Największe błędy marketingowe na Instagramie
Wielu osobom wydaje się, że aby odnieść sukces na Instagramie wystarczy regularnie prowadzić profil i publikować ciekawe treści. Niestety, ta prosta taktyka nie zawsze pozwala osiągnąć oczekiwane rezultaty. W poniższym artykule wyjaśniamy, przez jakie największe błędy marketingowe na Instagramie nie można uzyskać zadowalających wyników.
Niespójna identyfikacja wizualna
Instagram to platforma wizualna. Jednak wiele osób i marek nie dba o spójną identyfikację wizualną. To jednak błąd – profil w mediach społecznościowych jest wizytówką. Powinien więc być jednolity i atrakcyjnie wizualnie, w ten sposób przyciągnie potencjalnych klientów. Co ważne, także treść postów powinna być utrzymana w podobnej stylistyce. To samo tyczy się filmów, fotografii i grafik – należy zawsze prezentować tę samą jakość i te same szablony.
Posty niezwiązane z tematem profilu
Użytkownicy śledzą dane profile z jakiegoś powodu – interesuje ich treść, która jest związana z danym produktem czy marką. I właśnie na tych kwestiach należy się skupić tworząc kolejne posty. Jeśli zacznie się publikować zdjęcia i informacje, które nie dotyczą naszej działalności, możemy w krótkim czasie stracić sporo obserwujących bądź aktywnych komentatorów. Nawet posty związane ze współpracą reklamową powinny w jakiś sposób nawiązywać do działalności na Instagramie.
Nieuwzględnienia statystyk podczas planowania strategii marketingowej
Częstym błędem jest również ignorowanie statystyk i nie branie ich pod uwagi podczas planowania strategii marketingowej. Wyniki należy analizować, inaczej nie będzie się wiedzieć, co działa prawidłowo, a co nie. Statystyki najlepiej sprawdzać regularnie, dzięki temu można zrozumieć odbiorców i dostosować swoje działania do ich oczekiwań i potrzeb.
Nieprawidłowe używanie hashtagów
Jak wiadomo, hashtagi są niezwykle ważne, jeśli chcemy zwiększyć zasięg postów. Wiele osób jednak korzysta z nich niewłaściwie, np. używa zbyt ogólnych tagów, stosuje hashtagi niezwiązane z marką, używa ich tyle, że wręcz nimi spamuje. Warto poświęcić odrobinę czasu i zastanowić się nad właściwym doborem hashtagów. Dobrym pomysłem jest skorzystanie z programów, które podpowiadają, które tagi warto zastosować.
Interakcje z użytkownikami
Ważne jest nie tylko regularne publikowanie ciekawe treści, ale i interakcja z obserwatorami profilu. Oznacza to, że powinno się odpowiadać na pytania zadane przez użytkowników w komentarzach, lajkować ich uwagi i tworzyć posty na tematy, które ich interesują i o których wspominają pod kolejnymi zdjęciami. Niestety, wiele marek z różnych powodów ogranicza się wyłącznie do publikowania treści i zdjęć. Warto zauważyć, że interakcja z użytkownikami zachęca do działania – pisania komentarzy, zadawania pytań czy kupowania produktów.
Niewykorzystywanie pełnego potencjału Instagrama
Instagram oferuje wiele funkcji, takich jak relacje, rolki, live’y, reklamy. Ogromnym błędem jest niewykorzystywanie tych możliwości. Jak pokazują statystyki, nawet 33% najpopularniejszych stories nagrywają firmy, a nie prywatne osoby. To pokazuje jak istotne jest opracowanie dobrej strategii marketingowej i korzystanie ze wszystkich funkcji. Aby w pełni wykorzystać potencjał Instagrama, najlepiej postawić na współpracę z agencją reklamową. Specjaliści doskonale wiedzą, co zrobić, aby reklama na Instagramie przyciągnęła nowych klientów. Właściwie wykorzystania Instagrama to prawdziwa sztuka, która pozwoli skutecznie wypromować swoje usługi, produkty lub swoją markę.