Chcesz, aby Twoja witryna zajmowała lepszą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania Google? Z audytu SEO dowiesz się, jakie działania powinieneś wdrożyć, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty.
Pozycjonowanie to szereg działań, mających na celu poprawę widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Choć rozwiązań jest naprawdę wiele, tak kłopotliwe okazuje się określenie, jakie działania SEO przyniosą najlepsze efekty. W tym celu należy przeprowadzić audyt SEO. To analiza, w trakcie której strona oceniana jest ze względu na różne kryteria. Na podstawie analizy wydawane są wytyczne, precyzyjnie wskazujące działania z zakresu optymalizacji witryny oraz marketingu, które warto wdrożyć, aby poprawić widoczność strony w wynikach Google. Audyt SEO strony jest więc punktem wyjścia, dopiero na podstawie jego wyników możliwe jest określenie kierunków dalszych działań.
Na czym polega audyt SEO?
Audyt SEO nazwać można także analizą lub badaniem witryny internetowej, w trakcie której weryfikowane oraz oceniane są elementy wpływające na pozycjonowanie strony. Takimi elementami są m.in. struktura oraz budowa strony, treści i ich nasycenie frazami kluczowymi.
Czy audyt strony internetowej można przeprowadzić samodzielnie? Możliwe jest samodzielne zweryfikowanie pozycji strony, ustalenie problemów oraz ich wyeliminowanie. W Internecie dostępne są bezpłatne poradniki, pokazujące krok po kroku, w jaki sposób można przeprowadzić analizę. Nie jest to jednak zadanie proste. Co więcej, błędne ustalenia oraz wdrożenie nieodpowiednich działań może przynieść wiele szkód.
W odróżnieniu od amatorskich opracowań, przeprowadzane przez specjalistów z naszej agencji audyty SEO są rozbudowane i szczegółowe. Na podstawie danych diagnozowane są błędy oraz obszary ryzyka, a także określane dalsze działania promocyjne strony internetowej.
Kiedy należy przeprowadzić audyt SEO?
Audyt strony internetowej powinieneś przeprowadzić, jeśli:
- chcesz zacząć pozycjonować stronę,
- zauważyłeś nagły spadek pozycji w wyszukiwarce,
- zamierzasz przebudować stronę.
Należy mieć na względzie, że sam audyt SEO nie przyniesie poprawy widoczności strony w wyszukiwarce. Przeprowadzenie audyty jest dopiero pierwszym krokiem, wstępem do dalszych działań. To nie konkretne rozwiązanie, a dokładne wskazówki, pozwalające na podjęcie skutecznych działań i pozycjonowanie stron.
Niektórzy przedsiębiorcy decydują się na wykonanie audyty dopiero w momencie, gdy pojawią się kłopoty finansowe, a firma nie będzie przynosić oczekiwanych zysków. To błędne założenie, prowadzące do jeszcze większego skomplikowania trudnej sytuacji. Przede wszystkim dlatego, że audyty SEO oraz marketing internetowy to usługi płatne. Decydując się na współpracę ze specjalistami należy jednocześnie liczyć się z kosztami, które trzeba będzie ponieść. Trzeba jednak podkreślić, że optymalizacja strony i poprawa widoczności w wyszukiwarce, pozwoli na dotarcie z ofertą firmy do nowych klientów, zwiększenie zysków i zwrot kosztów inwestycji.
Audyt SEO traktować można jako narzędzie, pozwalające na określenie istotnych wskaźników witryny. Czy wystarczy jeden raz wykonać analizę, a następnie zająć się wyłącznie wdrażaniem zaleceń? Optymalizacja stron internetowych to proces o charakterze ciągłym. Ważne jest monitorowanie wskaźników w sposób regularny. W tym celu konieczne jest przeprowadzanie następnych audytów. Analizy umożliwią wdrażanie w odpowiednim czasie kolejnych zmian.
Jak powinny wyglądać audyty SEO strony?
