Największe błędy marketingowe na Instagramie

Wielu osobom wydaje się, że aby odnieść sukces na Instagramie wystarczy regularnie prowadzić profil i publikować ciekawe treści. Niestety, ta prosta taktyka nie zawsze pozwala osiągnąć oczekiwane rezultaty. W poniższym artykule wyjaśniamy, przez jakie największe błędy marketingowe na Instagramie nie można uzyskać zadowalających wyników.

Niespójna identyfikacja wizualna

Instagram to platforma wizualna. Jednak wiele osób i marek nie dba o spójną identyfikację wizualną. To jednak błąd – profil w mediach społecznościowych jest wizytówką. Powinien więc być jednolity i atrakcyjnie wizualnie, w ten sposób przyciągnie potencjalnych klientów. Co ważne, także treść postów powinna być utrzymana w podobnej stylistyce. To samo tyczy się filmów, fotografii i grafik – należy zawsze prezentować tę samą jakość i te same szablony.

Posty niezwiązane z tematem profilu

Użytkownicy śledzą dane profile z jakiegoś powodu – interesuje ich treść, która jest związana z danym produktem czy marką. I właśnie na tych kwestiach należy się skupić tworząc kolejne posty. Jeśli zacznie się publikować zdjęcia i informacje, które nie dotyczą naszej działalności, możemy w krótkim czasie stracić sporo obserwujących bądź aktywnych komentatorów. Nawet posty związane ze współpracą reklamową powinny w jakiś sposób nawiązywać do działalności na Instagramie.

Nieuwzględnienia statystyk podczas planowania strategii marketingowej

Częstym błędem jest również ignorowanie statystyk i nie branie ich pod uwagi podczas planowania strategii marketingowej. Wyniki należy analizować, inaczej nie będzie się wiedzieć, co działa prawidłowo, a co nie. Statystyki najlepiej sprawdzać regularnie, dzięki temu można zrozumieć odbiorców i dostosować swoje działania do ich oczekiwań i potrzeb.

Nieprawidłowe używanie hashtagów

Jak wiadomo, hashtagi są niezwykle ważne, jeśli chcemy zwiększyć zasięg postów. Wiele osób jednak korzysta z nich niewłaściwie, np. używa zbyt ogólnych tagów, stosuje hashtagi niezwiązane z marką, używa ich tyle, że wręcz nimi spamuje. Warto poświęcić odrobinę czasu i zastanowić się nad właściwym doborem hashtagów. Dobrym pomysłem jest skorzystanie z programów, które podpowiadają, które tagi warto zastosować.

Interakcje z użytkownikami

Ważne jest nie tylko regularne publikowanie ciekawe treści, ale i interakcja z obserwatorami profilu. Oznacza to, że powinno się odpowiadać na pytania zadane przez użytkowników w komentarzach, lajkować ich uwagi i tworzyć posty na tematy, które ich interesują i o których wspominają pod kolejnymi zdjęciami. Niestety, wiele marek z różnych powodów ogranicza się wyłącznie do publikowania treści i zdjęć. Warto zauważyć, że interakcja z użytkownikami zachęca do działania – pisania komentarzy, zadawania pytań czy kupowania produktów.

Niewykorzystywanie pełnego potencjału Instagrama

Instagram oferuje wiele funkcji, takich jak relacje, rolki, live’y, reklamy. Ogromnym błędem jest niewykorzystywanie tych możliwości. Jak pokazują statystyki, nawet 33% najpopularniejszych stories nagrywają firmy, a nie prywatne osoby. To pokazuje jak istotne jest opracowanie dobrej strategii marketingowej i korzystanie ze wszystkich funkcji. Aby w pełni wykorzystać potencjał Instagrama, najlepiej postawić na współpracę z agencją reklamową. Specjaliści doskonale wiedzą, co zrobić, aby reklama na Instagramie przyciągnęła nowych klientów. Właściwie wykorzystania Instagrama to prawdziwa sztuka, która pozwoli skutecznie wypromować swoje usługi, produkty lub swoją markę.

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski