Google Analytics – jak nadać dostęp?

Google Analytics jest jednym z najbardziej przydatnych z narzędzi, które można zainstalować na stronie internetowej lub serwisie e-commerce. Do czego tak właściwie służy i dlaczego wiele osób uważa go za niezbędny składnik witryn w sieci?

Czym jest Google Analytics?

Sama nazwa sugeruje, że jest to narzędzie służące do analizy. Dzięki niemu można uzyskać wgląd w zachowania użytkowników na stronie i statystyki dotyczące ruchu na niej. Google Analytics pozwala na zdobycie obszernej wiedzy na temat osób odwiedzających stronę, wiedza ta jest niezbędna do ustawienia kampanii reklamowych, tak aby były one skuteczne.

Uprawnienia użytkowników Google Analytics

Narzędzie oferuje kilka rodzajów uprawnień, które można nadać użytkownikom. Oto ich krótkie charakterystyki.

Zarządzanie użytkownikami

Umożliwia wyłącznie zarządzanie użytkownikami. Pozwala na przyznawanie użytkownikom pełnych uprawnień do dowolnej usługi lub dowolnego widoku danych. Zarządzanie użytkownikami nie umożliwia prowadzenia działań w zakresie Edycji i Współpracy.

Edytowanie

Uprawienie, które umożliwia korzystanie z funkcji administracyjnych, związanych z raportami i wyświetlaniem danych raportów, obejmuje również uprawnienia związane z Współpracą. Osoby podsiadające uprawnienia do edycji mogą m.in.:

  • dodawać, edytować lub usuwać konta,
  • grupować kanały,
  • zarządzać usługami, celami, widokami i filtrami.

Edytowanie nie pozwala jednak na zarządzanie użytkownikami.

Współpraca

Pozwala na wspólną pracę nad udostępnionymi zasobami, obejmuje uprawnienia do odczytu i analizy. Do udostępnionych zasobów można zaliczyć:

  • Ustawienia ścieżek wielokanałowych
  • Segmenty konwersji
  • Raporty niestandardowe
  • Panele
  • Segmenty
  • Niespróbkowane raporty

Odczyt i analiza

Pozwala na prowadzenie działań związanych z przedstawianiem danych w raportach (konfigurowanie tabel) oraz wyświetlanie danych raportów.

Nadanie dostępów do konta Google Analytics – krok po kroku

Poniższa instrukcja podpowie Ci, w jaki sposób szybko i bezproblemowo nadać dostęp do Google Analytics!

Krok pierwszy – logowanie się do Google Analytics

Panel logowania do Google Analytics jest dostępny po wpisaniu nazwy narzędzia w wyszukiwarkę lub kliknięcie tego linku. Podobnie jak przy panelu logowania się do Google Ads, wejście na konto jest możliwe wyłącznie przy użyciu konta Google.

logowanie analytics

Krok drugi – przejście do panelu administracyjnego

Kolejnym krokiem jest przejście do panelu administracyjnego, który znajduje się w sekcji po lewej stronie.

google analytics panel główny

Otworzony zostanie panel administracyjny, dzięki któremu możesz zarządzać dostępami do konta, usługami Google i widokiem danych z witryn.

Krok trzeci – zakładka zarządzanie użytkownikami

Nadać uprawnienia można przechodząc z zakładki Konta, a następnie w Zarządzanie dostępem do konta. Po kliknięciu otworzy się okno z informacjami o osobach, które posiadają dostęp do konta Google Analytics.

zarządzanie kontem google analytics

Krok czwarty – nadanie uprawnień do konta

Uprawnienia do konta nadaje się właśnie w tej nowo otwartej zakładce, wystarczy kliknąć niebieski przycisk, który znajduje się w prawym górnym rogu ekranu.

google analytics wstawianie plus

Następnie Dodaj użytkowników.

google analytics wstawianie użytkowników

Kolejną czynnością, którą musisz wykonać jest wpisanie adresu e-mail przypisanego do konta, któremu nadajesz dostęp oraz określenie uprawnień nowego użytkownika. W przypadku naszej agencji będzie to mckonlinekrakow@gmail.com oraz uprawnienia: Edycja, Współpraca oraz Odczyt i Analiza.

nadanie uprawnienia do konta ga

 

Ostatnią czynnością jest kliknięcie Dodaj, które znajduje się w prawym górnym rogu.

Google Analytics jest niezbędny do prowadzenia efektywnych działań marketingowych w Internecie. Pozwala na bliższe poznanie użytkowników, dzięki czemu reklamy są lepiej targetowane, a to nie jedyna zaleta tego narzędzia. Umożliwia ono również przeanalizowanie zachowań klientów na stronie dzięki czemu można zobaczyć w którym momencie dochodzi przykładowo do porzucenia koszyka. Takie informacje są niezbędne do stałego usprawniania działania strony internetowej oraz samego procesu zakupowego. Chcesz, aby Twoja Firma zawsze prowadziła skuteczne działania na social mediach lub w Google Ads? Zapraszamy do kontaktu!

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski