tego narzędzia. Umożliwia ono również przeanalizowanie zachowań klientów na stronie dzięki czemu można zobaczyć w którym momencie dochodzi przykładowo do porzucenia koszyka. Takie informacje są niezbędne do stałego usprawniania działania strony internetowej oraz samego procesu zakupowego. Chcesz, aby Twoja Firma zawsze prowadziła skuteczne działania na social mediach lub w Google Ads? Zapraszamy do kontaktu!