Audyt jest analizą różnych wskaźników. W praktyce to opracowanie, przypominające książkę. Zawiera spis treści, wyjaśnienia, ilustracje, zalecenia oraz różne inne rozwiązania. Nie ma jednego, określonego wzoru audytu SEO. Nasz audyt zawiera dokładną analizę oraz konkretne wytyczne. Odpowiada na zasadnicze pytanie – co należy zrobić, aby poprawić widoczność strony internetowej w wyszukiwarce.
W przygotowanym przez nas audycie odniesiemy się m.in. do:
- struktury strony, nawigacji,
- poprawności budowy kodu strony,
- poprawności tytułów oraz meta danych,
- treści tekstowych,
- kwestii technicznych, odnoszących się np. do szybkości ładowania strony,
- kwestii unikalności np. istnienia duplikatu strony,
- poziomu nasycenia słów kluczowych.
Przeanalizujemy także szereg innych zagadnień. Przeprowadzane przez nas audyty SEO pozwalają na ustalenie, jaką obecnie pozycję ma domena oraz co należy zrobić, aby poprawić jej widoczność. W opracowaniu znajdziesz wskazania odnoszące się do działań z zakresu pozycjonowania stron.
1 audyt – 4 korzyści!
Nie oferujemy Ci przygotowania audytu, dzięki któremu pozycja Twojej strony internetowej nagle poszybuje w górę. Nie będziemy również oszukiwać Cię, że wystarczy raz przeprowadzić analizę, aby zoptymalizować stronę internetową. Audyt SEO w uproszczeniu nazwać można wstępem do pozycjonowania stron internetowych. Bez analizy niemożliwe byłoby osiągnięcie zadowalających efektów kampanii SEO.
Zamawiając u nas audyt SEO strony jednocześnie zyskujesz:
- indywidualny raport Twojej witryny internetowej ze wskazaniem działań, które warto wdrożyć;
- identyfikację problemów natury technicznej w obrębie witryny: czy wiesz, że Twoja strona mogła zostać zaprojektowana w niewłaściwy sposób, w efekcie czego już na starcie tracisz możliwość zyskania uwagi robotów wyszukiwarki? Wyeliminuj błędy, które utrudniają osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach;
- możliwość śledzenia postępów pozycjonowania, poprzez przeprowadzanie regularnych analiz;
- oszczędność czasu: prowadząc firmę z pewnością doskonale zdajesz sobie sprawę z konieczności zlecenia niektórych zadań specjalistom np. księgowym, analitykom, prawnikom. Podobnie jest z pozycjonowaniem i audytem SEO – mimo że możesz samodzielnie próbować wdrażać działania, o wiele rozsądniejszym rozwiązaniem jest zlecenie tego zadania wyspecjalizowanej agencji.
Efekty przeprowadzenia audytu SEO
Audyty SEO nie wpływają na pozycjonowanie witryny. Nie przynoszą więc dosłownych efektów, rozumianych jako poprawa widoczności strony w wyszukiwarce. Samo przeprowadzenie audytu, bez dalszych działań jest bezcelowe. Należy również mieć na względzie, że wskazania zawarte w analizie należy wdrożyć jak najszybciej. Jak już wspominaliśmy – pozycjonowanie ma charakter ciągły. Najprawdopodobniej Twoja konkurencja również pozycjonuję stronę internetową. Co powinieneś zrobić? Po przeprowadzeniu audyty wprowadź wskazane w nim rozwiązania, a następnie monitoruj zmiany. Pamiętaj o wykonywaniu kolejnych audytów.
Audyty SEO – odpowiadamy na najważniejsze pytania
Czy potrzebny jest mi audyt SEO?
SEO audyt pozwala na zidentyfikowanie działań, które powinny być prowadzone, aby witryna zyskała lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Rozważyć wykonanie analizy tak naprawdę powinni wszyscy właściciele witryn internetowych. Omawiając zalety wykonania audytu wskazaliśmy, że pewne błędy utrudniające późniejsze pozycjonowanie strony mogą pojawić się już na etapie jej projektowania. Identyfikacja błędów, a następnie ich eliminacja oraz wdrożenie odpowiednich działań z zakresu SEO to klucz do osiągnięcia zadowalających efektów.
Czym właściwie jest SEO?
