Najważniejsze zasady marketingu szeptanego

Marketing szeptany jest bardzo skutecznym narzędziem, o ile zostanie dobrze zastosowany. Jednak obecnie wiele osób sądzi, że polega wyłącznie na publikowaniu linków w komentarzach. To oczywiście błędne założenie. W poniższym artykule wyjaśniamy na czym tak właściwie polega i jak poprawnie go wykonać?

Czym jest marketing szeptany?

Idealny marketing szeptany jest wtedy, gdy ludzie (klienci, potencjalni klienci) sami polecają daną markę bądź jej produkty czy usługi na popularnych forach tematycznych czy w komentarzach publikowanych pod wpisami w mediach społecznościowymi lub na blogach. Jaki powinien być marketing szeptany? Przede wszystkim powinien wydawać się spontaniczny i naturalny. Taki marketing można wykonywać jawnie, przy pomocy ambasadorów marki bądź w sposób zupełnie nieoficjalny.  

Dlaczego warto zainwestować w marketing szeptany?

Marketing szeptany zapewnia wiele korzyści, wśród których możemy wymienić:

  • przeprowadzanie akcji marketingowych,
  • pozycjonowanie strony,
  • generowanie ruchu na stronie,
  • zwiększenie sprzedaży,
  • zwiększenie rozpoznawalności marki,
  • pozytywne skojarzenia z marką.

Marketing szeptany jako element pozycjonowania

Wiele firm marketingowych stosuje marketing szeptany jako jedno z działań pozycjonowania. Należy tutaj zauważyć, że ten rodzaj marketingu może przynieść nam ogromne korzyści, ale nie jest najlepszym pomysłem, jeśli chodzi o pozyskiwanie linków. Nienaturalne komentarze z linkami prowadzącymi do strony klienta są często zauważane przez internautów i usuwane przez administratorów danego forum czy danej strony. Ponadto często siła linków z for jest dość niska. Jednak jeśli już się zdecydujemy na takie wsparcie pozycjonowania, to jak prawidłowo wykonać marketing szeptany?

  • pisać wyłącznie wartościowe komentarze, które odnoszą się do danego tematu;
  • linkować tylko z wątków aktywnych i niespamowanych;
  • linkować z wątków, które są powiązane tematycznie ze stroną klienta,
  • linkować różne podstrony, nie tylko stronę głowną;
  • wstawiać linki bez http:// na początku.

Zasady marketingu szeptanego

Firmy marketingowe, które nie mają pojęcia o zasadach marketingu szeptanego, publikują wpisy tego typu: „Polecamy usługi naszej firmy, wejdź na stronę…” bądź stosują bardzo sztywne i nienaturalne konstrukcje zdań. Takie komentarze zostają bardzo szybko usunięte przez moderatora strony i, oczywiście, zauważone przez internautów, którzy reagują na tego rodzaju reklamę bardzo negatywnie. Natomiast w przypadku wpisów na forum – takie komentarze zwykle zostają uznane za spam lub są ignorowane i nie przynoszą żadnych efektów. Jak uniknąć negatywnego odzewu oraz usuwania naszych wpisów?

  • jako oficjalny przedstawiciel marki należy udzielać odpowiedzi na pytania użytkowników bądź rozwiązywać ich problemy. Takie posty nie powinny być nachalne, ani rzucać się w oczy;
  • jeśli natomiast chcemy zareklamować firmę nieoficjalnie, powinnyśmy pamiętać o tym, żeby nasze posty znajdowały się w odpowiednich działach i wątkach, były wartościowe dla użytkowników, doradzały bądź odpowiadały na problemy, jakie były wcześniej poruszone. Należy również unikać anchorów, zwykli użytkownicy wklejają po prostu linki. Owe linki powinny być oczywiście powiązane z tematyką danego wątku lub działu. Nie należy kłamać i np. zapewniać, że firma wykonuje jakieś usługi, chociaż nie ma ich w ofercie. Kłamstwa szybko wychodzą na jaw i źle odbijają się na wizerunku marki. Ponadto należy pisać również inne posty i kontynuować zaczęty wątek oraz komentować inne.
Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski