Role na Facebooku – czym się różnią i jak je nadać
Role i dostęp do stron na Facebooku
Na Facebooku, w przypadku stron firmowych, dostęp i uprawnienia do zarządzania stroną są przypisane różnym rolom. W zależności od przyznanych uprawnień, użytkownicy mogą wykonywać różne zadania związane z zarządzaniem stroną, treściami, komunikacją z użytkownikami oraz reklamami. Warto poznać szczegóły dotyczące różnych poziomów dostępu.
Dostęp do Facebooka – pełna kontrola vs. częściowa kontrola
Użytkownicy z pełnym lub częściowym dostępem do strony mają różne uprawnienia, przy czym pełny dostęp daje szersze możliwości w zakresie zarządzania stroną, podczas gdy częściowy dostęp jest bardziej ograniczony.
Użytkownicy z pełnym lub częściowym dostępem mogą zarządzać następującymi funkcjami strony:
- Zawartość: Tworzenie, usuwanie oraz edytowanie postów i relacji, zarządzanie treściami i ich monetyzacją.
- Wiadomości: Odpowiadanie na wiadomości wysyłane do strony w Skrzynce odbiorczej.
- Komentarze: Odpowiadanie na komentarze pod postami, a także edytowanie lub usuwanie już opublikowanych komentarzy.
- Powiązane konta: Dodawanie i usuwanie powiązanych kont, takich jak Instagram, oraz zarządzanie tymi powiązaniami.
- Reklamy: Tworzenie, edytowanie, usuwanie i zarządzanie reklamami na stronie.
- Statystyki: Korzystanie ze statystyk, które pomagają analizować wyniki strony, postów i reklam.
- Wydarzenia: Tworzenie, edytowanie oraz usuwanie wydarzeń związanych z daną stroną.
- Usuwanie i blokowanie: Blokowanie użytkowników lub usuwanie ich z strony.
Pełny dostęp do strony obejmuje dodatkowo:
- Ustawienia: Zarządzanie wszystkimi ustawieniami strony, w tym jej usunięciem lub zmianą podstawowych informacji.
- Zarządzanie dostępem: Przyznawanie dostępu innym użytkownikom oraz zmiana ról osób, które mają uprawnienia do zarządzania stroną.
Dostęp do zadań
Dostęp do zadań umożliwia zarządzanie stroną z poziomu narzędzi biznesowych Meta Business Suite, Creator Studio, Menedżer reklam oraz Menedżer firmy. Osoby z takim dostępem mogą tworzyć posty, odpowiadać na wiadomości, edytować reklamy oraz przeglądać statystyki, ale nie mogą przełączać się na stronę ani zarządzać jej ustawieniami na Facebooku.
Dostęp do Menedżera społeczności
Menedżerowie społeczności mają uprawnienia do moderowania czatów w transmisjach na żywo. Ich rolą jest usuwanie, zgłaszanie lub wstrzymywanie użytkowników na czacie oraz przypinanie komentarzy, które wyróżniają się pozytywnie.
Przyznawanie dostępu do Facebooka krok po kroku
Aby przyznać komuś dostęp do strony na Facebooku w nowym środowisku stron podążaj za poniższą instrukcją:
- Zaloguj się do Facebooka i kliknij swoje zdjęcie profilowe w prawym górnym rogu. Następnie kliknij “Zobacz wszystkie profile” i wybierz stronę, na którą chcesz się przełączyć.
- Kliknij “Ustawienia” po lewej, a później “Konfiguracja strony”.
- Po prawej stronie następnie wejdź w opcję “Dostęp do strony”.
- Obok pozycji Osoby z dostępem do Facebooka kliknij “Dodaj nową osobę”
- Kliknij Dalej. Wpisz imię i nazwisko lub adres e-mail osoby, której chcesz przyznać dostęp do Facebooka. Następnie kliknij imię i nazwisko tej osoby.
- Teraz zdecyduj, czy przyznasz danej osobie dostęp do Facebooka z pełną, czy częściową kontrolą.
- Wpisz hasło do Facebooka, a następnie kliknij Potwierdź. Zaproszona osoba otrzyma e-mail z prośbą o zaakceptowanie zaproszenia do strony.
Nadanie dostępu krok po kroku administratorom, reklamodawcom i analitykom
Aby przyznać komuś dostęp do przeglądania wyników reklam lub uprawnienia do tworzenia, edytowania i zarządzania kampaniami reklamowymi na Twojej stronie, musisz dodać tę osobę do swojego konta reklamowego. Oto jak to zrobić:
- Przejdź do ustawień konta reklamowego z poziomu strony firmy klikając w “Meta Business Suite”.
- Kliknij „Wszystkie narzędzia” a następnie „Menedżer reklam”
- Ponownie wejdź we “Wszystkie narzędzia” a następnie u góry w “Ustawienia firmowe”.
- U góry znajduje się przycisk “Zaproś osoby”. Wpisz służbowy adres e-mail osoby, którą chcesz dodać. Pamiętaj, że możesz dodać tylko osoby z listy znajomych lub te, które można znaleźć po adresie e-mail. Następnie wybierz odpowiedni poziom dostępu.
Korzystając z tej instrukcji z pewnością szybko i bezproblemowo dodasz osoby zarządzające do swojego fanpage’a i konta reklamowego, jednak w przypadku jakichkolwiek trudności zapraszamy do kontaktu!