SEO – Search Engine Optimization – to optymalizacja strony internetowej pod wyszukiwarki, w celu uzyskania jak najwyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Korzystając z Internetu z pewnością zauważyłeś, że najczęściej zapoznajesz się z witrynami internetowymi, znajdującymi w pierwszej 10 wyszukiwań, pomijając pozostałe strony. Podobnie zachowuje się większość internautów. Jeśli więc Twoja strona internetowa znajduje się na ostatnich stronach wyników wyszukiwań, niewielu użytkowników trafia na nią.
Chcesz zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej? Jak już mówiliśmy, pozycjonowanie to szereg działań, pozwalających na poprawę widoczności witryny w wyszukiwaniach. Jakie działania należy wdrożyć? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz właśnie w audycie SEO.
Czy audyt SEO przyczyni się do poprawy pozycji strony w wyszukiwaniach?
Można uznać, że audyty SEO w pośredni sposób przyczyniają się do poprawy pozycji strony w wyszukiwaniach – jednak pod warunkiem, że wdrożone zostaną rozwiązania, które zostały w nich wskazane. Natomiast sam audyt strony nie przynosi efektów. Mimo to jest ważną analizą, bez której w zasadzie niemożliwe byłoby przeprowadzenie skutecznych działań SEO.
Audyt SEO – co dalej?
Analizę zawartą w audycie SEO potraktować możesz jako zarys działań promocyjnych. Efekty w głównej mierze zależą od skuteczności wdrożonych działań. Należy mieć na względzie, że audytor musi przeanalizować około 200 wskaźników, aby przygotować wytyczne. Audyty SEO to wstęp do:
- pozycjonowania,
- content marketingu,
- płatnych reklam.
Analiza zawiera wytyczne, natomiast to właściciel witryny decyduje o ich wprowadzeniu.
Działania z zakresu optymalizacji stron wymagają posiadania specjalistycznej wiedzy. Warto zlecić wdrożenie rozwiązań profesjonalistom, którzy zadbają o poprawne wprowadzenie rozwiązań, wskazanych w wytycznych z audytu SEO.
Kiedy widoczne będą efekty wdrożenia wytycznych z audytu SEO?
Trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Pierwsze efekty widoczne mogą być już po upływie kilku tygodni. Natomiast na niektóre trzeba będzie poczekać nieco dłużej, nawet kilka miesięcy. Podstawowe znaczenie ma tutaj prawidłowe wdrożenie rozwiązań z wytycznych znajdujących się w analizie. W jaki sposób można zweryfikować efekt prowadzonych działań? Samodzielnie można m.in. sprawdzać liczbę wejść z wyszukiwań poprzez wykorzystanie narzędzi, takich jak Google Analytics.
Ile kosztuje audyt SEO?
Audyty SEO mogą być bardziej lub mniej rozbudowane. Ceny są więc bardzo zróżnicowane i zależą m.in. od nakładu pracy specjalistów oraz wielkości strony m.in. ilości podstron.
Ile czasu potrzeba na wykonanie audytu?
Potrzebny czas na wykonanie audytu zależy m.in. od stopnia jego rozbudowania. W przypadku dużych opracowań analiza, zebranie dokumentacji oraz przygotowanie wytycznych może trwać nawet ponad tydzień.
Jakie narzędzia są wykorzystywane do wykonania audytu SEO?
Audyty SEO wykonujemy przy wykorzystaniu różnorodnych, profesjonalnych narzędzi, które pozwalają na przeanalizowanie wszystkich istotnych kryteriów i ustalenie wskazań co do dalszych działań.
Czy w celu przeprowadzenia audytu musisz udzielić nam dostępu do swojej strony?
Najczęściej nie jest konieczne, abyś udzielał nam dostępu do swojej witryny internetowej – poza pewnymi wyjątkami np. gdy nie posiadasz na stronie zainstalowanego narzędzia, z którego dane będą wykorzystane do przygotowania analizy, a chcesz abyśmy to my zajęli się integracją.
W Online Group Kraków specjalizujemy się w prowadzeniu działań z zakresu marketingu internetowego. Wykonujemy audyty SEO, zajmujemy się także m.in. pozycjonowaniem, marketingiem szeptanym, działaniami w social media. Zachęcamy do zapoznania się z naszą pełną ofertą!