Youtube SEO, czyli o pozycjonowaniu filmów Youtube

Na czym polega Youtube SEO i jakie przynosi efekty? Pozycjonowanie filmów na Youtube to prosty, ale nadal niezbyt popularny sposób na zwiększenie liczby odsłon oraz pojawianie się na wysokich pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania materiałów filmowych.

Youtube SEO – dlaczego warto?

Youtube, zaraz po Facebooku, jest drugim pod kątem popularności serwisem społecznościowym. Ogromna rzesza użytkowników i możliwość dotarcia do nich – przy pomocy wartościowych materiałów video bądź też płatnej reklamy – to wprost nieograniczone możliwości promocji dla przedstawicieli przeróżnych branż, jak również indywidualnych twórców internetowych. Jeśli chodzi o najpopularniejszy rodzaj treści w internecie – mediach społecznościowych i nie tylko – to są to właśnie materiały video. Eksperci szacuje się, że 60 sekund filmu to jak strona A4 tekstu reklamowego. Z badań wynika także, że video pomaga klientom lepiej zrozumieć produkt lub usługę, dzięki materiałom typu tutoriale o prawie 50% zmniejsza się liczba wezwań pomocy technicznej, zwiększa się ruch na stronie i czas, jaki użytkownicy spędzają w witrynie, a także sprzedaż i generowanie wartościowych leadów. 

Dlaczego warto zdecydować się na YouTube SEO, czyli optymalizację filmów pod kątem zasad, jakimi rządzi się branża pozycjonowania stron www? Odpowiednio dobrane słowa kluczowe i uzupełnienie profilu o wszelkie niezbędne dane w ustawieniach (np. kraj, o czym wiele osób zapomina) zwiększą liczbę wyświetleń materiałów video na kanale oraz poprawia ich pozycje w wynikach wyszukiwania. 

Jak wygląda pozycjonowanie filmów z Youtube’a? 

Pozycjonowanie filmów z Youtube’a składa się z kilku elementów, najważniejsze, o których warto pamiętać, to:

  • tytuł filmu – tytuł filmu, obok miniatury materiału video, to jeden z najważniejszych elementów, które od razu przyciągają uwagę odbiorcy. Eksperci od SEO zalecają, by w tytule zawrzeć słowa kluczowe – najlepiej wybrać jedno najważniejsze,
  • opis filmu – specjaliści zalecają, by opis filmu na YouTube liczył nie mniej niż 450 znaków. Z punktu widzenia SEO najważniejsze są dwie pierwsze linie tekstu, bo to właśnie one pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google. Ponadto w wynikach wyszukiwania wpisana przez użytkownika fraza będzie pogrubiona, co przyciąga wzrok i zwiększa szansę, że zostanie dostrzeżona. W opisie można umieścić linki do innych materiałów video bądź też przekierowujące na inną stronę, np. firmową witrynę sklepu internetowego. Co zawrzeć w opisie? Krótko w nim wyjaśnij, o czym jest film, napisz widzom, co ich czeka, gdy włączą twoje video, można także dodać zachętę do subskrybowania. W niewidocznej sekcji opisu, czyli tej, która pojawia się po kliknięciu w Pokaż więcej, możesz dodać dowolne informacje, np. listę produktów, których użyto do makijażu lub narzędzi potrzebnych do naprawienia usterki. Nie dodawaj tagów w opisie, tylko w polu tagi podczas przesyłania filmu. 
  • dodanie tagów – serwis Youtube, w sekcji z pomocą techniczną i supportem, zaleca dodawanie tagów. Jak robić to dobrze? Zalecany jest umiar, zbyt dużo tagów w opisie filmów jest niezgodne z regulaminem serwisu. Tagi ułatwiają widzom znalezienie materiału video, który ich interesuje, dlatego zawsze warto wpisać tam jakieś adekwatne słowa, co ułatwi im poszukiwania. 

Pozycjonowanie na Youtube

Pozycjonowanie na YouTube – w zgodzie z regulaminem serwisu i stosując właściwe praktyki – pomoże zwiększyć liczbę wyświetleń, popularność kanału i ruch. Jest to tylko jedna z metod reklamy na Youtube – inne możliwości płatnej reklamy oferuje m.in. nasza agencja. Zapraszamy do kontaktu w celu omówienia szczegółów współpracy i możliwości, jakie daje serwis YouTube. 

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski